• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Linda28

Har också varit jätte trött sen dag ett och haft extremt lågt blodtryck runt 90/64 så det har snurrat på bra här med Cool
    detta är våran första graviditet och jag skämtade i början om att det är bäst att det är två med tanken på hur dåligt
    jag mår för det blir inga fler efter detta :P

Jo det med inköp började vi klura lite på också efter vi fick beskedet. Vi gillar ju lite äldre saker och då fanns det massa att få från släkt och vänner så vi hade nästa fått ihop allt vi skulle behöva tills vi fick veta att det är två.
    VI kommer nog köpa någon sorts tvilling barnvagn men de flesta jag tittat på är syskon vagnar så att en kan ligga och en sitta eller två sitta vilket är lite dumt Obestämd

Men jag kommer ändå vilja ha en vanlig enkel vagn också så att man kan vara på var sitt håll med var sin bebis om man vill det :)

Trotts att jag mår fruktansvärt dåligt så är jag ändå glad att det är två för min sambo har ett jättestort huvud och när de är två brukar de inte bli lika stora :) så slipper man använda Tena resten av sitt liv Tungan ute

• jennywi
    Linda28 skrev 2011-04-06 17:31:01 följande:
    Hej hej

Jag är helt ny på detta forumet :)

Väntar tvillingar med BF 20 okt
    Är nu i v13 men vi fick veta att det var tvillingar i v8 på VUL som vi gjorde
    på grund av tidigare missfall. Vi misstänkte faktist tvillingar då jag kräks som en kalv från dag ett!
    Har fått lergigan comp och seasick armband men känns inte som att nått hjälper :(

Och nu känns det även som att foglossningar har kommit igång. Ush det känns hemskt att gå från att vara
    överlycklig över graviditeten och tvillingaran till att nästan bli deprimmerad för att man mår så fruktnasvärt fysiskt dåligt. Och alla jag känner har ju självklart mått som en princessa under sin gravidiet.

Är ni några fler där ute som mår som jag? Hade varit skönt att få höra lite gnäll från några andra också!
    haha känner igen de där:)
    Mått skit hela tiden är i vecka 21 nu. Blev sjukskriven första gången i vecka 10 för jag jag hade gått ner 8 kg p.g.a kräkningar. Sen kom foglossningen bara några veckor efter. Men måste nog säga att "lerigan comp" hjälpte mig. Jag var sängliggande ner deckad hela tiden, ständigt illa mående, kunde knappt heller inte vara på undervåningen p.g.a att tyckte allt luktade bajs och spydde bara nästan av lukter. Men medicinen hjälpte faktiskt så jag kunde jobba i några veckor. Nu har jag vart sjukskriven sen vecka 14 för foglossningen kan knappt gå en promenad på 200 m :( utan att bli sängliggande i 2 dagar.

Fick också besvär med handledarna en nerv är viss i kläm p.g.a vätskan så får ha skenor på mig. Ryggont lider man med av kan inte ens dammsuga:(  så nu har jag nog gnällt färdigt:)

Iaf de jag skulle komma till är att det är värt det allt strul med försäkringskassan och all sjukskrivning och sin osociala grej. Och då all värk ändå värt det fick se våra töser på ultraljud i tisdags och då är det värt det:)
  • jennywi
    mumama skrev 2011-04-06 18:45:13 följande:

jag mår pyton! Har legigan comp, dricker inefära te , seaband band INGET hjälper... nu är jag sjukskirven i två veckor,... men det är skitjobbigt att inte kunna äta , städa handla eller annat som man alltid "bör"

Själv tycker jag att de allra flesta "biiter ihop" och jobbar o gör allt ändå och får mig att undra om jag är mesig.....

själv har jag växtvärk som FAN och fitthugg till tusen.... varjr gång jag ställer mig upp så snurrar hela rummet osv....

Nästan kul vaje dag =)

Men jag försöker att tänka på känslan när jag fick hem sonen och såg honom ligga bredvid mig hemma Skrattande

min mamma tycker detta är hysteriskt roligt och påpekar gääääärna att jag kanske kommer att må dåligt hela graviditetn... ( jävla kärring Kyss )

hade också en massa växtvärk men tror de beror på att livmodern töjer ju sig ju mycket snabbare nu. Kommer ihåg hur kämpigt det var i början... Även fast värken tar över efter illamåendet så mår man bättre kanske inte för att jobba men vissa dagar är det rätt så bra :) sen bär man jag ju två klart de blir dubbelt besvär och dubbel glädje:) när dom väl är födda :)
  • LilleStrumpa

Hej hej hoppar in här med :)
    Fick veta på UL förra veckan att jag väntar tvillingar men har kännt på mig detta ett tag. Dock så har inget trott på mig förens nu, mest för att varken jag eller maken har tvillingar i släkten. Jag har en bonus son sen innan på 6 år men annars kommer detta bli min första förlossning.
    Känner igen mig när jag läser det ni skriver, har inget att jämföra med förutom en kompis som är likalångt gången. Jag blir anfådd jätte fort, jag är trött hela tiden, illmående har jag däremot klarat mig undan förutom om jag är riktigt hungrig. Däremot så äter jag oftare men får inte i mig så mycket när jag väl äter

Jag är nu i vecka 19, BF 2 september

• Sjejn

Jag vill gärna vara med också!

Jag väntar tvillingar som visst ska vara enäggare i början av november, är i v.9+5 idag och vul igår visade två 2,8 cm stora små voltande saker som viftade med små miniarmar där de låg, huvud mot huvud. Hjärta

Jag har tre ganska täta barn sedan tidigare så det här är fjärde gravidteten och går allt som det ska har vi fem barn varav det äldsta är sex år i höst. Känns extremt overkligt men jag är glad att jag fick det här tvilingbeskedet såpass tidigt (på vul i v.7+4) att det ändå finns lite tid att vänja sig.

Jag mår bra förutom trötthet och lite illamående, men inte jättefarligt tycker jag. Svårast just nu är att dölja ballongmagen på jobbet, jag hade helst velat vänta med att berätta till efter påsk då jag är i vecka 13 och dessutom gjort ytterligare ett ul för att bedöma choriociteten. Vi får se, de kanske har kommit på mig innan dess...

• mumama

här har ni en blivande mamma som e så trött att hon soooooover konstant....

Jag vaknar vid 7 lämnar sonene på dagis, gå hem och äter ett kex, mår ill a, somnar i soffan, vaknar vid 10 äter frukost , somnar, vaknar nu och undrar om jag får i mig lunch.....  Jag vet att man kan vara trött i början men detta är SJUKT... är det verkligen så stor skillnad på en och två eller har jag bara förträngt hur trött jag var med sonen?

Imorgon är det VUL! Maken ska med så det blir första gången han ser bebisarna, dock är jag otroligt orolig att en ska ha tillbakabildats.. (läste någonstans att om man får reda på det tidigt , vilket jag fått, så kan en tillbakabildas) men det får vi se imorgon som sagt. Ska prata med läkaren om att jag får som kramp i rumpan ibland,... fast det är inte kramp för inga muskler är spända, men det gör jävuliststist oooont.

Spanade runt lite på vagnar igår... vet inte om jag gillar alla dessa klumpiga stridsvagnar =) men vad ska man göra liksom.. mest tror jag att jag för tillfället vill ha emmaljungas, även om den då väger modiga 20 kg.

Och till slut! Är det NÅGON som vet hur TUSAN man blir av med denna TRÖTTHET! säg inte en promenad i friska luften för då sover jag bara pga det

• strojes
    mumama skrev 2011-04-05 21:53:58 följande:

låter precis som mig!! jag hade aldrig halsbränna med den förste i början.. inte heller mådde jag så dåligt.. Trött som tusan är jag men det är man ju i början...  men om du var så trött i v 26 som jag är nu.. vad ska då hända... är livrädd att bli sjuksriven helt efterosm jag tenderar till att gå upp mkt i vikt då.Sen missar man ju massa med arbetskamrater och så..

Att jag blev sjuksriven i v. 25 med sonen p.g.a. foglossningar och ryggont bådar ju inte direkt gott... ohwell den som lever får se :D

Blev du "dubbelt " så stor? Jag känner mig som om jag vore mkt längre gånget....

Halsbränna hade jag också, och det betydligt mer med tvillingarna. Åt gaviscon till att  börja med som vid första graviditeten men denna gång slutade de ha verkan efter ett tag (kunde ta tre tabletter på raken utan effekt). Jag gick då över till Losec mups (receptfria på apoteket), man tar en till två tabletter om dagen och de är små och sväljs hela med vatten. Man slipper alltså det där läskiga skummet som blir av tuggtabletterna...
    Jo, visst blev jag större än med en i magen. När jag hade dryga månaden kvar trodde alla jag mötte att jag skulle föda vilken dag som helst.
    Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
  • strojes

När det gäller vagn så har vi kört Phil&teds e3 twin (den där barnen sitter bredvid varandra). Visst vi kunde inte ha de mot varandra när de satt upp men man kan inte alltid få allt. Vi tittade även på teutonia team s4 (har jag för mig den hette) men den kändes mycket klumpigare och tyngre. Vi var iaf supernöjda med vårt val av vagn.
    När sen tjejerna blivit större och ville gå mer själva så köpte vi phil&teds syskonvagn (singlevagn med syskonsits) för att ha en smidigare vagn att ha med när de ändå mest ville gå själva.

Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
Svar på tråden tvillingar i höst?