• Topdog

Vi som tar Fragmin/Innohep

Jag tänkte att det vore bra med en tråd för oss som tar blodförtunnande sprutor under graviditeten. Här kan vi ställa frågor, vertilera oro och funderingar vi har kring graviditeten, sprutorna och förlossningen.

Vi som tar blodförtunnande spruto under graviditeten:

TOPDOG, BF 31 oktober, tar Fragmin pga upprepade missfall där bebisarna dött i vecka 13+

• Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep
  • CharlieGirl2

Oj det var en hel del att läsa här :) Jag fick en propp vid förra graviteten och skulle börja med Fragmin så fort jag fick veta att jag var gravid sa de. Jag är nu i vecka 6 ska till läkaren v9 känns som att jag kanske skulle börjat med det tidigare... I vilken vecka har ni börjat som är/har varit gravida och haft propp innan?

• Amme1

Hej!
    Jag fick en propp när jag väntade mitt första barn och är nu gravid igen. Jag började med sprutor i v. 7 efter besök hos spec.MVC.

• CharlieGirl2

Fick tag på en läkare efter mycket om och men och han satte in fragmin direkt.. tog första sprutan i går. Är jätte spruträdd men på någotvis lyckades jag ändå men visst jag var svimfärdig. Får se hur det går ikväll.

• msminnie

Charlie: det kommer gå på rutin sen och du kommer inte tänka på det alls. Så var det för mig. Jobbigt i början men sedan dess har set bara flutit på :)

Någon som gjort nytt kougalationsprov senare i graviditeten? Enl min BM ska det göras i v34.. Problemet är bara att jag går in i v.34 imorgon och nästa besök är inte förrän om 2 veckor när jag är i slutet av v.35... Tänkte inte på det själv när hon bokade in besöken. :/

Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep