• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • spattanjansson

Nindra: åhhhhh träning. Längtar grymt tills jag får snöra på mig joggingskorna!!! Men det får väl vänta till december :)

• sofflan82
    Jonnasmamma08 skrev 2011-09-13 16:48:11 följande:
    Hej!

Lite uppdatering från mig.
    Igår kl.21.18 kom min första flicka. Vägde 2490 gram och va 45 cm och mår jätte bra =)

Kl.21.37 kom flicka nummer två. Vägde 2550 gram och va 47 cm och även denna lilla tjej på superbra =)

Förlossningen gick jättebra och gick riktigt fort.

Nu ska jag och mannen snart äta lite innan det är dags för flickorna att äta.

Hoppas att även ni anra får se era små underverk snart!

Kram till er alla              
    Stort grattis till era flickor! Vad härligt dte måste vara att ha dem på utsidan! Längtar väldigt mycket efter att få ut våra nu!
    ¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 18/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • Mem3

Hur känner ni andra rörelserna från magen nu, jag är i vecka 33 fattar ju att det är trångt där inne och jag känner bebisarna varje dag...inte direkta sparkar även om det får in fullträffar ibland men oftast  mest svepande rörelser....

någon som har tips mot svullna fötter? jag vill att min sambo skulle kunna massera fötterna mern är så in i helvetets kittlig haha

• Busan10
    gellabella skrev 2011-09-13 19:30:22 följande:
    Tror jag har det du efterfrågar men i väldigt litet format så det blir ju inte exakt. Och man ser inga procent. Men man kan på ett ungefär utläsa max och min inom normalspannet. Den börjar fr.o.m. v. 26. Finns med i förlossningsjournalen vi fått utskriven vid tidigare förlossningar (finns dock bara ett kryss och det är hur stort barnet var när det föddes). ska jag kolla nåt speciellt?
    Nja, tänkte bara vad som var normalvikter för vilken vecka och hur mycket ökningen ska vara per dag/vecka.. bara lite intresserad inget allvarligt =)
    Nidra skrev 2011-09-13 20:29:57 följande:
    Busan: Siffrorna för flödet som du skrev är ett mått på motståndet i navelsträngen, alltså inte ett mått på själva flödet. Motståndet i navelsträngen är olika beroende på i vilken vecka man är i. Vad jag vet så är det normalt med lite högre motstånd i mitten av graviditeten och sedan ska motståndet sjunka på slutet. Motståndet ska vara lågt, dvs låg siffra = lågt motstånd = fint flöde. Jag kan inte de exakta siffrorna för vad som är normalt i olika faser i graviditeten, men en siffra runt omkring och under 1 är vanligtvis bra. Motståndet i navelsträngen kan påverkas av bebisens rörelser i magen, tex andningsrörelser vilket gör att det varierar hela tiden. Vilken klass motståndet motsvarar beror vilken vecka man är i. Ett motstånd på 1,5 i v 28 är inte så alarmerande, men samma siffra i v 39 är mycket sämre. Vår tv 2 har haft ett motstånd på allt från 1,4 - 1,9.

Idag har vi varit på inskrivningssamtal inför snittet på måndag. Kändes fint! Jag kommer nog att hinna bli riktigt nervös i helgen Obestämd.

Ha det gott alla!

Nidra v 36 + 2
    Ok, då har jag lite mer koll på vad som mäts, blir lite galen på läkare när man alltid bara får höra "det ser bra ut" men ingen mer info.. =/

Hihi, ja du kommer bli jätte nervös men allt kommer att gå bra! =) lycka till!

Själv tycker jag mina sammandragningar kommer hela tiden, kan inte fatta att jag inte märkt av dom tidigare (måste ju vara för att jag är nojjig nu..)

Imorgon har vi beslutat att jag blir kvar efter undersökningen, antagligen får jag bricanyl och då vill jag inte åka hem utan se att de fungerar innan man lämnar sjukhuset. Har dock packat kläder för 5dagar, behövs det mer så får gubben ta med sig.. känns lite vemodigt, för två dagar sen var jag helt säker på att jag inte skulle få barn innan 34+0! Nu känns det helt plötsligt väldigt långt bort, men hoppas iaf på att kunna hejda förloppet till vecka 28+

25+0 idag så är inte så bra att dom kommer nu.. (men tror inte det är akut akut än heller)

Godnatt på er, nu ska jag sova så det blir imorgon någongång! =)
  • Ladycocos
    Mem3 skrev 2011-09-13 21:05:05 följande:
    Hur känner ni andra rörelserna från magen nu, jag är i vecka 33 fattar ju att det är trångt där inne och jag känner bebisarna varje dag...inte direkta sparkar även om det får in fullträffar ibland men oftast  mest svepande rörelser....

någon som har tips mot svullna fötter? jag vill att min sambo skulle kunna massera fötterna mern är så in i helvetets kittlig haha
    Liknande här.. Tv1 kan få in snygga slag mot blåsan vilket KÄNNS!!  Skrikandes
    Men i övrigt så är det mest de svepande rörelserna du beskriver... Lustigt nog kan jag ibland se hur magen går i vågor utan att jag känner ett dugg!!
  • Mem3
    Ladycocos skrev 2011-09-13 21:17:51 följande:
    Liknande här.. Tv1 kan få in snygga slag mot blåsan vilket KÄNNS!!  Skrikandes
    Men i övrigt så är det mest de svepande rörelserna du beskriver... Lustigt nog kan jag ibland se hur magen går i vågor utan att jag känner ett dugg!!
    ja så har jag det med...ganska konstigt egenligen hehe
  • Frila2

Får kika in en snabbis idag. Har läst ikapp men hinner inte svara på så mycket. Har en riktigt tung dag och kväll. Är så trött, är trött på att vara gravid, trött på att ha ont i ryggen, trött på att inte orka, trött på att inte kunna resa sig från golvet utan att behöva hämta andan....

Jonnasmamma: Grattis till tjejerna!! Såg  bilder i den andra tråden och de är verkligen superfina!

Ska snart lägga mig. Trött. Men bra idag var besöket på MVC. Bara spår av protein idag och blodtryck inom normalintervallet. Men barnmorskan höll med mig om att det är väldigt långt till 6/10 när jag ska göra nästa TUL. Dessutom var tvåan riktigt bråkig. Det tog 20 minuter samt byte av doppler innan vi fick in hjärtljuden ordentligt. SF 35 cm idag 32+4.
    Det var massa mer att svara på men jag orkar helt enkelt inte idag.

• Sjejn
    Mem3 skrev 2011-09-13 21:05:05 följande:

Här är det full rulle i magen som vanligt. Magen går i vågor och någon av dem är ständigt igång så det är aldrig stilla. Det sparkas och knölas och hickas dygnet runt.
    Frila2 skrev 2011-09-13 21:49:07 följande:
    Får kika in en snabbis idag. Har läst ikapp men hinner inte svara på så mycket. Har en riktigt tung dag och kväll. Är så trött, är trött på att vara gravid, trött på att ha ont i ryggen, trött på att inte orka, trött på att inte kunna resa sig från golvet utan att behöva hämta andan....

Jonnasmamma: Grattis till tjejerna!! Såg  bilder i den andra tråden och de är verkligen superfina!

Ska snart lägga mig. Trött. Men bra idag var besöket på MVC. Bara spår av protein idag och blodtryck inom normalintervallet. Men barnmorskan höll med mig om att det är väldigt långt till 6/10 när jag ska göra nästa TUL. Dessutom var tvåan riktigt bråkig. Det tog 20 minuter samt byte av doppler innan vi fick in hjärtljuden ordentligt. SF 35 cm idag 32+4.
    Det var massa mer att svara på men jag orkar helt enkelt inte idag.
    Kram! Hoppas du får sova ordentligt inatt.Hjärta
  • Mammato2
    Busan10 skrev 2011-09-13 16:13:11 följande:
    En till fråga, vilken avdelning får man ligga på när man är inlagd?

Nu inväntar jag att Frila ska logga in och svara på alla mina frågor!!! =)

Man blir inlagd på BB om du blir inlagd innan babbarna kommer ut.... det gjorde jag.

Jonnasmamma08 Grattis!! Vad kul hoppas allt gick bra.{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden tvillingar i höst?