• Topdog

Vi som tar Fragmin/Innohep

Jag tänkte att det vore bra med en tråd för oss som tar blodförtunnande sprutor under graviditeten. Här kan vi ställa frågor, vertilera oro och funderingar vi har kring graviditeten, sprutorna och förlossningen.

Vi som tar blodförtunnande spruto under graviditeten:

TOPDOG, BF 31 oktober, tar Fragmin pga upprepade missfall där bebisarna dött i vecka 13+

• Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep
  • msminnie

Enl BM stod det i deras pm för gravida som går på fragmin att det ska göras v.34. Skumt inte alla gör det då :/
    Får försöka få fatt på henne nästa vecka så det inte görs för sent.

• MissMaran

msminnie: Jag har tagit koagulationsprov i v 34 förra graviditeten och ska göra det även denna. Det sa min bm redan på inskrivningen denna gång. Har för mig att det ska gå 3-4 timmar sen man tog sprutan när man lämnar provet. Hoppas du får tag på din bm =)

• majsanna

Glömt att meddela att vår skatt är här nu. Vattnet gick redan den 11 december i vecka 32+0. Blev inlagd på förlossningen med ordinerat sängläge så vår pojke stannade kvar tills det blev igångsättning den 26 december. Han kom då sex veckor för tidigt.

Nu har jag nedräkning när det gäller antalet fragminsprutor jag har kvar att ta! Eftersom han kom sex veckor tidigt så slipper jag ju ganska många sprutor! Har väl nu cirka 20 kvar! ska bli så skönt att slippa dom!

• Lindsey Egot the only one

Är det skillnad ang koagulationprover om man tar fragmin vs innohep?

• Lillstoran

Fråga till er i denna tråd - tar ni Fragmin hela gravidieten eller när slutar ni?

Upp till vecka 20 uppgav någon i en tråd jag är med i som ville veta.

• Hjärtefröjd
    Lillstoran skrev 2013-02-06 10:50:10 följande:
    Fråga till er i denna tråd - tar ni Fragmin hela gravidieten eller när slutar ni?

Upp till vecka 20 uppgav någon i en tråd jag är med i som ville veta.

Jag tar Fragmin under hela graviditeten, men tror inte jag ska fortsätta efter förlossningen som många verkar göra...
  • Hjärtefröjd
    LindaEfraim skrev 2013-01-20 23:33:22 följande:
    Är det skillnad ang koagulationprover om man tar fragmin vs innohep?
    Det kan jag inte tänka mig, borde vara precis samma.
Svar på tråden Vi som tar Fragmin/Innohep