• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • snuttisen3
    Lyckan12 skrev 2011-09-15 10:56:23 följande:
    Konsrigt att den inte går att hitta, hittar massa andra grupper, det är inget med inställningarna?

På sekretess står det stängd och sen att: Alla kan se gruppen och vem som är med i den. Bara medlemmar kan läsa inläggen.
    snuttisen1 v.31+2
  • snuttisen3
    Bellas7 skrev 2011-09-15 11:02:38 följande:
    Jag ska uppdatera lite från Busan. Hon blev inlagd i går då hennes tapp minskat från 2,9 till 2,1-2 på ett dygn. Hon är i vecka 25+ 2 idag. Hon har fått kortison i två omgångar och har fått bricanylspruta för att sammandragningarna ska minska. Nu får alla hjälpa till att hålla tummarna att det lugnar sig och hon får många långa tråkiga veckor på sjukhuset med bäbisarna i magen.

Självklart håller jag tummarna att bebisarna stannar kvar så länge som möjligt i magen. Hälsa till henne om du pratar med henne.
    snuttisen1 v.31+2
  • Lyckan12

Snuttisen: okmen nu är jag tillagd iaf så nufunkar det, tackar tackar Leaeva: håller alla tummar och tår!

• spattanjansson
    Jag ska uppdatera lite från Busan. Hon blev inlagd i går då hennes tapp minskat från 2,9 till 2,1-2 på ett dygn. Hon är i vecka 25+ 2 idag. Hon har fått kortison i två omgångar och har fått bricanylspruta för att sammandragningarna ska minska. Nu får alla hjälpa till att hålla tummarna att det lugnar sig och hon får många långa tråkiga veckor på sjukhuset med bäbisarna i magen.
    Vi håller självklart tummarna! Tack för uppdateringen
    xarizaw skrev 2011-09-15 10:53:31 följande:
    Ja vissst har vintrarna varit både kalla å långa. Täcke/kudde etc e väl starten som sagt å sen har jag ju åkpåsarna... Precis som du skrev, så kommer jag säkert ändra allt eftersom. Även om en del vintrar i Skåne inte blir så kalla gradmässigt så blir det fort, fuktigt, rått å blåsigt. En dryg kyla som kryper in överallt. Men svårt å veta m skånevädret så det får lösas allteftersom å som sagt tidningspapper e ju riktigt billigt å finns alltid å stoppa i botten, kommer nog inte heller ha skinn i liggdelarna m allt kan ändras, har inte köpt iaf. Resten finns så d e bara å laborera när det e dax :)
    Jag bodde i helsingborg över en vinter och jäääääääääääklar va det blåste kallt :) som du säger hittade sig kylan in överallt! Jag kommer ev köpa fårskinn när det är dax för sittdelar..
    Och jag vet ju hur ändringsbenägen jag är...hur mycket jag gillar att shoppa så jag är tämligen övertygad om att min vagn kommer ändra inehåll ofta (bortsett från bebisarna då som alltid kommer vara samma) :--)
  • gellabella
    snuttisen3 skrev 2011-09-15 10:55:28 följande:
    Här är länken till gruppen på FB.

www.facebook.com/groups/208760309187062/#!/groups/208760309187062/

För mig gick det både att klicka på länken samt att kopiera och klistra (även det som inte är blått så man får med hela länken).

Har just begärt att få vara med i gruppen jag med. :)
  • Sjejn
    Alla tummar och tår hålls!
    spattanjansson skrev 2011-09-15 11:11:09 följande:
    xarizaw skrev 2011-09-15 10:53:31 följande:
    Ja vissst har vintrarna varit både kalla å långa. Täcke/kudde etc e väl starten som sagt å sen har jag ju åkpåsarna... Precis som du skrev, så kommer jag säkert ändra allt eftersom. Även om en del vintrar i Skåne inte blir så kalla gradmässigt så blir det fort, fuktigt, rått å blåsigt. En dryg kyla som kryper in överallt. Men svårt å veta m skånevädret så det får lösas allteftersom å som sagt tidningspapper e ju riktigt billigt å finns alltid å stoppa i botten, kommer nog inte heller ha skinn i liggdelarna m allt kan ändras, har inte köpt iaf. Resten finns så d e bara å laborera när det e dax :)
    Jag bodde i helsingborg över en vinter och jäääääääääääklar va det blåste kallt :) som du säger hittade sig kylan in överallt! Jag kommer ev köpa fårskinn när det är dax för sittdelar..
    Och jag vet ju hur ändringsbenägen jag är...hur mycket jag gillar att shoppa så jag är tämligen övertygad om att min vagn kommer ändra inehåll ofta (bortsett från bebisarna då som alltid kommer vara samma) :--)
    Vet du, jag tycker att det låter som en sund och klok idé att behålla samma bebisar och inte stjäla nya lite då och då för omväxlings skull. *fniss*

• gellabella
    Klart vi håller tummar!!
  • spattanjansson
    Sjejn skrev 2011-09-15 11:19:52 följande:
    Alla tummar och tår hålls!
    spattanjansson skrev 2011-09-15 11:11:09 följande:

Vet du, jag tycker att det låter som en sund och klok idé att behålla samma bebisar och inte stjäla nya lite då och då för omväxlings skull. *fniss*

Hihihi...nä någon måtta får det ju lixsom vara
  • Frila2
    Tack för uppdateringen! Håller mina tummar så hårt jag kan för att hon ska få det riktigt trist i många veckor på sjukhuset innan de små tittar ut. 25+2 är bra men 28+0 är bättre så kan man ju säga Jag vet flera som fått barn i 25+ där barnen kommit hem efter 2½-3 månader på sjukhus och inte haft några komplikationer eller efterföljande problem efteråt. Men som sagt, 28+0 är mycket bättre!
    Hälsa henne!
Svar på tråden tvillingar i höst?