• Topdog

Vi som tar Fragmin/Innohep

Jag tänkte att det vore bra med en tråd för oss som tar blodförtunnande sprutor under graviditeten. Här kan vi ställa frågor, vertilera oro och funderingar vi har kring graviditeten, sprutorna och förlossningen.

Vi som tar blodförtunnande spruto under graviditeten:

TOPDOG, BF 31 oktober, tar Fragmin pga upprepade missfall där bebisarna dött i vecka 13+

• Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep
  • Hjärtefröjd

Från vecka 35 tar jag halv dos två gånger om dagen, så att jag förhoppningsvis kan få epidural om jag vill under förlossningen.

• Kärt barn har många namn

Hjärtefröjd: tack för svar! Ja så tycker jag med det borde vara...
    Fick värkar inatt, endast en timme efter full spruta. Snacka om stressande...
    Ska ringa fl ikväll innan sprutan om jag har känningar vidare...

• Lillstoran

Fragmin är liksom blodförtunnande som jag förstått. Men på vilket sätt minskar det riken för missfall?

• Lindsey Egot the only one

Vissa kvinnor har för blod som gör att ägget får svårt att fästa allt att blodbädden som ägget fastnar i lossnar tidigt i graviditeten pga att den är för tjock. Så förklarade en tjej som gjort ivf för mig.

• Hjärtefröjd

Min läkare förklarade det som att det ibland bildas små små blodproppar i de första kärlen till embryot, och att det är då man får missfall. Fragmin hindrar att dessa små blodproppar uppstår.

• sweetbird

Jätte skönt att slippa dom nu!
    Och skönt att min lilla pojke är ute!
    Jag tror att om jag inte tagit sprutorna denna gången heller så hade han oxå dött i magen

• Lindsey Egot the only one

Grattis till sonen sweetbird!

• Lillstoran
    Hjärtefröjd skrev 2013-02-10 12:13:50 följande:
    Min läkare förklarade det som att det ibland bildas små små blodproppar i de första kärlen till embryot, och att det är då man får missfall. Fragmin hindrar att dessa små blodproppar uppstår.

Ok, är med på detta. Men när man kommit ända till vecka 20, 30, 35 etc. gäller samma sak då då en del tydligen ska fortsätta ända till BF.
Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep