• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Prezzo

Gandalf: jag har precis gått in i vecka 38. Men jag tror att magarna vanligtvis sjunker tidigare, eller? Det är iallafall väldigt mycket skönare nu för både revben och hals. Spattan: är man totalt naiv om man tror att man kommer att få sova mer när barnen kommit? Nåväl, jag lever i den tron just nu iallafall och ignorerar totalt att barnmorskan gapskrattade när jag sade det till henne.

• Prezzo

Sorry för brist på radbrytning, surfplattan fattar varken citering eller radbrytning.

• spattanjansson

Zafon: haha ja nä det blir nog inte mer sömn :) men av andra orsaker och förhoppningsvis lite skönare sovställningar när man väl får sova :)

• Prezzo

Spattan: just det, när barnen kommit har man ju den här konstiga sömnen när man alltid är redo...alltså man vaknar för minsta lilla ljud och är beredd. Till och med att man drömmer att det är någon som skriker och vaknar av det...snacka om biologiskt inställd för att man ska ta hand om sin avkomma . Jaja, jag har ju bara två nätter kvar tills de kommer så jag får väl rapportera från andra sidan sedan .

• mumama
    Busan10 skrev 2011-09-23 19:10:09 följande:
    Yes! Dom är enäggs =)
    helt otroligt =))

Här är det superlugnt! jag har sovit bra och inga sammandragningar (nästan). Det är superskönt samtidigt som det är frustrerande....  det känns som om man går på nålar och inte vet något...
    men som alla A L L T I D tjatar om så e d klart att det är bättre ju längre de stannar... men jag vet inte om JAG orkar!! ynkynk!

Idag är det tvätt, lämna växasäng till syrran och få upp spjälsäng o så.... ska en sväng till ikea eftersom vi glömde hälften igår =)

nu te o macka !

Ha en underbar dag! 
  • Ladycocos

Ang sömn... Önskar nästan varje natt att jag hade en större förmögenhet att spendera på en ny säng... Testade för ett tag sen nämligen en sån där eldriven ställbar säng från Carpe Diem (ca 50 000 för en enkelsäng Förvånad) Men ACK så skön för en tung gravid kropp.
    Det gick ju att ligga på rygg om jag ställde upp både huvud-och fotända...

• JohannaOMikael

Suck ... Ligger inne på BB för 3e dagen. De trycker i mig sprutor och jag ser ut som en nåldyna :( de vill ha mig i strikt sängläge till efter helgen eller till onsdag. Sen får de komma. Jag ser ut som en tvättbjörn runt ögonen. Är det inte sammandragningar så är det bricanylen som stör sömnen!! Hoppas allt är bra med er andra.

• Gandalf
    JohannaOMikael skrev 2011-09-24 10:45:45 följande:
    Suck ... Ligger inne på BB för 3e dagen. De trycker i mig sprutor och jag ser ut som en nåldyna :( de vill ha mig i strikt sängläge till efter helgen eller till onsdag. Sen får de komma. Jag ser ut som en tvättbjörn runt ögonen. Är det inte sammandragningar så är det bricanylen som stör sömnen!! Hoppas allt är bra med er andra.
    Usch, låter jobbigt! Hoppas du får lite sömn och att det lugnar sig ett tag. Hjärta
  • mumama
    JohannaOMikael skrev 2011-09-24 10:45:45 följande:
    jag fattar inte.... på min förlossning påpekar de heeela tiden att de inte stannar upp något nu om de har bestämt sig för att komma..... och jag är ändå bara i v 32+3...
    Vet hur det är när bricanylen stör. Tycker du ska kräva tractasil om de vill hålla dig tills efter helgen! Nån jävla måtta får det ändå vara! Skrikandes
Svar på tråden tvillingar i höst?