• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • mumama
    strojes skrev 2011-04-09 20:16:06 följande:
    Hårdliftar är ofta bökigare att ta loss från vagnen och betydligt bökigare att bära. Har inte själv använt hårdliftar just för att jag lätt vill kunna bära. En del vagnar funkar väl bara med hårdlift.
    ok vad har du för vagn? bor du i stan eller utanför?
  • strojes

Jag körde med en phil & teds e3 twin när de var små. Senare när de började gå köpte vi en singlevagn med syskonsits av samma märke.

Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
  • mumama
    strojes skrev 2011-04-09 22:29:50 följande:
    Jag körde med en phil & teds e3 twin när de var små. Senare när de började gå köpte vi en singlevagn med syskonsits av samma märke.
    ok! hur länge hade ni liggdelarna? jag funderar på något lliknande , men jag är lite osäker när det gäller att vända dem för tidigt.... 
  • strojes
    mumama skrev 2011-04-10 09:48:08 följande:
    ok! hur länge hade ni liggdelarna? jag funderar på något lliknande , men jag är lite osäker när det gäller att vända dem för tidigt.... 
    Vi hade mjukliftarna tills de var ca 5 månader. De låg fortfarande rätt mycket ner i vagnen så de såg oss lätt ändå fast vi tog bort liftarna. För våra har det gått bra att sitta framåt tidigt.
  • mumama
    strojes skrev 2011-04-10 18:50:35 följande:
    Vi hade mjukliftarna tills de var ca 5 månader. De låg fortfarande rätt mycket ner i vagnen så de såg oss lätt ändå fast vi tog bort liftarna. För våra har det gått bra att sitta framåt tidigt.

mm det kanske är det man får ta om man inte vill kuska runt med en stridsvagn...

En annan fråga bara... när och om fick du foglossningar? jag börjar redan känna av det nu , men ja e typ i v 9! hade problem med sonen med, men då böjade det inte förrän 15-16 v.

• strojes
    mumama skrev 2011-04-10 21:25:52 följande:

mm det kanske är det man får ta om man inte vill kuska runt med en stridsvagn...

En annan fråga bara... när och om fick du foglossningar? jag börjar redan känna av det nu , men ja e typ i v 9! hade problem med sonen med, men då böjade det inte förrän 15-16 v.

Jag hade inte så mycket besvär med foglossningar. När jag började känna av det kommer jag faktist inte i håg. Det jag kommer ihåg att jag hade besvär av var tröttheten som höll i sig hela graviditeten.
  • Busungarnas mamma

Hej!

Här har ni en otroligt glad och lättad blivande tvillingmamma Solig
    Det första jag såg på ul var att de låg brevid varandra och sov, med
    fina tickande hjärtan som slog samtidigt Hjärta Hjärta

De är cirka 15 cm långa och växer på bra Glad

Det var så härligt att se att de redan verkar vara samspelta.
    De vaknade samtidigt och sträckte armarna mot varandra. Gulligt!

Nu ska jag dit nästa gång den 11 maj och efter det blir det ul varannan vecka.
    De såg att de har en tunn skiljevägg och det är positivt eftersom att de då inte kan trassla in sig i varandra.
    Hon kunde inte säga till 100% att de delar moderkaka, för på ett ställe såg det ut som att det kan vara två moderkakor som växt ihop.

De mår bra, har lika mycket fostervatten och det skiljer inte mer än någon mm i storlek på dem.

Hoppas jag kan slappna av lite mer nu Glad

Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingar 11 oktober
  • mumama
    Busungarnas mamma skrev 2011-04-11 11:44:18 följande:

Hej!

Här har ni en otroligt glad och lättad blivande tvillingmamma Solig
    Det första jag såg på ul var att de låg brevid varandra och sov, med
    fina tickande hjärtan som slog samtidigt Hjärta Hjärta

De är cirka 15 cm långa och växer på bra Glad

Det var så härligt att se att de redan verkar vara samspelta.
    De vaknade samtidigt och sträckte armarna mot varandra. Gulligt!

Nu ska jag dit nästa gång den 11 maj och efter det blir det ul varannan vecka.
    De såg att de har en tunn skiljevägg och det är positivt eftersom att de då inte kan trassla in sig i varandra.
    Hon kunde inte säga till 100% att de delar moderkaka, för på ett ställe såg det ut som att det kan vara två moderkakor som växt ihop.

De mår bra, har lika mycket fostervatten och det skiljer inte mer än någon mm i storlek på dem.

Hoppas jag kan slappna av lite mer nu Glad

åååh va härligt!!! GRATTIS!
  • LillAnnie

väntar också tvillingar fick jag reda på igår,är i vecka 9 idag ( 8+ 1) men anade att det var tvillingar, även om jag var inställd på att det även kunde vart att fostret hade stannat upp osv...vi vågade inte hoppas förrän vi såg de på UL-skärmen .. Det är nämligen via IVF o de satte in två ägg  då inga av äggen var fyrcelliga som det optimala hade varit.. :)  det är ett lyckorus samtidigt som det faktiskt är skrämmande och  nervöst också. kommer man orka? hur kommer man må? osv...någon med erfarenheten?

• Linda28
    LillAnnie skrev 2011-04-13 11:17:54 följande:
    väntar också tvillingar fick jag reda på igår,är i vecka 9 idag ( 8+ 1) men anade att det var tvillingar, även om jag var inställd på att det även kunde vart att fostret hade stannat upp osv...vi vågade inte hoppas förrän vi såg de på UL-skärmen .. Det är nämligen via IVF o de satte in två ägg  då inga av äggen var fyrcelliga som det optimala hade varit.. :)  det är ett lyckorus samtidigt som det faktiskt är skrämmande och  nervöst också. kommer man orka? hur kommer man må? osv...någon med erfarenheten?
    Hej hej och Jätte Grattis!!!!!!

Jag är i v13 och fick som du veta i v9. Dett är våran första graviditet som gått bra efter två tidiga missfall så det känns underbart. Vi hade världens lyckorus fram tills allt mer människor hade starka åsikter. OJ OJOJ Hur känns det? Hur ska ni klara det? Om erat förhållande klarar tvillingar så klarar det allt!! osv

Självklart var de flesta positiva men det kommer ju in med jämna mellanrum lite tråkiga kommentarer.

Men vi har valt att se det så här. DUBBEL GLÄDJE!!! Tvillingarna kan underhålla varandra, det är betydligt mindre huvuden att trycka ut så jag kommer inte gå sönder lika mycket :P Vi får fler föräldra dagar, okej att jag mått dåligt i denna graviditeten men vad fan jag kommer undan med 9 istället för 18 månaders graviditet och kräkningar :) med mera med mera

Jag är fullt övertygad om att det kommer gå jättebra! Glad
Svar på tråden tvillingar i höst?