MissMaran skrev 2011-05-01 21:03:57 följande:
Lindsan: Enligt min bm ska det inte vara nått problem med att amma och ta fragmin. Men jag vet inte om jag vågar lite på henne då det står att den går över i mjölken iaf det fragmin med koncerveringsmedel. Ska du göra extra ul pga att ni har propp i släkten eller för att du tar fragmin? Gick du till nån som visade dej hur du skulle ta i låret eller stack du dej sj bara? Jag kan bara ta i ena sidan magen då jag har nån "klump" under huden på den andra sidan som har börjat göra ont så fort man rör den. Jag antar att jag snart blir tvungen att ta sprutorna i låret, börjar bli lite öm på magen då jag också tar två ggr om dagen. Hoppas du har en bra graviditet i övrigt =)
Jag ska göra extra ul för att se så det lilla livet växer som det ska. Detta för att undersöka så att Fragminet har verkat som det ska - så att jag inte fått proppar i moderkakan. Om det finns proppar som det upptäcker så kan barnet få för lite näring och isf kan det bli tal om att plocka ut barnet tidigare.
Jag fick hjälp när jag skulle ta sprutorna första gången. Min barnmorska bad mig hämta ut dem sen fick jag åka till henne så visade hon hur jag skulle sticka i magen. Fick dock övergå till låren sen...vilket fungerat bra fram tills igår. Har fått varma nässelutslag som är lite upphöjda på båda låren där jag stuckit..så nu vet jag ej vart jag ska sticka...få bli innelåren även om de sa att jag inte skulle det.