Linda28 skrev 2011-04-13 12:15:23 följande:
Hej hej och Jätte Grattis!!!!!!
Jag är i v13 och fick som du veta i v9. Dett är våran första graviditet som gått bra efter två tidiga missfall så det känns underbart. Vi hade världens lyckorus fram tills allt mer människor hade starka åsikter. OJ OJOJ Hur känns det? Hur ska ni klara det? Om erat förhållande klarar tvillingar så klarar det allt!! osv
Självklart var de flesta positiva men det kommer ju in med jämna mellanrum lite tråkiga kommentarer.
Men vi har valt att se det så här. DUBBEL GLÄDJE!!! Tvillingarna kan underhålla varandra, det är betydligt mindre huvuden att trycka ut så jag kommer inte gå sönder lika mycket :P Vi får fler föräldra dagar, okej att jag mått dåligt i denna graviditeten men vad fan jag kommer undan med 9 istället för 18 månaders graviditet och kräkningar :) med mera med mera
Jag är fullt övertygad om att det kommer gå jättebra!

Ja man måste se det positiva,. vi som har haft oskyddat sedan 2005 och inte lyckats få barn förrän nu med hjälp av läkare, 3 misslyckade inseminationer ,sprutor och smärtsam äggplockning. Jag o säkert min sambo också har ju velat ha två st i slutändan så hade vi fått en hade vi kanske genomgått allt igen bara för att få ett syskon , men nu slipper vi ju det , vi når målet snabbare och tro d eller ej, smärtfriare om man ser på allt vi gått igenom senaste året med allt det andra runtomkring.
Jag har tvåäggstwins i magen så kanske kan jag baka till de så vi får en av varje kön också :)
vårt förhållande är och har alltid varit starkt så jag kunde inte valt en bättre karl, vi har en hund ihop som vi haft sedan valp så vi har testats lite iallafall, även d definitivt inte är jämförbart haha.. Vi har vart tillsammans i lite mer än 6 år och ännu itne haft en enda fight.. jag är så glad att han är far till våra barn..