• Topdog

Vi som tar Fragmin/Innohep

Jag tänkte att det vore bra med en tråd för oss som tar blodförtunnande sprutor under graviditeten. Här kan vi ställa frågor, vertilera oro och funderingar vi har kring graviditeten, sprutorna och förlossningen.

Vi som tar blodförtunnande spruto under graviditeten:

TOPDOG, BF 31 oktober, tar Fragmin pga upprepade missfall där bebisarna dött i vecka 13+

• Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep
  • jazmine25

Gick inte vägen på detta försök. Mensen kom idag. Hoppas på nästa försök istället.

• hangonasec

Hej alla! Jag hoppar in i tråden om jag får, jag är 28 år, bor i sthlm och är i v.20+1 och ska börja med fragmin imorgon. Tog ett test som visade att jag hade faktor V bla bla, ärvt apc resistens från min mamma som har haft ett tiotal proppar. Fick foglossning i v.9 som resulterat i att jag numera är nästan helt rullstolsbunden. Kryckor funkar att ta mig till toa typ. Första barnet och enda barnet blir det här Linus får hitta en annan om han vill ha flera barn haha

• sweetbird

På måndag ska jag på TUL igen . Vår pojke har slutat växa i magen för några veckor sen.
    Han vägde sist 1914 g och jag är i v 37 alltså r han väldigt liten . Får veta på måndag om han växt nått överhuvud taget , annars blir det troligtvis så att dom sätter i gång mig , och då slipper jag sprutorna iallafall :) men bebis blir nog kvar på neo ett tag sa dom :(

• hangonasec
    sweetbird skrev 2012-11-06 16:40:20 följande:
    På måndag ska jag på TUL igen . Vår pojke har slutat växa i magen för några veckor sen.

Han vägde sist 1914 g och jag är i v 37 alltså r han väldigt liten . Får veta på måndag om han växt nått överhuvud taget , annars blir det troligtvis så att dom sätter i gång mig , och då slipper jag sprutorna iallafall :) men bebis blir nog kvar på neo ett tag sa dom :(

Oj vad jobbigt, jag hoppas att han har tjockat till sig
Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep