mumama skrev 2011-04-14 20:13:01 följande:
som muskelsammandragning... typ kramp.. men inte lika illa ... ööh typ...
Idag har jag pratat med min bm igen... och hon sa att foglossningar tidigt inte va jätteovanligt ( och med sonen så började de redan i v. 20 o då med en) och mitt illamående kunde bero på att det är två.... fick tips om att göra pannkakor och ungsomelette... för att få i mig proteinet. Hålla mig ifrån socker (lätt när det är det man kan äta sig någorlunda mätt på) och inte frossa i vitt bröd... Ja ni vet.. allt som man "ska " göra men som är skitsvårt med tanke på omständigheterna....
Idag har jag inte kräkts något, tack gode gud, men det har somo vanligt åkt jojjo hela dagen...mycket Mitt matintag idag är sonika 2 rostade mackor en potatis och en liten bit fisk. försökte mig på ett äpple men d gick sådär.. kastade väl halva. Det värsta är ju att jag redan ser gravid ut =( och egentligen är jag bara fet.... känner mig oattraktiv och gnällig. Vill inget och tycker att livet är allmänt piss för tillfället.
nu ska jag ta mig till köket och vispa ihop pannkaksdegen så får jag se om jag kan äta det. Som min bm sa, det är inte barnen som blir utan näring, det är jag... och det märks på humöret!
Min läkare däremot rekommenderade att om jag blev sugen på en kaka, skulle jag äta en kaka!

bättre att få i sig någonting än ingenting alls. Jag är nämligen inne i en sån period när jag aldrig är hungrig, och om jag blir sugen på något så "duger" ingenting så det blir en till kopp kaffe... Har haft det i en vecka lite drygt nu, så vissa dagar "glömmer" jag att äta något?! Hoppas att det släpper snart för jag börjar bli lite orolig.
Har du fått några tips på några vitaminer eller andra tillskott som är bra? ska inte till bm förren i maj och om det inte släpper är jag lite orolig att tvillingarna inte kommer växa som dom ska!
Du är inte ensammen om att känna dig oattraktiv och gnällig är bara förnamnet på hur jag är, tycker lite synd om min lilla plutt som har varit hemma med mig i en vecka nu!
Hur gammal är din första son nu? Min lilla plutt har hunnit blivit FYRA år nu (var tar tiden vägen??)