hmcjl skrev 2014-11-01 10:06:56 följande:
Är det någon som börjar närma sig förlossningen eller som har fött? Hur gick diskussionen innan med läkare och bm? Fick ni reda på hur det skulle gå till med medicineringen, om det skulle uppstå komplikationer mm?
Är bara i vecka 29 men börjar ju fundera.
Går på fragmin sen v.9 då man upptäckte proppar i lungorna. Två sprutor, 7500 morgon och 10000 kväll. Fick också gå på täta kontroller avblodet första fem veckorna. Sen blev det en gång i månaden, nu dröjer det en och en halv månad till nästa gång.
Då börjar det dra ihop sig. Spännande!!
Jag är nygravid nu (v.8) men har genomgått 2grav.med fragminbehandling (+trombyl). På läkarbesöken några veckor innan BF har vi alltid gått igenom den kommande fl. Dr berättar hur man ska hantera sprutorna inför fl och trombylen har jag slutat med ca.3v innan BF.
Med första blev jag igångsatt på övertid och kunde därmed kontrollera sprutan när den kunde tas.
Med andra gick vattnet men förlossningen drog ut på tiden.. Tog halva doser vid 2tillfällen/dag istället innan fl och fick veta när en ev. Eda var tillgänglig. Gick bra! Inga problem!! tog lustgasen först och gick precis att uthärda tills edan kom. Himmel! Sen gick det till 9cm och han kom ej ner. Så ett akutsnitt blev det och de bara fyllde på edan då under snittet.