• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • sofflan82

Hej hej, skriver bara lite snabbt från jobbet. Vårt RUL gick bra idag och det var två klart godkända bebisar i magen. Lägger in bilder senare.

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 16/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • Busungarnas mamma
    JohannaOMikael skrev 2011-05-13 11:53:42 följande:
    Jaha då blev man sjukskriven. Ska till sjukhuset och ta provet idag. Hoppas jag får se bebisarna :)
    Vad tråkigt, varför är du sjukskriven?
    Hoppas du mår någorlunda i alla fall
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • Busungarnas mamma

Här är mina flickor från då vi var på rul i tisdags.
    Man kan verkligen tro att de nästan har direktkontakt, men vi såg allt den sytrådstunna skiljeväggen
    Tvilling 1 är på väg att lägga handen på syrran ser det ut som

• spattanjansson
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-13 16:39:05 följande:
    Här är mina flickor från då vi var på rul i tisdags.
    Man kan verkligen tro att de nästan har direktkontakt, men vi såg allt den sytrådstunna skiljeväggen
    Tvilling 1 är på väg att lägga handen på syrran ser det ut som

Åhhh..vilken coool bild :) VÅr skiljevägg var typ 3 mm tjock om jag inte minns fel....antar att din är tummar än så :)
    Längtar itll RUL då vi får titta lite mer på bebisarna...men på måndag får vi iallfall lyssna på hjärtljuden!
  • Busungarnas mamma
    spattanjansson skrev 2011-05-13 16:55:34 följande:
    Åhhh..vilken coool bild :) VÅr skiljevägg var typ 3 mm tjock om jag inte minns fel....antar att din är tummar än så :)
    Längtar itll RUL då vi får titta lite mer på bebisarna...men på måndag får vi iallfall lyssna på hjärtljuden!
    Ja, visst är den cool De har inte sagt något mått till oss.
    Mysigt att lyssna på hjärtljuden, det får amn inte göra förrän i vecka 25 här...
    När har ni rul? Vi ska på tul den 25 maj.
  • spattanjansson
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-13 17:06:49 följande:
    Ja, visst är den cool De har inte sagt något mått till oss.
    Mysigt att lyssna på hjärtljuden, det får amn inte göra förrän i vecka 25 här...
    När har ni rul? Vi ska på tul den 25 maj.
    här lyssnar vi på hjärtat from v15. när jag ska göra det har jag precis gått in i vecka 16. Så olika det är!
    Vi har RUL den 10  juni...känns som en hel evighet dit...men att få lyssna på hjärtat är ju ändå lixsom iallfall en bekräftelse på att dom lever :)
  • Busungarnas mamma
    spattanjansson skrev 2011-05-13 17:11:28 följande:
    här lyssnar vi på hjärtat from v15. när jag ska göra det har jag precis gått in i vecka 16. Så olika det är!
    Vi har RUL den 10  juni...känns som en hel evighet dit...men att få lyssna på hjärtat är ju ändå lixsom iallfall en bekräftelse på att dom lever :)
    Oj, redan från vecka 15, det var ju väldigt stor skillnad mot oss.
    De säger att de inte gör det tidigare pga att det kan vara svårt att höra hjärtljuden tidigare.
    Då är det ett tag kvar till rul, men när ni väl är där så är det värt all väntan
    När är du beräknad? Har säkert läst det förut, men nu kommer jag inte ihåg.
  • spattanjansson

Busungarnas mamma: tror tom dom gör det ÄNNU tidigare på andra ställen...Jag är lite spänd på ifall vår barnmorska kommer veta att hon lyssnar på båda bebisarnas hjärta...eller om hon mest chansar :)
    Har BF 6 november...så det är ju en eeeevighet tills dess...men tiden kommer nog rassla iväg fortare än fortast..sannoliketen är väl stor att vi alla får en eller två veckor tidiagare...själv skulle jag helst behva vara dräktig som en elefant typ och inte få förrens i Maj nästa år då mitt vik jag har nu går ut, hade gärna fullföljt det men det går ju lixsom inte att bestämma  

• sofflan82

Delar med mig av lite bilder från vårt RUL

Tvilling 1

Tvilling 2

Båda, kolla vilken skillnad det är på våra skiljeväggar och hur pass långt ifrån varandra som de kan ligga. De flesta försök till att få båda på samma bild vart att den ena hade huvudet i bild och den andra fötterna... Inte såå samarbetsvilliga direkt. Bilden är ju inte direkt klockren, men man ser ju iaf vad det är.. ;)

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 16/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • Mem3

Jaha jag börjar få tillbaka min eneergi lite och må inte så illa som innan, inget alls egentligen! Väntar på RUL den 8/6 känns som en evighet dit, man oroa sig ju lite för att båda ska må bra osv...

Jag har inte ens varit hos bm ska ringa efter rul så vi får se vad som händer då.. har lite ont av ischias och foglossning men inte varje dag...

Svar på tråden tvillingar i höst?