• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • snuttisen3
    Ja3 skrev 2011-09-14 19:00:56 följande:

TJOHO!  Hjärta

I söndags, 11 september var det äntligen dags...
    Vaknade utvilad kl. 9 men låg kvar i sängen och drog mig en stund. Gick upp och gick på toaletten då jag upptäckte att vattnet började gå (!) Efter snabb frulle och en dusch åkte vi in till förlossningen. Vi var där kl.11.30 och våra vackra gossar är födda kl.12.04 och 12.11... var alltså nära att födda dem i hissen upp. Hann inte tänka överhuvudtaget och smärtlindring hann vi inte heller med... Allt gick kanonbra och inte ett stygn att sy. Det är ju knappt man tror att det är sant.

Dante är född 11/9 kl.12.04 2860 g 48 cm lång
    Diego är född 11/9 kl. 12.11 2650 g 48 cm lång

I vecka 38+1

Allt funkade bra även på bb så vi åkte hem efter läkarundersökning igår. Nu är vi bara hemma och myser och storebror är så stolt över sina brorsor :)

Grattis till de små killarna. Lät som en dröm förlossning som gick så fort. Skönt att ni redan fått komma hem. {#emotions_dlg.flower}
    snuttisen1 v.31+1
  • snuttisen3
    Sjejn skrev 2011-09-14 15:34:00 följande:
    Förresten, ni som fått två boxar från babybox genom att maila dem i förväg, hur skrev ni i mailet? Jag tänkte att det står ju så tydligt i "frågor och svar"-delen att jag inte riktigt vågar, det känns liksom så fräckt... fast jag vill ju också ha två ju.

jag skrev så här till dem på babybox.

Det är så att jag väntar tvillingar och har sett att man bara får en babybox pga av för höga kostnader vilket jag tycker är lite tråkigt. Man borde iaf få alla små prover och blöjor men bara en blöjhink..

Och då fick jag ett mail som jag skulle ta med och visa upp att jag fick två boxar men bara en blöjhink. 
    snuttisen1 v.31+1
  • Gandalf

Oj vad det börjar ploppa ut bebisar! Glad 

Jag följer tråden men spänning och tänker på oss alla som kämpar på med våra tvillingmagar, var och en med sina besvär och bekymmer. Jag är ju fortfarande rätt förskonad i alla fall från mer allvarliga krämpor.

Själv är jag 30 + 0 idag och nu börjar jag tycka att det känns ganska fullt i magen. har svårt att fatta hur det ska få plats lika mycket bebis till därinne, puh. Ska jobba ett par vekor till och det är ganska tungt nu.

Idag var jag hos BM och mina värden var bra. SF-måttet låg på 34 så det är inte enormt trots allt...

På fredag är det dags för nytt TUL och jag hoppas att båda vuxit bra och att inte min TV2 halkat efter mer. Det skiljde ju ganska mkt på dem för två veckor sedan.

• gellabella

Tjihooo!! BM ringde idag och sa att en läkare skickat in nytt sjukintyg för att förlänga min sjukskrivning (som går ut imorn) till snittdatum. Behöver inte göra ett dyft själv. Sååå skönt! Solig

• Mem3

Jaa3: stort grattis en sån förlossning önskar jag mig hihi!!

• Busungarnas mamma
    gellabella skrev 2011-09-14 22:07:06 följande:
    Tjihooo!! BM ringde idag och sa att en läkare skickat in nytt sjukintyg för att förlänga min sjukskrivning (som går ut imorn) till snittdatum. Behöver inte göra ett dyft själv. Sååå skönt! Solig

Vad härligt Glad
    Förstår verkligen att du tycker det är skönt.
    Lättnaden blir stor när sånt flyter på Glad
    Mina underbara ungar! Felix -03 Måns -09 Alice och Iris -11
  • Mem3

Ska på tapp kontroll idag, lite nervöst då jag kännt massa ilningar!!

• mamsen03
    Ja3 skrev 2011-09-14 19:00:56 följande:

TJOHO!  Hjärta

I söndags, 11 september var det äntligen dags...
    Vaknade utvilad kl. 9 men låg kvar i sängen och drog mig en stund. Gick upp och gick på toaletten då jag upptäckte att vattnet började gå (!) Efter snabb frulle och en dusch åkte vi in till förlossningen. Vi var där kl.11.30 och våra vackra gossar är födda kl.12.04 och 12.11... var alltså nära att födda dem i hissen upp. Hann inte tänka överhuvudtaget och smärtlindring hann vi inte heller med... Allt gick kanonbra och inte ett stygn att sy. Det är ju knappt man tror att det är sant.

Dante är född 11/9 kl.12.04 2860 g 48 cm lång
    Diego är född 11/9 kl. 12.11 2650 g 48 cm lång

I vecka 38+1

Allt funkade bra även på bb så vi åkte hem efter läkarundersökning igår. Nu är vi bara hemma och myser och storebror är så stolt över sina brorsor :)

Grattis!!!   Vilken super förlossning Flört skönt att allt gick bra!
  • spattanjansson

Vad ska ni "bädda" era vagnar med? Vi har nog diskuterat det här massor av gånger innan men jag har glömt.
    Själv tänkte jag köpa varsin kudde och så köra täcke Eller en tjockare filt...antar att kuddarna måste vara platta platta men det borde väl funka med en som är anpassad till typ en vagga?

Svar på tråden tvillingar i höst?