• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • mumama

jennywi oi jisses ... tror du och jag har samma graviditet än så länge iaf =) men idag har varit en ganska bra dag.... fast jag kan ju inte röra på mig någon längre period .. promenerade med en kompis idag ca 50 min, gick hem o sov i två timmar...

För att inte tala om svimningskänslan som kommer varje gång jag ställer mig upp, eller krypningarna i benen... Hormonerna har jag märkt.. oooohja... känner mig gravid , trots att jag bara är i v. 8.. känner mig så gravid att jag nästan tror att jag är längre gånget (typ 16) men det är väl för att det är två.

har du blivit sjukskriven något? och skydiver blev du sjukskriven eller jobbade du hla tiden?

• strojes

Jag blev sjukskriven i v26. Förutom tröttheten som alldrig gav sig så hade jag en rätt så bra graviditet. Efter sjukskrivningen kunde jag gå hem och sova 2-3 timmar efter att ha lämnat dottern hos dagmamman och det utan att ha några som helst problem att somna på kvällen.

När jag fick veta att det bar två i magen så såg jag ju alla tecken jag hade på tvillinggraviditet:
    Jag blev stor fort, redan i v8 började jag med mammabyxor... - min förklaring var att man blir större snabbare i andra graviditeten.
    Jag mådde mer illa - förklaringen var att alla graviditeter är olika. Samma förklaring fick min trötthet och att jag hade mer halsbränna än vid första graviditeten.

Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
  • mumama
    strojes skrev 2011-04-05 21:47:56 följande:
    Jag blev sjukskriven i v26. Förutom tröttheten som alldrig gav sig så hade jag en rätt så bra graviditet. Efter sjukskrivningen kunde jag gå hem och sova 2-3 timmar efter att ha lämnat dottern hos dagmamman och det utan att ha några som helst problem att somna på kvällen.

När jag fick veta att det bar två i magen så såg jag ju alla tecken jag hade på tvillinggraviditet:
    Jag blev stor fort, redan i v8 började jag med mammabyxor... - min förklaring var att man blir större snabbare i andra graviditeten.
    Jag mådde mer illa - förklaringen var att alla graviditeter är olika. Samma förklaring fick min trötthet och att jag hade mer halsbränna än vid första graviditeten.

låter precis som mig!! jag hade aldrig halsbränna med den förste i början.. inte heller mådde jag så dåligt.. Trött som tusan är jag men det är man ju i början...  men om du var så trött i v 26 som jag är nu.. vad ska då hända... är livrädd att bli sjuksriven helt efterosm jag tenderar till att gå upp mkt i vikt då.Sen missar man ju massa med arbetskamrater och så..

Att jag blev sjuksriven i v. 25 med sonen p.g.a. foglossningar och ryggont bådar ju inte direkt gott... ohwell den som lever får se :D

Blev du "dubbelt " så stor? Jag känner mig som om jag vore mkt längre gånget....

• maha

Vilken dag! Illamåndet har satt igång på riktigt, kräktes som bara den imorse och är fruktansvärt yr och trött.
    Och jag kan nog inte fatta än, känns helt otroligt med tvillingar. Hoppas bara att allt går bra!

• Linda28

Hej hej

Jag är helt ny på detta forumet :)

Väntar tvillingar med BF 20 okt
    Är nu i v13 men vi fick veta att det var tvillingar i v8 på VUL som vi gjorde
    på grund av tidigare missfall. Vi misstänkte faktist tvillingar då jag kräks som en kalv från dag ett!
    Har fått lergigan comp och seasick armband men känns inte som att nått hjälper :(

Och nu känns det även som att foglossningar har kommit igång. Ush det känns hemskt att gå från att vara
    överlycklig över graviditeten och tvillingaran till att nästan bli deprimmerad för att man mår så fruktnasvärt fysiskt dåligt. Och alla jag känner har ju självklart mått som en princessa under sin gravidiet.

Är ni några fler där ute som mår som jag? Hade varit skönt att få höra lite gnäll från några andra också!

• mumama

jag mår pyton! Har legigan comp, dricker inefära te , seaband band INGET hjälper... nu är jag sjukskirven i två veckor,... men det är skitjobbigt att inte kunna äta , städa handla eller annat som man alltid "bör"

Själv tycker jag att de allra flesta "biiter ihop" och jobbar o gör allt ändå och får mig att undra om jag är mesig.....

själv har jag växtvärk som FAN och fitthugg till tusen.... varjr gång jag ställer mig upp så snurrar hela rummet osv....

Nästan kul vaje dag =)

Men jag försöker att tänka på känslan när jag fick hem sonen och såg honom ligga bredvid mig hemma Skrattande

min mamma tycker detta är hysteriskt roligt och påpekar gääääärna att jag kanske kommer att må dåligt hela graviditetn... ( jävla kärring Kyss )

• Frila2

Hej hej mumama och ni andra. Kikar in här jag också.
    Väntar tvillingar den 3/11, är i v 9+5 idag då. Till skillnad mot er andra så har jag inte mått illa alls. Inte något. Gjorde iof inte det förra gången heller. Har en tjej på 2 år sedan innan. Fick veta att det är tvillingar när jag gjorde vul för en vecka sedan. Var inte beredd, hade inte misstänkt något alls. Skillnaden mot förra graviditeten är att jag är så fruktansvärt trött och andfådd. Blir liksom matt i kroppen när jag gör något. Men det är faktiskt allt.

Hugger och drar i ligamenten när jag vänder mig för hastigt eller ställer mig upp. Annars ilar det mest i livmodern vilket också är rätt obehagligt. :)

• mumama

va roligt att det dyker in fler!!

Är det någon som funderar på hur ni ska göra med inköp? Jag menar det kommer ju kosta en del... vi köper nog bilstolar nya och vagn o sängar beg....  Kläder hoppas vi att de kan dela på så man kanske inte behöver dubbla uppsättningar av ALLT....

• maha

Har börjat fundera på vagn, har läst lite på nätet, och känner mig totalt förvirrad!
    Det verkar inte möjligt att få den perfekta vagnen, smidig och lättkörd, en stor ligglift och sittläge både framåt och bakåt, vill ju helst ha barnen mot mig tills de är ett år! Omöjligt!
    Har tittat på urban jungle och de har en jättetuff åkbräda till det ädre syskonet, en sparkcykel.
    Vill ha en sån men är osäker med tanke på att barnen inte sitter mot en när de sitter i sittdelenRynkar på näsan
    En annan stor nackdel är priset!! Men kul att kolla runt, börjar kännas lite mer verkligt då!!

• Frila2
    maha skrev 2011-04-06 20:42:06 följande:
    Har börjat fundera på vagn, har läst lite på nätet, och känner mig totalt förvirrad!
    Det verkar inte möjligt att få den perfekta vagnen, smidig och lättkörd, en stor ligglift och sittläge både framåt och bakåt, vill ju helst ha barnen mot mig tills de är ett år! Omöjligt!
    Har tittat på urban jungle och de har en jättetuff åkbräda till det ädre syskonet, en sparkcykel.
    Vill ha en sån men är osäker med tanke på att barnen inte sitter mot en när de sitter i sittdelenRynkar på näsan
    En annan stor nackdel är priset!! Men kul att kolla runt, börjar kännas lite mer verkligt då!!
    Denna är väl en som passar in på beskrivningen. Men den är nog ganska tung. www.teutonia.com/sv/produkter/team-cosmo.html Har samma krav som du, barnen ska kunna sitta både framåt och bakåtvända. En annan som passar perfekt in på kraven är Bugaboos nya, Donkey men den kommer inte förrän i höst och kommer kosta runt 16 000 tror man.
Svar på tråden tvillingar i höst?