• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Mem3

Jag känner av mina fogar har inte haft mitt bälte på mig idag då jag inte känner mig bekväm med det på mig. Annars så mår jag inte jätte illa men säkert kommer jag börja må sämmre nu när jag skriver det här haha

• Frila2

Hej tjejer! Hoppas att allt är bra med er.
    Här är allt bra. Fortfarande väldigt trött och andfådd. Magen är verkligen stor redan (13+6 idag). Hur ska detta sluta. Känner lite rörelser ibland, mest på vänster sida faktiskt. På kvällarna kan jag känna hur livmodern petar ut på ena sidan, som att någon ligger och trycker åt det hållet.
    Märker att livmodern växer, igår och idag har det verkligen ilat långt ner i magen, Känns jättekonstigt.

• spattanjansson
    maha skrev 2011-05-05 10:02:56 följande:
    Så kvinnligt och manligt! ha ha!
    Vi har typ haft det liknande senario här hemma, jag köper kläder och planerar i huvudet! Mannen går ut och bygger en jättestor sandlåda, orkade inte ens säga att den kanske är lite väl stor!  Vi ska ju bara ha tre barn! Lille Elias älskar den, så han är ju nöjd!Flört
    Ja nu när vi varit på koll och jag vet att det är nått i min mage så känns det som att jag kan börja surfa runt och kolla vagnar, barnstolar, sängar och allt annat som man behöver...det kommer nog inte direkt mannen att göra :)
    Frila2 skrev 2011-05-05 17:54:37 följande:
    Hej tjejer! Hoppas att allt är bra med er.
    Här är allt bra. Fortfarande väldigt trött och andfådd. Magen är verkligen stor redan (13+6 idag). Hur ska detta sluta. Känner lite rörelser ibland, mest på vänster sida faktiskt. På kvällarna kan jag känna hur livmodern petar ut på ena sidan, som att någon ligger och trycker åt det hållet.
    Märker att livmodern växer, igår och idag har det verkligen ilat långt ner i magen, Känns jättekonstigt.
    Jag vill oxå känna! Är några dagar efter dig. Igår när vi såg dom på UL undrade mannen om jag inte kände nått så som dom levde rövare..men det gör jag inte och barnmorskan sa att det är allldeles för tidigt, men jag är ju förstföderska oxå....
  • JohannaOMikael

Idag ska jag klaga lite. Fick sjukskriva mig från jobbet. Jag orkar fasen knappt hålla ögonen uppe, spyr och går på tabletter. Så har det varit sedan v.6 och jag går in i 16 snart. Mår ni andra också så här ? Hur stället sig läkarna till trötthet ?!

• Mem3

Idag gick jag in i vecka 15, känns bra... har känt lite fladder men inte mycket...Tyckte jag kände mera innan, så man blir lite orolig men sen så kände jag inget fören vecka 20 på alvar med dottern... Det kommer väl.. fast orolig är man ju... den 7/6 ska jag på rutin ul som jag längtar.. megen växer, jag ser inet det själv men andra säger det till mig

• sommar

Hej tjejer! Jag hänger på här =) Har en son sedan tidigare som fyller 10 i sommar. Har varit singel mamma sen ALLTID!! Har sen dec -09 haft en rättslig process med fadern då han kom på att det passar att va pappa nu. I jan -10 träffade jag han som var min pusselbit. Han som fattades oss i vårat liv. Från att ha varit ensam i 8,5 år och precis fått ett jobbigt besked om rättegång så fanns han där. Vi köpte en större lägenhet och förra sommaren flyttade vi ihop. Min son reagerade med så mycket kärlek. I dec sa vi händer det så händer det. Sista mensen i februari och i mars fick vi ett plus. Lyckan var så total från oss alla tre. På skärtorsdagen var jag på vul för jag ville kolla så allt stod rätt till. Tyckte att det var onödigt att sambon följer med. Kom därifrån med beskedet att vi ska ha tvillingar som är jämstora med en tjock skiljevägg och mådde hur bra som helst. Ännu en gång var lyckan total. I helgen som var blev det en vända på sjukhuset då jag fick en ångest attack över rättegången som närmade sig. Fick se dom två små som sparkade på varandra och hade party i magen. Allt vore underbart om inte rätten dömde att min son nu måste vara hos sin pappa varannan vecka. Vi pratar inte med varandra. Han kör över min son och hade sonen velat detta så hade jag stöttat han. Min son är nu ett nervvrak, han vill inte detta, han hatar sin pappa som han säger. Han är besviken på alla vuxna för att ingen vill lyssna på han. Jag är så lycklig över mitt liv men samtidigt så ledsen. Hormonerna gör det inte lättare. Är nu i vecka 13 och längtar efter dom små. Tänkte följa tråden och fokusera på dom små hjärtanen här så att jag kan fokusera på sonen när han är hemma. Hoppas ingen misstycker. Sorry för långt inlägg

• spattanjansson

Usch ja när jag torkade mig i morse var det svagt aprikosfärgat på pappret...gud vilken oro...nu öser jag i mig vatten för att kissa ofta och kissar skitofta! Helt utan färg nu...undra ifall jag kan ha någon infektion! Pluttarna såg jag ju för 2 :dar sen så dom MÅSTE må bra....

• FamJ

En fråga. Någon som har fått riktigt ont i magen. Mellan naveln o sidan lite längre ner??

Jag får så ont i bland fy fasiken. Ringde Bm de trodde de kunde va ligamenten men de vete fasiken.
    Känns typ som något kommer i kläm. KOmmer knappt upp ur soffan
    Hon tyckte jag skulle åka in, men vet inte om jag skall göra det, finns säkert ändå ingen tid här.
    och så har kollat dom 5 gången redan..
    FÖrvirrad...

• Frila2
    FamJ skrev 2011-05-06 10:29:02 följande:
    En fråga. Någon som har fått riktigt ont i magen. Mellan naveln o sidan lite längre ner??

Jag får så ont i bland fy fasiken. Ringde Bm de trodde de kunde va ligamenten men de vete fasiken.
    Känns typ som något kommer i kläm. KOmmer knappt upp ur soffan
    Hon tyckte jag skulle åka in, men vet inte om jag skall göra det, finns säkert ändå ingen tid här.
    och så har kollat dom 5 gången redan..
    FÖrvirrad...
    Är det när du sitter still eller när du rör dig? Ligamenten kan hugga rejält. Jag känner mest när jag vänder mig i sängen, reser mig upp hastigt, nyser etc. Gör galet ont men går över fort.
  • FamJ
    Frila2 skrev 2011-05-06 10:34:25 följande:
    Är det när du sitter still eller när du rör dig? Ligamenten kan hugga rejält. Jag känner mest när jag vänder mig i sängen, reser mig upp hastigt, nyser etc. Gör galet ont men går över fort.
    Igår fick jag det när jag cykla. Annars när jag reser mig o försöker ställa mig upp, eö vänder på mig ja..
Svar på tråden tvillingar i höst?