• Topdog

Vi som tar Fragmin/Innohep

Jag tänkte att det vore bra med en tråd för oss som tar blodförtunnande sprutor under graviditeten. Här kan vi ställa frågor, vertilera oro och funderingar vi har kring graviditeten, sprutorna och förlossningen.

Vi som tar blodförtunnande spruto under graviditeten:

TOPDOG, BF 31 oktober, tar Fragmin pga upprepade missfall där bebisarna dött i vecka 13+

• Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep
  • hangonasec

Nu har jag tagit första sprutan, aj vad det svider förhoppningsvis får jag till snitsen så det inte behöver göra så ont varje dag. Bara drygt 250 kvar..

• sweetbird

Får komma in till förlossningen i dag oxå för att kolla så han mår bra i magen :)

• sweetbird

Hangonasec: det kan svida jätte mycket tyvärr :( när du känner att det börjar svida så flytta nålen lite in eller ut och fortsätt spruta in :) så brukar jag göra och det funkar :)

• hangonasec
    sweetbird skrev 2012-11-08 10:31:35 följande:
    Får komma in till förlossningen i dag oxå för att kolla så han mår bra i magen :)

Håller tummarna!
  • sweetbird

Allt har gått bra! Han har tjockat på sig med 600 g! Så det blir ingen igångsättning nu! :) bra dag i dag!! :)

• hangonasec
    sweetbird skrev 2012-11-08 16:13:52 följande:
    Allt har gått bra! Han har tjockat på sig med 600 g! Så det blir ingen igångsättning nu! :) bra dag i dag!! :)

Va skönt för dig/er! Då verkar allt gå åt rätt håll bara att vänta in naturlig start på förlossningen då?
  • sweetbird

Ja det går åt rätt håll nu! :) hoppas det sätter igång naturligt , men dom vill kolla mig nu den sista tiden om han stannar igen . För då vill dom ha ut honom :)

• Kärt barn har många namn

Härligt Sweetbird!

Själv var jag på spec mvc i veckan o Japp, 6 v efter förlossning blir det sprutor...

Någon här som haft sprutor o fött redan?

Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep