• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Bellas7

Mumama ja det finns olika styrkor och olika preparat. Bricanyldropp är bara en variant :).

Håller mina tummarna för dig att du kan gå någon vecka till.

• maha

Jonnasmamma: Stort grattis till flickorna!

• gellabella
    Busan10 skrev 2011-09-13 17:54:28 följande:
    Nån som har tillväxt kurvan för bebisarna som läkare och bm går efter?
    Tror jag har det du efterfrågar men i väldigt litet format så det blir ju inte exakt. Och man ser inga procent. Men man kan på ett ungefär utläsa max och min inom normalspannet. Den börjar fr.o.m. v. 26. Finns med i förlossningsjournalen vi fått utskriven vid tidigare förlossningar (finns dock bara ett kryss och det är hur stort barnet var när det föddes). ska jag kolla nåt speciellt?
  • sofflan82
    Ladycocos skrev 2011-09-13 13:27:37 följande:
    Är det vanlig kurs eller inriktad på tvillingar??
    Är det någon som varit på tvillingkurs ännu? Vad har ni i så fall fåttlära er för speciellt ang just tvillingar?
    Vår föräldrakurs är för alla, men vi hade ett annat tvillingpar med också.
    ¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 18/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • Sjejn
    Jonnasmamma: Grattis till hela familjen!Hjärta

mumama: Håller tummarna.
  • mumama

Sammandragningarna har gett med sig!!! hurra!!!
    De är inte helt borta men har gått från var 3 dje min till nån ggn då o då =) så nu kan jag nog få sova inatt o så får vi se om tappen blivit påverkad av sammandragningarna de senaste dagarna....  

• sofflan82
    xarizaw skrev 2011-09-13 13:37:19 följande:
    Vet ni att man kan få en grattisnapp om man gillar MAM på FB? Bad mamma oxå gilla så har fått 2 nappar :)
    Jag har också fått napp från dem. Och så fick sambon gå in och gilla också, så fick han hem en napp och jag fick hem ännu en napp! Så vi har fått tre nappar..
    ¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 18/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • Nidra

Jonnasmamma: Grattis till tjejerna!! Härligt att förlossningen gick så bra! Kram!

Busan: Siffrorna för flödet som du skrev är ett mått på motståndet i navelsträngen, alltså inte ett mått på själva flödet. Motståndet i navelsträngen är olika beroende på i vilken vecka man är i. Vad jag vet så är det normalt med lite högre motstånd i mitten av graviditeten och sedan ska motståndet sjunka på slutet. Motståndet ska vara lågt, dvs låg siffra = lågt motstånd = fint flöde. Jag kan inte de exakta siffrorna för vad som är normalt i olika faser i graviditeten, men en siffra runt omkring och under 1 är vanligtvis bra. Motståndet i navelsträngen kan påverkas av bebisens rörelser i magen, tex andningsrörelser vilket gör att det varierar hela tiden. Vilken klass motståndet motsvarar beror vilken vecka man är i. Ett motstånd på 1,5 i v 28 är inte så alarmerande, men samma siffra i v 39 är mycket sämre. Vår tv 2 har haft ett motstånd på allt från 1,4 - 1,9.

Xarizaw: Kram på dig och kämpa på. Jag har också upplevt att jag blir lite mer flack och mer åt det depressiva hållet nu mot slutet. Tror att det är helt normalt pga av alla krämpor och tankar/oro som man har. Längtar så till bebisarna kommer och min kropp sakta får bli normal igen. Längtar enormt till jag kan ta långpromenader och sedan börja träna igen lite smått. Är i vanliga fall en träningsnarkoman .

Idag har vi varit på inskrivningssamtal inför snittet på måndag. Kändes fint! Jag kommer nog att hinna bli riktigt nervös i helgen Obestämd.

Ha det gott alla!

Nidra v 36 + 2

Svar på tråden tvillingar i höst?