• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • snuttisen3
    Bellas7 skrev 2011-09-14 11:21:14 följande:
    Vilken sida på Facebook var det man skulle in på för få en napp?

Vad heter du på FB så kan jag lägga till dig som vän.
    snuttisen1 v.31+1
  • Mammato2

Till oss sa läkarna också så att om barnet är stressat så utvecklas vissa saker snabbare, det såg man när mina pojkar kom ut Vincent var vatten hade gått och det var ju han som ville ut behövde inte hjälp med andningen men Alexander vars vatten man fick ta hål på och som inte ville ut han behövde hjälp med andningen och då hade jag ändå fått dem två kortison sprutorna som påskyndar lung utvecklingen.

• Sjejn
    Frila2 skrev 2011-09-14 11:30:16 följande:
    Siri var 35 % tillväxthämmad när hon föddes och enligt läkarna var storleken inte så viktig utan veckan var mer intressant. Det kan vara så att den "lilla" behöver lite mer hjälp med att håll värmen men det behöver inte vara så. Siri klarade det så bra att de fick sänka och sänka och sänka värmen i kuvösen och hon kom ur kuvösen vid 3 veckors ålder vilket är rätt tidigt för en så liten som hon var (rent viktmässigt). I övrigt ska det inte vara så stor skillnad. Det kan också vara så att den lilla klarar sig bättre för om den varit stressad i magen kan barnet själv ha producerat lite kortison vilket ökar lungutvecklingen. Så sa de till oss iaf. 
    Förutsättningarna för att tillväxthämmat barn med bra flöden än för ett med dåliga flöden är mycket bättre. Ett tillväxthämmat barn som har bra flöden i navelsträngen kan vara kvar i magen mycket längre än ett barn som är tillväxthämmat med dåliga flöden. Men nu generaliserar jag såklart.
    Tack! 
    Mammato2 skrev 2011-09-14 11:36:29 följande:
    Till oss sa läkarna också så att om barnet är stressat så utvecklas vissa saker snabbare, det såg man när mina pojkar kom ut Vincent var vatten hade gått och det var ju han som ville ut behövde inte hjälp med andningen men Alexander vars vatten man fick ta hål på och som inte ville ut han behövde hjälp med andningen och då hade jag ändå fått dem två kortison sprutorna som påskyndar lung utvecklingen.
     Jag tänkte precis på dig, hur går det med pojkarna nu?
  • spattanjansson

Precis tagit blodtrycket. Det hade gått ner liiiite. Men är ännu lite högt. Urinorovet var bra så det känns skönt och jag är inte orolig över havandeskapsförgiftning. Nu snart samtal med bm.

• liten2

Jonnasmamma: Stort Grattis!!!!! <3

Hoppas ni andra hänger med och inte ger upp :)
    Egouppdatering! Ultraljud (det sista!!!) igår. v 36+1!!! 12 dagar kvar till snittet som äger rum den 26 September. :)
    Tvilling ett ligger fixerad i säte: Vägde 2511 gram. Tvilling två ligger i tvärläge (har vänt sig från huvudet ner på tre veckor?!). Han väger 2502gram. Barnmorskan sa att pojkarna förmodligen kommer att väga 2700-2900 gram vid snittet. Känns superbra! Gör snittet i vecka 38+1.

Håller humöret uppe och är gladast idag!
    Kram på er

http://memyselfandi-jag.blogspot.com/

• Prezzo

Liten2: jag gör också mitt snitt 26 sept . Kul!

• Mammato2
    Sjejn skrev 2011-09-14 11:47:43 följande:
    Tack! 
    Mammato2 skrev 2011-09-14 11:36:29 följande:
     Jag tänkte precis på dig, hur går det med pojkarna nu?
    Hej!!

det går bra väger nu 1930g och 1965g så det går uppåt har växt 3 cm på längden. Dem tror att vi får komma hem om två veckor med hrmsjukvård då, det ska bli skönt. 
  • liten2
    Prezzo skrev 2011-09-14 12:54:47 följande:
    Liten2: jag gör också mitt snitt 26 sept . Kul!
    Nej vad roligt!!!! Då måste det ju vara en lyckodag :)
  • Prezzo

Liten2: Ja det måste det vara . Jag tror också att de kommer vara någorlunda lika stora som dina . Mina vägde ca 2500 g förra tisdagen. Hur sover du nu då så här i slutet? Tiden får gärna gå lite snabbare tycker jag...

Svar på tråden tvillingar i höst?