• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Frila2

Så roligt att illamåendet blivit bättre mumama.
    Själv är jag lika trött som ni. Pluggar ju heltid och har haft det ganska lugnt ett tag men nu har två kurser dragit igång och båda är rejält intensiva och jag märker att jag inte orkar. Alls. Är så trött. Har jobbat i trädgården idag, bara gjort "lätta" grejer som krattat och klippt lite buskar men fick ta paus flera gånger för att det gjorde lite ont i livmodern. Nu efter 4 timmar så är jag så trött så jag smäller av. Väntar på att maten ska bli klar, äta och sedna sova tror jag.

• mumama

jag har nu kommit på vilken vagn jag ska ha! Britax b-dual! lått! ska bara pilla på den i någon affär med så e saken biff!

• Frila2
    mumama skrev 2011-04-09 17:26:46 följande:

jag har nu kommit på vilken vagn jag ska ha! Britax b-dual! lått! ska bara pilla på den i någon affär med så e saken biff!

Förstår inte riktigt hur den funkar. Problemet med tvillingvagnarna som har barnen på rad är att man bara kan se ett av barnen. Det känns sådär tycker jag. Mitt förstahands val på vagn är Bugaboo Donkey men vet inte om det blir så då den kommar kosta ca 16000 eller mer. Om den blir så dyr så blir det en Teutonia team Cosmo istället.
  • mumama
    Frila2 skrev 2011-04-09 17:30:05 följande:
    Förstår inte riktigt hur den funkar. Problemet med tvillingvagnarna som har barnen på rad är att man bara kan se ett av barnen. Det känns sådär tycker jag. Mitt förstahands val på vagn är Bugaboo Donkey men vet inte om det blir så då den kommar kosta ca 16000 eller mer. Om den blir så dyr så blir det en Teutonia team Cosmo istället.

fast om du drar ner sufletten så borde du väl kunna se båda? Jag har kollar på t.ex i-candy men den gillar jag inte, även på bozz (där har du dem bredvid) men den är ca 83 cm bred. 16 000 lägger jag inte på en vagn. Teutonias tvillignvagnar tycker jag verkar klumpiga men det är kanske för att jag har kassa erfarenheter efter teutonia. Plus att de gillar att gå sönder i min vård =)

Denna är den som så långt som möjligt kunnat tillgodose vårt behov, men man kollar ju såklart runt fårtfarande , jag menar.. vem vet, snart kanske det kommer någon mer som jag bara SKA ha ! haha

• Linda28
    mumama skrev 2011-04-09 13:19:03 följande:
    hur skötte du jobbet?  
    Jag hade precis pluggat klart när jag blev gravid och skulle börja på ett timvik men har endast klarat att gå brevid två pass sen har det inte funkat att jobba för mig alls. Känns skti tråkigt jag hade ju räknat med att jobba ihop lite erfarenhet innan jag "gick hem"

Så jag har haft a-kassa fram till nu som jag blivit sjukskriven. Jag har inte viljat bli sjukskriven tidigare för jag har tänkt att det vänder imon.. men det har liksom inte gjort det :( Eller jo tröttheten och yrseln har precis vänt men illamåendet är kvar och foglossningarna har lagts på Gråter
  • Linda28
    mumama skrev 2011-04-09 13:26:13 följande:

jag måste bara fråga...

jag har börjat märka ett mönster i mitt illamående, mår jag illa på morgonen släpper det vanligtvis vid 18-19 tiden på kvällen. Mår jag bra på morgonen kommer illamåendet vanligtvis runt lunchdags. Eftersom jag mår illa när jag äter, men mår mer illa när jag INTE äter, hur tusan får man i sig mat för att slippa må skitkasst?

jag är såååååååååååååååååå jävla trött på detta nu... och det är bara 31 veckor kvar!! count down to zero =)

Jo jag håller med om det samma mönster för mig men för det mesta får jag behålla frukosten men sen kommer illamåendet värre och värre och är värst på kvällar och nätter.

Men när jag kräkts så försöker jag peta i mig nått litet med en gång för att annars blir gallan får koncentrerad och det blir bara ännu värre. Nått som funkat lite för mig är halstabletter. Det har dämpat illamåendet bitvis Glad
    Men så har jag också insett att jag kan absolut inte åka bil precis efter jag ätit för då åker det garanterat upp igen.

Jag lider med dig Hjärta
  • maha

Kunde inte låta bli att åka in i två barnvagnsaffärer idag! Kul att kolla, det finns ju mycket. Jag är fortfarande förtjust i UJ men såg faktiskt en nyinkommen vagn från Danmark som hade det mesta med bla vändbara sitsar, lättkörd med en vikt på 15kg. En Basson duo tvilling, väldigt blillig, 3495 kr för vagnen, liggdelar ca 600 kr st.

• strojes

När ni funderar på vagn kan jag rekomendera mjuklift. Lättare att bära två bebisar i mjukliftar än hårdliftar när man inte kan ta med vagn hela vägen dit man ska.

Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
  • mumama
    strojes skrev 2011-04-09 19:05:08 följande:
    När ni funderar på vagn kan jag rekomendera mjuklift. Lättare att bära två bebisar i mjukliftar än hårdliftar när man inte kan ta med vagn hela vägen dit man ska.
    vad är det för skillnad på mjukliftar och hårdliftar man kan ta med sig? krångligare?
  • strojes

Hårdliftar är ofta bökigare att ta loss från vagnen och betydligt bökigare att bära. Har inte själv använt hårdliftar just för att jag lätt vill kunna bära. En del vagnar funkar väl bara med hårdlift.

Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
Svar på tråden tvillingar i höst?