• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • silverbebis

Grattis till pojkarna Ja3 vilken drömförlossning förutom oron att de skulle komma i hissen förstås Du får berätta för oss andra vilket recept vi ska använda för att få en sån häftig förlossning

• Frila2
    spattanjansson skrev 2011-09-15 09:20:14 följande:
    Vad ska ni "bädda" era vagnar med? Vi har nog diskuterat det här massor av gånger innan men jag har glömt.
    Själv tänkte jag köpa varsin kudde och så köra täcke Eller en tjockare filt...antar att kuddarna måste vara platta platta men det borde väl funka med en som är anpassad till typ en vagga?
    Jag ska bädda vagnen med kudde och täcke. Eller, i botten ska jag faktiskt lägga lite tidningspapper, alltså under madrassen. Tidningspapper är väldigt värmeisolerande och billigt Sedan lägger jag på madressen som ingår till vagnen. Sedan ska jag köpa en fårskinn och dela på mitten och lägga en i varje liggdel. Sedan täcke och kudde.  Det finns speciellt anpassade kuddar här: www.minimundus.se/popup/baby/mi_kudde.htm Här nästan längst ner finns den också: www.minimundus.se/valkommen.htm Härifrån kommer jag också köpa kuddar till spjälsängen. Det är nämligen olika beroende på ålder på barnen. Denna sidas kuddar är gjorda tillsammans med en sjukgymnast på Östras barnsjukhus så det känns tryggt tycker jag. Snabb leverans hade de förra gången.
    Filt ska vi ha i sängen istället för täcke i början. I vagnen kommer de inte sova så mycket och inte lika oövervakat så då känns täcke ok. Är det inte så kallt så kommer de andras ha overall och kanske något go filt.
  • JohannaOMikael

Spattanjansson: vi har köpt två åkpåsar som vi ska ha i liggdelen! Behöver man inte böka på dom så mycket kläder :)

• Lyckan12

Stort grattis till killarna, vilken dröm förlossning, både jag och sambon hoppas på en sån

• Lyckan12

Ingen som är sugen på att starta en grupp på fb som bara är för oss som är här.? Så kan vi följa varandra efteråt när alla ploppat ut sina bebisar.

• Lyckan12

Jag kommer att bädda med åkpåsar när det är som kallast oct täcke nu i början och till våren.

• Frila2
    JohannaOMikael skrev 2011-09-15 09:53:16 följande:
    Spattanjansson: vi har köpt två åkpåsar som vi ska ha i liggdelen! Behöver man inte böka på dom så mycket kläder :)
    Jag tänkte också så men jag upplevde med dottern att det var lite besvärligt mitt i vintern. Jättebra med åkpåse men de blir lätt för varmt om de har overall också och är man ute och går på promenad och barnet blir ledset så måste man ju kunna ta upp sitt barn och utan overall i minusgrader är det inte enkelt. Men man kan ha en åkpåse och sedan ta av själva överdelen så barnet bara ligger på botten av åkpåsen. Då isolerar det bra men barnet blir inte för varmt om man har overall på.
  • xarizaw
    Ja3 skrev 2011-09-14 19:00:56 följande:

TJOHO!  Hjärta

I söndags, 11 september var det äntligen dags...
    Vaknade utvilad kl. 9 men låg kvar i sängen och drog mig en stund. Gick upp och gick på toaletten då jag upptäckte att vattnet började gå (!) Efter snabb frulle och en dusch åkte vi in till förlossningen. Vi var där kl.11.30 och våra vackra gossar är födda kl.12.04 och 12.11... var alltså nära att födda dem i hissen upp. Hann inte tänka överhuvudtaget och smärtlindring hann vi inte heller med... Allt gick kanonbra och inte ett stygn att sy. Det är ju knappt man tror att det är sant.

Dante är född 11/9 kl.12.04 2860 g 48 cm lång
    Diego är född 11/9 kl. 12.11 2650 g 48 cm lång

I vecka 38+1

Allt funkade bra även på bb så vi åkte hem efter läkarundersökning igår. Nu är vi bara hemma och myser och storebror är så stolt över sina brorsor :)

STORT GRATTIS!!! Så underbart HjärtaHjärta Roligt å höra att allt gått bra å fort!! Kan man beställa en så´n förlossning hihi... Fast att nästan föda i hissen låter nästan lite läskigt fort Flört
    Xarizaw 36+0
  • xarizaw
    spattanjansson skrev 2011-09-15 09:20:14 följande:
    Vad ska ni "bädda" era vagnar med? Vi har nog diskuterat det här massor av gånger innan men jag har glömt.
    Själv tänkte jag köpa varsin kudde och så köra täcke Eller en tjockare filt...antar att kuddarna måste vara platta platta men det borde väl funka med en som är anpassad till typ en vagga?

Än så länge e vagnen bäddad med kudde (anpassad för vagn/vagga, dvs ja den e platt) å täcke. Filtar till barnen finns oxå och har inhandlat åkpåsar när det blir kallare. Kommer som ngn skrev antagligen oxå lägga ngt i botten på vagnen men avvaktar å ser hur vädret är när de kommer. Bor i Skåne å ja hösten e väl här men e inte så kallt än... Resurser finns så jag tar det lite som det kommer å ser hur det ser ut när de äntligen tänker titta ut :)
    xarizaw 36+0
Svar på tråden tvillingar i höst?