• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • mumama
    Sjejn skrev 2011-05-01 15:10:32 följande:
    Jag ligger inlagd sedan igår kväll, åkte in akut med blödningar och de behöll mig här. Fruktansvärt jobbigt att inte veta något om hur det kommer att gå. De gör ju liksom inget så här tidigt heller men det är på något skönare att blöda här än hemma faktiskt... bebisarna mår bra men lite av moderkakan såg ut att ha lossnat.

Nej! Hoppas att du snart kryar på dig och att de släpper ut dig snart!

spattanjansson skrev 2011-05-01 17:04:21 följande:
    Mumana: jag har ju inte varit gravid tidigare så jag har inget att jämföra med...men till mig sa bm att i början så märks ingen större skillnad än om man har ett. Själv förstår jag inte hur ni km känna var livmodern börjar eller slutar :)
    om du ligger på rygg med benen böjda och fötterna på sängen så känner du över blygbenet att det är hårt DÄR har du livmodern! och tills det hårda tar slut då =) känns bäst när du är kissenödig oom du inte är långt gånget :D
  • mumama
    spattanjansson skrev 2011-05-01 18:04:13 följande:
    Mumsma: ahhh...det ska jag testa ikväll :)
    Går in i v14 imorrn...
    ååh spännande!!  själv är jag bara i v 12 .. 11+3 eller så.... byter på torsdagar. Inte för att det stämmer när vi hade sex men va fan... får säkert ett rejälare datum när vi är på KUB Tyst
  • 4ungar
    spattanjansson skrev 2011-05-01 17:04:21 följande:
    Sjejn: nej va jobbigt. Men det kommer gå fint ska du se. *styrkekram*

Mumana: jag har ju inte varit gravid tidigare så jag har inget att jämföra med...men till mig sa bm att i början så märks ingen större skillnad än om man har ett. Själv förstår jag inte hur ni km känna var livmodern börjar eller slutar :)

Ego: i morgon har vi vårt vul. Går samtidigt in i v14. Börjar bli ruggigt nervös. En så stor del av mig är övertygad om att det kommer skita sig...som det brukar göra.
    Jag ska göra UL i morgon, tycker v 14 låter sent för att göra vul ? Jag gjorde vanligt ul redan i v 9... jaja nervös är jag också, det är för bra för att vara sant på nått vis.
  • Busungarnas mamma
    Jag ligger inlagd sedan igår kväll, åkte in akut med blödningar och de behöll mig här. Fruktansvärt jobbigt att inte veta något om hur det kommer att gå. De gör ju liksom inget så här tidigt heller men det är på något skönare att blöda här än hemma faktiskt... bebisarna mår bra men lite av moderkakan såg ut att ha lossnat.
    Åh fy vad jobbigt för er!
    Hoppas ni snart är hemma, alla tre
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingar 11 oktober
  • maha
    Vad jobbigt! Hoppas du blir bättre snabbt och kommer hem, men bra att vara på sjukhuset, där de kan kolla bebisarna!
  • spattanjansson

Muama: ka vi har ju gjort Ivf så sex har inte varit inblandat i vårt fall :) vi hade plock den 14 feb och insättning den 16 så vi är tämligen säkra :)

Mamma till jacob: oj blev nog fel...är UL jag ska på imorrn...har ju gjort 100 vul i mina dar men inget UL så det gick av bara farten :)
    Det ska gå bra för oss båda ska du se :)
    Nån jävla gång måste turen vända! 7 års elände måste va över har min man bestämt :)

• mumama
    spattanjansson skrev 2011-05-01 22:19:34 följande:
    Muama: ka vi har ju gjort Ivf så sex har inte varit inblandat i vårt fall :) vi hade plock den 14 feb och insättning den 16 så vi är tämligen säkra :)

Mamma till jacob: oj blev nog fel...är UL jag ska på imorrn...har ju gjort 100 vul i mina dar men inget UL så det gick av bara farten :)
    Det ska gå bra för oss båda ska du se :)
    Nån jävla gång måste turen vända! 7 års elände måste va över har min man bestämt :)
    ok . Här hade vi försökt i ca 7 månader innan det tog sig... men den månaden var typ alla sjuka om varandra. Först mannen sedan spnen sedan jag sedan mannen sen jag igen... Det konstiga i vår familj 'r att det oftast är vi äldre som blir sjuka, inte sonen, och han har ändå förskylningsastma :D den månaden lyckades vi kansek få till det två gånger.... varav en blev uppenbarligen två =))
  • spattanjansson

Mumsms: vilken utdelning ändå :) trist när man blir sjuk...gud under alla åren vi försökte naturligt så vill jag inte tänka på hur mycket "måste sex" vi har haft...i pauserna mellan Champions league, när den ene varit krasslig, när ingen har velat osv....glad att det är över......

• mumama
    spattanjansson skrev 2011-05-01 22:35:25 följande:
    Mumsms: vilken utdelning ändå :) trist när man blir sjuk...gud under alla åren vi försökte naturligt så vill jag inte tänka på hur mycket "måste sex" vi har haft...i pauserna mellan Champions league, när den ene varit krasslig, när ingen har velat osv....glad att det är över......

vi var nog aldrig så fokuserade på att skaffa barn.. vi tog det lite som det kom. Vi hade som sagt bara hållt på i 7 månader.... inte så läng tid i det stora hela.

Har ne bekant som håller på med IVF nu och fick missfall för några dagar sedan... blir så ledsen när jag ser människor som skulel bli superföräldrar inte få barn, men andra som inte gör annat än smädar o skriker åt barnen ploppar ut en vartannat år{#emotions_dlg.djavulsk}

Men jag håller tummar för att det blir bra med resterande 2 ägg!

undrar om man kan få familjeliv att installera en chatt...?

Svar på tråden tvillingar i höst?