• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Sjejn

mumama: Jag förstår dig precis, jag har aldrig mått bra som gravid, inte under någon del av graviditeterna. Det har varit ständig smärta och oro, blödningar, massor av sammandragningar, ischias, foglossning, enorm halsbränna, huvudvärk, illamående och tröttheten som inte går över på hela tiden, depression med mera med mera. Dessutom får jag extremt ful och groteskt stor mage (med enlingar!! Tänk då hur det ska bli den här gången!) och alla dessa strålande vackra gravida som studsar fram och orkar promenera och jobba och leva kan jag ju säga att jag är otroligt avundsjuk på.

• JohannaOMikael

det är så skönt att läsa att andra mår lika dåligt som en själv..*S* (ta det på rätt sätt)
    känner mig stor redan och är bara i v.16

♥ Heidis mamma ♥ 4 Nov- 2008 ♥ Gravid med tvillingar ♥
  • mumama

surar ordentligt idag!! De ringde från mamma mia och var tvungen att boka om KUB p.g.a att bm var sjuk... fan va sur jag blir, inte att hon är sjuk, utan mer att de verkar som om de tror och tycker att man ska ha tid då DE har tid, trots att man har haft en bokad tid!

Sjejn; kan ju meddela att jag inte glänser när jag är gravid heller.... och min kropp tycker INTE om att vara gravid! eftr dessa är det STOPP!

JohannaOMikael skrev 2011-05-07 11:19:23 följande:
    det är så skönt att läsa att andra mår lika dåligt som en själv..*S* (ta det på rätt sätt)
    känner mig stor redan och är bara i v.16
    jag känner mig stor o jag är i v 13..... min livmoder är snart uppe vid naveln!
  • spattanjansson

Konstaterat idag att en Urban jungle vagn och en hundbur/plats till en labbe INTE ryms i bagaget på en Volvo xc60 :( jag som älskar vår nya bil.....

• mumama
    spattanjansson skrev 2011-05-08 00:05:12 följande:
    Konstaterat idag att en Urban jungle vagn och en hundbur/plats till en labbe INTE ryms i bagaget på en Volvo xc60 :( jag som älskar vår nya bil.....
    herrejävlar.... minibuss? 
  • JohannaOMikael

Urban jungle tar em jävla plats tyvärr î??sålde av vår bara för det. Finns betydligt bättre och smidigare vagnar.

• spattanjansson

Mumam: vill inte ha minibuss...min man säger att han löser detta...vi får väl se :)

Johannaomikael: tyvärr hittar jag ingen annan vagn som har en stor liggdel...och det är ett krav hos oss...som jag helst inte vill rucka på. Plus att vi kan köpa våra kompisars som oxå har tvillingar (fast jag vill kanske köpa en ny ändå) :)

• mumama
    spattanjansson skrev 2011-05-08 08:21:44 följande:
    Mumam: vill inte ha minibuss...min man säger att han löser detta...vi får väl se :)

Johannaomikael: tyvärr hittar jag ingen annan vagn som har en stor liggdel...och det är ett krav hos oss...som jag helst inte vill rucka på. Plus att vi kan köpa våra kompisars som oxå har tvillingar (fast jag vill kanske köpa en ny ändå) :)

nej jag försår det... själv hoppas vi att det kommer funka med vå s60 men vi får se. risken att det till slut blir en kombi är ganska överhängande.... när vår familj kommer ut ut bilen kommer det att vara som clownrna på tecknad film som bara väller ut=)

nu har jag ju mest kollat på dubbelvagnar, men har ni tänkt på hur stora vissa singelvagnar är? ENORMA.....

• Frila2
    mumama skrev 2011-05-08 08:26:17 följande:

nej jag försår det... själv hoppas vi att det kommer funka med vå s60 men vi får se. risken att det till slut blir en kombi är ganska överhängande.... när vår familj kommer ut ut bilen kommer det att vara som clownrna på tecknad film som bara väller ut=)

nu har jag ju mest kollat på dubbelvagnar, men har ni tänkt på hur stora vissa singelvagnar är? ENORMA.....

Ja, jag tycker också att vissa singelvagnar är gigantiska, speciellt över bakhjulen. Hallå liksom, den ska gå in i hissar =)
    Jag är mer och mer inne på Bugaboo Donkey, trots att den är fasasfullt dyr. Men jag tycker inte att några andra vagnar är tillräckligt bra. Eller, jag har ju inte sett den IRL så jag ska allt provköra, fälla ihop etc innan. Det är Bugaboo Donkey eller Teutonia team Cosmo som gäller. Jag SKA ha barnen vända mot mig i sittdelen. Lite längre fram, efter RUL så ska jag åka till Babyproffsen och till Storken som finns här och kolla på vagnar, fälla ihop och fälla upp, prova att lyfta ihopfälld och sådant. Det är såpass länge man ska ha vagnen. Innan barnen är 1½ -2 år så kommer jag inte byta till sulky eftersom de endast är framåtvända. Så det är ju ett bra tag man ska leva med sin vagn. Köper vi en Bugaboo så behöver man ju inte byta alls. Vi har en Cameleon nu och den väger 9 kg med sittdel och är lika bra som vilken sulky som helst.
Svar på tråden tvillingar i höst?