• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Ladycocos

Jag vågar inte fullt ut tro på det, men jag tror att min Tv1 lydde gårdagens uppmaning och vände på sig i natt....

• gellabella
    sofflan82 skrev 2011-09-13 20:26:41 följande:
    Jag har också fått napp från dem. Och så fick sambon gå in och gilla också, så fick han hem en napp och jag fick hem ännu en napp! Så vi har fått tre nappar..
    Bad också min man gå in och gilla så att vi skulle få 2, men igår kom det hem ytterligare en napp i mitt namn!! Vet inte om mannen skrivit mitt namn (han tror inte det, men...?). får se om det dyker upp en tredje så småningom... Nappar går ju alltid åt (i alla fall hos oss...).
    Nidra skrev 2011-09-13 20:29:57 följande:
    Idag har vi varit på inskrivningssamtal inför snittet på måndag. Kändes fint! Jag kommer nog att hinna bli riktigt nervös i helgen Obestämd.

Ha det gott alla!

Nidra v 36 + 2
    Oj, oj, oj, så spännande!! Har ju aldrig fått något datum tidigare så jag vet inte hur man förbereder sig då... Du får gärna tipsa om vad som var bra och dåligt sen... Jag har nu 2 1/2 v. t. mitt snittdatum... Men samtidigt försöker jag ju vara beredd ifall det skulle sätta igång tidigare. Lycka till i helgen! Hjärta

V. 36+5
  • Ladycocos
    gellabella skrev 2011-09-14 07:35:45 följande:
    Nappar går ju alltid åt (i alla fall hos oss...).
    Nidra skrev 2011-09-13 20:29:57 följande:
    Idag har vi varit på inskrivningssamtal inför snittet på måndag. Kändes fint! Jag kommer nog att hinna bli riktigt nervös i helgen Obestämd.

Ha det gott alla!

Nidra v 36 + 2
    Upptäckte i helgen hur spruckna sonens var och du skulle ha sett den strålande lyckan hos en 2åring när jag häromdagen kom hem med 4 nya nappar till honom. Han sken upp och sprang raka vägen till sängen och kröp ner för att prova dem (vi har nämligen den lilla regeln att han bara använder napp när han ska sova)
  • gellabella
    Busan10 skrev 2011-09-13 21:05:13 följande:
    Nja, tänkte bara vad som var normalvikter för vilken vecka och hur mycket ökningen ska vara per dag/vecka.. bara lite intresserad inget allvarligt =)
    Ska försöka mig på att lägga ut det inscannade diagrammet jag menade (premiär för mig när det gäller bild på FL!)... Får se hur det går och om ni kan se nåt... Kryssen kan ni bortse ifrån, det är så stor min yngsta flicka var (diagrammet är taget från hennes förlossningsjournal).

Hoppas dina håller sig inne ett tag till Busan!

Lider med er som har det kämpigt just nu!! Får nästan lite dåligt samvete av att må så bra själv... Tycker det har lugnat ner sig för mig. igår ilade det en del nertill när bebisarna bökade (fixering?). Men nästan inga sammandragningar eller förvärkar. Kom också på att jag inte känt fogarna på flera veckor! Undrar just om det beror på att jag mest ligger i soffan...? Har fullt upp med stickning och får väl se när paketet med garn till bebisfiltar dyker upp och hur långt jag hinner på dem innan det är dags... Superskönt att ha nåt att göra som inte kräver nåt mer av kroppen än lite finger- och handmotion (hoppas inte händerna börjar strejka!).

v. 36+5 
  • gellabella
    Ladycocos skrev 2011-09-14 07:50:09 följande:
    Upptäckte i helgen hur spruckna sonens var och du skulle ha sett den strålande lyckan hos en 2åring när jag häromdagen kom hem med 4 nya nappar till honom. Han sken upp och sprang raka vägen till sängen och kröp ner för att prova dem (vi har nämligen den lilla regeln att han bara använder napp när han ska sova)
    Haha, underbart!!
  • maemae
    Jonnasmamma08: Stort GRATTIS till småtjejerna! :D
  • mumama

hej hej alla glada!

Inatt har jag vaknat i tid o otid av mina fantastiska sasmmandragningar... riktigt trevligt måste jag säga Kräks 
    Ska iväg till läker idag o mäta tappen d e därför jag inte ringt till sjukan inatt.... *suck* Det känns riktigt KUL att tänka på att jag har 9 veckor graviditet kvar.... wihoooo

På tal om äckliga saker: är det någon som fått grönt slem från underlivet??? Fick det på pappret idag när jag var på toa..... Kräks 

• Bellas7

Mumama ska tänka på dig gumman. Grönt slem kanske lite av slemproppen?
    En liten fråga, du åkte in i v 24 va? Hur var din tapp då och hur är den nu?

• gellabella
    mumama skrev 2011-09-14 09:27:33 följande:
    hej hej alla glada!

Inatt har jag vaknat i tid o otid av mina fantastiska sasmmandragningar... riktigt trevligt måste jag säga Kräks 
    Ska iväg till läker idag o mäta tappen d e därför jag inte ringt till sjukan inatt.... *suck* Det känns riktigt KUL att tänka på att jag har 9 veckor graviditet kvar.... wihoooo

På tal om äckliga saker: är det någon som fått grönt slem från underlivet??? Fick det på pappret idag när jag var på toa..... Kräks 
    Visst hade Jonnasmamma08 det bara någon dag innan hon fick sina underverk? Hoppas du har läkartid snart - annars hade jag ringt och kollat...
Svar på tråden tvillingar i höst?