• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • JohannaOMikael
    Mem3 skrev 2011-05-13 19:17:46 följande:
    Jaha jag börjar få tillbaka min eneergi lite och må inte så illa som innan, inget alls egentligen! Väntar på RUL den 8/6 känns som en evighet dit, man oroa sig ju lite för att båda ska må bra osv...

Jag har inte ens varit hos bm ska ringa efter rul så vi får se vad som händer då.. har lite ont av ischias och foglossning men inte varje dag...
    vad skönt. Samma här. känns som att man börjar orka lite mer.

Vi har RUL nästan samtidigt. jag har den 9.onde :D
    ♥ Heidis mamma ♥ 4 Nov- 2008 ♥ Gravid med tvillingar ♥
  • JohannaOMikael
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-13 16:33:37 följande:
    Vad tråkigt, varför är du sjukskriven?
    Hoppas du mår någorlunda i alla fall
    Jag jobbar 24h pass. funkar inte när jag är så här trött... =/
    ♥ Heidis mamma ♥ 4 Nov- 2008 ♥ Gravid med tvillingar ♥
  • LillAnnie
    spattanjansson skrev 2011-05-12 20:12:38 följande:
    förr oss var det ju inte liiiiiiiiiiika chockartat efersom vi har gjort IVF och fick två embryon insatta...fast även ifall man får det så är inte chanserna så stora för twins...OCH jag trodde ju att det inte var nått liv i magen blev hyffsat paff när det var två...vi fick ju reda på det redan i vecka åtta på VUL....shit det är 8 veckor sen...det rullar på!!!!
    Jag fick exakt samma som du, två embryon in men eftersom båda var i "inte optimalt skick" så tänkte man att jaha då funkar de tinte på någon av de, kanske att man blir gravid o att det stannat upp o så sitter man där som en fågelholk i v8-9 o bara gaaapar.... HjärtaGravidHjärta v 13 för oss... 
  • sofflan82

Vad ni har fått kämpa för att få till era bebisar!

Vi har också haft det lite knaggligt, men lyckades bli gravida efter 11 månaders försök första gången, så vi hann inte komma till utredning. Den graviditeten slutade med skrapning i v.19 pga ofostrig graviditet.
    Andra gången tog det 13 månader inan det kom ett plus, vilket var sista försöket innan utredning. Och nu sitter man här med två små bebisar i magen som mår så bra, så bra! Känns helt otroligt efter allt kämpande under de senaste dryga 2 åren!

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 18/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • Busungarnas mamma
    sofflan82
    Grattis till lyckat rul Glad

Vilken skillnad det är på våra skiljeväggar Förvånad

JohannaOMikael
    Nej, det förstår jag verkligen att du inte orkar.
    Är det läkare som har sjukskrivit dig? Eller är du hemma som "vanligt sjuk" än så länge?
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • mumama

vilka fantastiska kort på era fina bebisar!! visst sitter man bara o fånler när man kollar på UL bilderna? =)

• Busungarnas mamma
    mumama skrev 2011-05-13 21:20:07 följande:
    vilka fantastiska kort på era fina bebisar!! visst sitter man bara o fånler när man kollar på UL bilderna? =)
    Visst är det så att man fånler
    Jag låg och och såg fånig ut hela rul
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • LillAnnie
    sofflan82 skrev 2011-05-13 19:04:18 följande:
    Delar med mig av lite bilder från vårt RUL

Tvilling 1

Tvilling 2

Båda, kolla vilken skillnad det är på våra skiljeväggar och hur pass långt ifrån varandra som de kan ligga. De flesta försök till att få båda på samma bild vart att den ena hade huvudet i bild och den andra fötterna... Inte såå samarbetsvilliga direkt. Bilden är ju inte direkt klockren, men man ser ju iaf vad det är.. ;)

har du enäggisar eller tvåäggisar`?
    anledningen till att båda våra fick plats hela på bilden är för att jag bara e i v13, det är enda gången sa min BM som det kan komma att bli så, nästa gång tar de för stor plast för att rymmas på skärmen båda två.. så vi passade på att föreviga det :) 
  • sofflan82

Bm säger att det är tvåäggs, men sen har man ju last på andra ställen att ny forskning visar att det inte går att veta om våra skulle vara det om fe inte har olika kön, vilket vi inte vet.. Men men, huvudsaken är att de var friska och kommer fortsätta vara det tills de kommer ut.

• sofflan82

Är det någon annan som haft läckande bröst? Jag vaknade i början av veckan av att det var blött i sängen och då hade jag nog legat konstigt så att det ena bröstet läckte. Någon dag senare blev jag nyfiken på vad som skulle hända om jag tryckte på brösten och då smårann det genomskinlig vätska.. Är inte det lite tidigt?

Svar på tråden tvillingar i höst?