• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Busungarnas mamma
    spattanjansson skrev 2011-05-04 16:52:33 följande:
    Hej!
    ALlt gick bra idag :---)  Roffe och Raffe mådde finfint. Dom sprattlade rundor och viftade hej vilt. Hjärtanen tickade fint och dom var så stora som dom skulle i vecka 13+ som jag är i :)
    Det var såååååååååååååååååååååå himla skönt. Dom såg ut som 2 små aliens
    Fick inte med oss någon bild för vi hade bara 15 minuter på oss och dom hon printade ut var inget att hänga i julgranen...så vi sparar det till nästa om 4 veckor :)
    Stack in på HM efter och köpte 3 par mammabyxor :) 
    Underbart
    Japp, aliens ser de ut som ett tag
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingar 11 oktober
  • mumama

vill bara säga att mumama fortfarande är vid liv, mår dock inte så bra..

kul att UL gått bra för alla hittills!

• Busungarnas mamma
    mumama skrev 2011-05-05 09:11:13 följande:

vill bara säga att mumama fortfarande är vid liv, mår dock inte så bra..

kul att UL gått bra för alla hittills!

Varför mår du inte bra?
    Något speciellt?
  • mumama

asch d e bara illamåendet och foglossningarna som bråkar.. börjar bara kännas tugnt och det är ändå 28 veckor kvar...

• Busungarnas mamma
    mumama skrev 2011-05-05 09:18:33 följande:
    asch d e bara illamåendet och foglossningarna som bråkar.. börjar bara kännas tugnt och det är ändå 28 veckor kvar...
    Jag kan tänka mig hur det känns...
    Inget kul alls!

Jobbar du?
  • Busungarnas mamma
    JohannaOMikael skrev 2011-05-05 09:59:28 följande:
    Känner ni av de små än?
    Jag känner att det är något i magen som rör sig, men inga buffningar eller sparkar ännu.
    Hoppas det kommer snart, är ju ändå i vecka 17+1 idag.
  • maha
    spattanjansson skrev 2011-05-04 20:49:46 följande:
    Jag firade dagens lyckade Ultraljud med 3 par mammabyxor....Mannen firade dagen med en självgående gräsklippare
    Så kvinnligt och manligt! ha ha!
    Vi har typ haft det liknande senario här hemma, jag köper kläder och planerar i huvudet! Mannen går ut och bygger en jättestor sandlåda, orkade inte ens säga att den kanske är lite väl stor!  Vi ska ju bara ha tre barn! Lille Elias älskar den, så han är ju nöjd!Flört
  • maha
    mumama skrev 2011-05-05 09:18:33 följande:
    Usch, jag vet hur det är, kräker och har ont i fogarna, och magen har blivit stor och tar plats redan! Kan inte ligga och sitta hur jag vill! Känner som du 28 veckor kvar var ska det sluta? Men förhoppningsvis går man väl in i den lite lugnare perioden snart och slutar må illa!
  • mumama
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-05 09:21:06 följande:
    Jag kan tänka mig hur det känns...
    Inget kul alls!

Jobbar du?

nej, som tur är har jag världens BÄSTA läkare som inte ifrågasätter OM och HUR eller VARFÖR jag mår illa. Hoppas bara att hon förlänger sjukskrivningen som går ut på söndag. Ska börja plugga på distans istället fär att jobba i sommar tänkte jag, kanske man kan känna sig lite användbar=)

maha skrev 2011-05-05 10:07:59 följande:
    Usch, jag vet hur det är, kräker och har ont i fogarna, och magen har blivit stor och tar plats redan! Kan inte ligga och sitta hur jag vill! Känner som du 28 veckor kvar var ska det sluta? Men förhoppningsvis går man väl in i den lite lugnare perioden snart och slutar må illa!
    ja eller hur? hur tusan kan magen vara i vägen REDAN? ja kan inet ha mina vanliga byxor längre, har gett bort alla små tröjor i stlk 38 , vill inte se dem eftersom jag vet att jag inetkommer att komma  i dem igen, har SKITSVÅRT att gå ner i vikt.

Idag har sköterskorna lekt vampyr på mig, ett rör till KUB och ett rör för TSH.

har kört idag med.... ingen bra dag. nu kryper jag till sängs och sover innan ja ska hämta den vilda 

Svar på tråden tvillingar i höst?