• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Busungarnas mamma
    4ungar skrev 2011-04-30 22:47:04 följande:
    Ha ha roligt att dom är så olika, mina systar är nog ganska lika ändå ;) Dom sitter nästan ihop...

Jo jag vet ju hur det funkar med att man ärver tvåäggstvilling genen, men hur är det med enäggs, är det bara slumpen ? Mina systrar frågade en läkare på neonatalen där de jobbar och enligt honom var det ärftligt med både och... jag hittade lite info om det när jag googlade oxå, men om det stämmer eller bara är bull shit har jag ingen aning om.

Nä nu är det sängen som gäller för mig, det var längesen jag var vaken såhär länge sist ;)
    Är du själv enäggstvilling har du något större chans att få enäggstvillingar, men annars är det slumpen.

Jag är också vaken ovanligt länge ikväll, det beror nog i och för sig på att jag sitter vid datorn
    Igår vid den här tiden hade jag redan sovit i två timmar
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingar 11 oktober
  • FamJ

Sofflan82: det va inte illa det :)

Är i vecka 16  i morgon. Tycker inte alls jag har stor mage. Vill ju det skall synas Skrattande
    Måste ha tighta kläder för att den skall synas.. Men det kankse kommer :)

Hoppas alla mår bra..

• mumama
    FamJ skrev 2011-05-01 10:16:17 följande:
    Sofflan82: det va inte illa det :)

Är i vecka 16  i morgon. Tycker inte alls jag har stor mage. Vill ju det skall synas Skrattande
    Måste ha tighta kläder för att den skall synas.. Men det kankse kommer :)

Hoppas alla mår bra..

haha jag skulle gärna vilja att det syntes på mig med.. just nu ser jag bara snyggt fet ut Oskyldig

• FamJ

mumama: Haha. De som inte vet om att en e gravid
    tycker nog ja bara har gått upp i vikt :P

• mumama

är det någon anna som har mårkt av hur otroligt mycket fortare livmodern växer om man har två? vet att det har diskuterats i andra trådar att i v 9 så har livmodern knappt kommit över blygbenet.. men min livmoder är nästan uppe vid naveln och jag är bara i v 12...?

måste påpeka att jag är hysteriskt orolig och nojjad över KUB.. nästan så mkt att jag väljer bort det!

• maha

Jag vill också göra kub! Framförallt för att få se bebisarna! Men jag får inte det gratis iallfall, har inte passerat åldersgränsen i skåne för kub. Fundera på att göra ett vanligt ul kostar 1000kr om vi inte får ett extra för att det är tvillingar, det är ju länge till v 18, 6 veckor dit!

En positiv sak med kub är att man kan förbreda sig om något inte är helt ok, läsa på och vara beredd!

• Sjejn

Jag ligger inlagd sedan igår kväll, åkte in akut med blödningar och de behöll mig här. Fruktansvärt jobbigt att inte veta något om hur det kommer att gå. De gör ju liksom inget så här tidigt heller men det är på något skönare att blöda här än hemma faktiskt... bebisarna mår bra men lite av moderkakan såg ut att ha lossnat.

• 4ungar
    mumama skrev 2011-05-01 11:46:21 följande:

är det någon anna som har mårkt av hur otroligt mycket fortare livmodern växer om man har två? vet att det har diskuterats i andra trådar att i v 9 så har livmodern knappt kommit över blygbenet.. men min livmoder är nästan uppe vid naveln och jag är bara i v 12...?

måste påpeka att jag är hysteriskt orolig och nojjad över KUB.. nästan så mkt att jag väljer bort det!

Jag har oxå tänkt på hur fort livmodern växer, går inte att jämföra med en "vanlig" graviditet. Det känns faktiskt riktigt häftig att känna på magen för det är sån skillnad.
  • 4ungar
    Sjejn skrev 2011-05-01 15:10:32 följande:
    Jag ligger inlagd sedan igår kväll, åkte in akut med blödningar och de behöll mig här. Fruktansvärt jobbigt att inte veta något om hur det kommer att gå. De gör ju liksom inget så här tidigt heller men det är på något skönare att blöda här än hemma faktiskt... bebisarna mår bra men lite av moderkakan såg ut att ha lossnat.
    Fy tusan va jobbigt för dig, hoppas att det går bra med er alla tre...
  • spattanjansson

Sjejn: nej va jobbigt. Men det kommer gå fint ska du se. *styrkekram*

Mumana: jag har ju inte varit gravid tidigare så jag har inget att jämföra med...men till mig sa bm att i början så märks ingen större skillnad än om man har ett. Själv förstår jag inte hur ni km känna var livmodern börjar eller slutar :)

Ego: i morgon har vi vårt vul. Går samtidigt in i v14. Börjar bli ruggigt nervös. En så stor del av mig är övertygad om att det kommer skita sig...som det brukar göra.

Svar på tråden tvillingar i höst?