• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Linda28

Är det någon här som väntar tvillingar och bor i GÖteborg?

Hade varit kul att ta en fika på stan och tjöta av sig lite Tungan ute känner inte direkt
    någon som väntar eller har fått tvillingar och det är ju lite annorlunda än en vanlig graviditet.

SoligSoligSolig

• mumama
    Linda28 skrev 2011-04-13 12:28:08 följande:

Hade varit kul att ta en fika på stan och tjöta av sig lite Tungan ute känner inte direkt
    någon som väntar eller har fått tvillingar och det är ju lite annorlunda än en vanlig graviditet.

SoligSoligSolig

det ska finnas två i tråden som bor i göteborg, jag som bor i mölndal och frila2 som jag har för mig bor i väster någonstans...

vart bor du och i vilken vecka är du i?

• LillAnnie
    Linda28 skrev 2011-04-13 12:15:23 följande:
    Hej hej och Jätte Grattis!!!!!!

Jag är i v13 och fick som du veta i v9. Dett är våran första graviditet som gått bra efter två tidiga missfall så det känns underbart. Vi hade världens lyckorus fram tills allt mer människor hade starka åsikter. OJ OJOJ Hur känns det? Hur ska ni klara det? Om erat förhållande klarar tvillingar så klarar det allt!! osv

Självklart var de flesta positiva men det kommer ju in med jämna mellanrum lite tråkiga kommentarer.

Men vi har valt att se det så här. DUBBEL GLÄDJE!!! Tvillingarna kan underhålla varandra, det är betydligt mindre huvuden att trycka ut så jag kommer inte gå sönder lika mycket :P Vi får fler föräldra dagar, okej att jag mått dåligt i denna graviditeten men vad fan jag kommer undan med 9 istället för 18 månaders graviditet och kräkningar :) med mera med mera

Jag är fullt övertygad om att det kommer gå jättebra! Glad
    Ja man måste se det positiva,. vi som har haft oskyddat sedan 2005 och inte lyckats få barn förrän nu med hjälp av läkare, 3 misslyckade inseminationer ,sprutor och smärtsam äggplockning. Jag o säkert min sambo också har ju velat ha två st i slutändan så hade vi fått en hade vi kanske genomgått allt igen bara för att få ett syskon , men nu slipper vi ju det , vi når målet snabbare och tro d eller ej, smärtfriare om man ser på allt vi gått igenom senaste året med allt det andra runtomkring.

Jag har tvåäggstwins i magen så kanske kan jag baka till de så vi får en av varje kön också :)

vårt förhållande är och har alltid varit starkt så jag kunde inte valt en bättre karl, vi har en hund ihop som vi haft sedan valp så vi har testats lite iallafall, även d definitivt inte är jämförbart haha.. Vi har vart tillsammans i lite mer än 6 år och ännu itne haft en enda fight.. jag är så glad att han är far till våra barn..
  • Frila2

Jag har varit på undersökning idago ch ultraljudet visar att det med strösta sannolikhet är tvåäggstvillingar med två moderkakor. Väldigt nöjd med detta måste jag säga efter riskerna minskar. Har ju risker så det räcker och blir över.

Linda28 skrev 2011-04-13 12:28:08 följande:

SoligSoligSolig
    Det stämmer som mumama sa, jag bor i västra Göteborg. Var bor du någonstans?
  • Linda28
    mumama skrev 2011-04-13 13:14:44 följande:

det ska finnas två i tråden som bor i göteborg, jag som bor i mölndal och frila2 som jag har för mig bor i väster någonstans...

vart bor du och i vilken vecka är du i?

Jag bor på Hisingen och är i v14 nu :)

Vad tror du om en fika? :)
  • Linda28
    LillAnnie skrev 2011-04-13 15:20:45 följande:
    Ja man måste se det positiva,. vi som har haft oskyddat sedan 2005 och inte lyckats få barn förrän nu med hjälp av läkare, 3 misslyckade inseminationer ,sprutor och smärtsam äggplockning. Jag o säkert min sambo också har ju velat ha två st i slutändan så hade vi fått en hade vi kanske genomgått allt igen bara för att få ett syskon , men nu slipper vi ju det , vi når målet snabbare och tro d eller ej, smärtfriare om man ser på allt vi gått igenom senaste året med allt det andra runtomkring.

Jag har tvåäggstwins i magen så kanske kan jag baka till de så vi får en av varje kön också :)

vårt förhållande är och har alltid varit starkt så jag kunde inte valt en bättre karl, vi har en hund ihop som vi haft sedan valp så vi har testats lite iallafall, även d definitivt inte är jämförbart haha.. Vi har vart tillsammans i lite mer än 6 år och ännu itne haft en enda fight.. jag är så glad att han är far till våra barn..
    Oj då.. jo jag förstår att det måste kännas lite drygt att hålla på så..
    Jag har en granne som är i v20 med IVF och de har hållit på i flera år också. Helskumt för de har gjort alla möjlilga tester men det har inte varit nått fel på någon av dem men ändå så ville det sig inte Rynkar på näsan

Ett jätte jätte grattis till dem två :)
  • mumama

linda28  shit va colt att ha på video när ni får reda på det !! GUUUD va sött! Ligger de i samma fostersäck? tyckte det såg ut så...

Jag fikar gärna.. är sjukskriven men kan kräkas på stan =))

• Frila2
    mumama skrev 2011-04-13 19:53:18 följande:

linda28  shit va colt att ha på video när ni får reda på det !! GUUUD va sött! Ligger de i samma fostersäck? tyckte det såg ut så...

Verkligen häftigt att ni kunde filma samtidigt! Det verkar som att fostren har en egen inre fostersäck och delar den yttre och då kanske även moderkaka. Det är väl stor sannolikhet att det är enäggstvillingar då väl?

Jag har bild på min två räkor i galleriet. Där ser man tydligt att det är tvåäggs. Skiljeväggen mellan dem är jättetydligt eftersom de verkar ha varsin inre och varsin yttre fostersäck och dessutom varsin moderkaka.
  • Linda28
    mumama skrev 2011-04-13 19:53:18 följande:

Ja det är jättekul att min sambo tänkte på att ta med kameran :) Ser mest ut som två små grodor :P

Läkaren sa att de hade varsin fostersäck men när vi frågade om de var två eller enäggstvillingar så sa hon att det kan man inte se än.. Men de är lite olika stora och deras storlek stämmer överens med när vi hade sex vid två olika tillfällen så vi tror att de är tvåäggs. Sen har jag tvåäggs i släkten också långt bak förvisso men ändå :)

Längtar så till nästa Ultraljud så att man får se dem igen!

Jag är också sjukskriven kräks och har foglossningar men te brukar funka bra annars har jag alltid med mig hundbajspåsar i fickan men har hittills lyckats undvika att använda dem.

Säg time and place så styr vi upp nått :)
  • mumama
    Frila2 skrev 2011-04-13 20:33:50 följande:
    Verkligen häftigt att ni kunde filma samtidigt! Det verkar som att fostren har en egen inre fostersäck och delar den yttre och då kanske även moderkaka. Det är väl stor sannolikhet att det är enäggstvillingar då väl?

Jag har bild på min två räkor i galleriet. Där ser man tydligt att det är tvåäggs. Skiljeväggen mellan dem är jättetydligt eftersom de verkar ha varsin inre och varsin yttre fostersäck och dessutom varsin moderkaka.

så ser mina plyten ut oxå, har bild med den e så jäävla kass så man ser inte ens att det ska vara bebisar..

Idag är jag deppig.. mkt deppig.... vet inte riktigt varför.. kräkts mkt idag och har ont o velar om ja ska lämna jobbet och plugga / jobba i sommar... eftersom jag tvivlar på att jag kommer att kunan jobba, så borde det väl vara bättre att jobba på distans och plugga när jag kan...? mkt tankar och vel just nu =( men men...

Svar på tråden tvillingar i höst?