• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • slamsung

Hej.

Idag va jag till barnmorskan är i v.32+4 och jag de visade sig att jag har urinvägsinfektion..hade det i början av gravideteten med, enda jag märkt är att urinen inte luktar riktigt som de brukar. Visste inte att man kunde få sammandragningar pga det, nu gjorde hon mig nervös att de ska hända nått i helgen.

Är det nån fler än jag som ha lätt att få uvi???

Tacksam för svar!!! 

• mumama
    slamsung skrev 2011-09-23 17:13:32 följande:
    Hej.

Idag va jag till barnmorskan är i v.32+4 och jag de visade sig att jag har urinvägsinfektion..hade det i början av gravideteten med, enda jag märkt är att urinen inte luktar riktigt som de brukar. Visste inte att man kunde få sammandragningar pga det, nu gjorde hon mig nervös att de ska hända nått i helgen.

Tacksam för svar!!! 

sammandragningar är inte samma som värkar. OM du får riktigt ont så får du höra av dig till sjukan bara så kan de ge dig bricanyl. 
    inget att oroa sig för Glad
  • maha
    slamsung skrev 2011-09-23 17:13:32 följande:
    Hej.

Tacksam för svar!!! 

Jag har haft uvi 4 ggr nu under graviditeten, har alltid upptäckt det i samband med att jag har haft extra mycket sammandragningar, dock inget som har påverkat tappen, bara jobbigt och ont för min del, tyvärr! Uppenbarligen inget att göra något åt, bara lida igenom!
  • maha
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-23 14:12:19 följande:
    Nu har vi blivit helt utskrivna från NEO Solig

Alice vägde 2185 gr och var 45 cm och huvudomfånget var 32,4 cm. Alice vägde 1830 gr när hon föddes och var 41 cm, hade ett huvudomfång på 31 cm, hon gick ner till 1700 gr innan hon vände uppåt.

Iris vägde 2495 gr och var 48 cm och huvudomfånget var 33,7 cm. Iris vägde 2255 gr när hon föddes och var 44 cm, hade ett huvudomfång på 32,5 cm, hon gick ner till 2030 gr innan hon vände uppåt.

Tänk vad mycket som hänt på 23 dagar HjärtaHjärta
    Så härligt! Skönt att det har gått så bra och mycket som hänt på 23 dagar! Grattis!
  • slamsung

känner mig helt mmörbultad i dag, sovit dåligt, så påsar under ögonen, värk i fingrar och tår, känns som jag ha världens träningsvärk i skinkorna och bak i låren, har ischias och nu på besöket hos bm så va hon tvungen å känna och klämma på tv2 i magen så nu är man öm på magen, när man ska sätta sig så känns de som inälvorna trycks upp i halsen..........men sen när jag ska sova så ska jag testa mitt nyinköpta halsbränne medel få se om de bli dagens höjdpunkt att slipppa få magsyran uppkörd i halsen......

......man ska få klaga ibland oxå.....  

• spattanjansson

Har oxå en jäkla skitdag....började ju inatt ed huvudvärk. Har mest sovit hela dagen, iallafall knappt lämnat sängen. Känner mig bara allmänt under isen.... Igå var det värsta flytten i magen. Undra om inte någon snurrade för agen into de mest konstiga former och dom bökade så det nästan gjorde ont..hoppas det var tvåan eftersom ettan ligger med huvudet neråt.... Ikväll blir det hämtmat och soffhäng.....

• Gandalf
    Prezzo skrev 2011-09-23 13:50:17 följande:
    Gandalf: jag hade så ända till i början av denna vecka då magen sjunkit betydligt. Vaknade flera gånger av att jag kräktes (alltså inte sura uppstötningar). Hoppas din mage sjunker snart...
    Vilken vecka är du i?

Ja man hoppas det ska lätta lite...
  • Busan10
    mumama skrev 2011-09-22 20:34:28 följande:
    är alla pojkar ( visst ska du ha tre?)
    Yes! Dom är enäggs =)
  • Busungarnas mamma
    Sjejn skrev 2011-09-23 16:54:40 följande:
    Men vad härligt, grattis!Hjärta
    snuttisen3 skrev 2011-09-23 15:52:15 följande:
    Då kommer här en uppdatering från mitt TUL tidigare idag.

Tvilling 1 vägde 1759 g
    Tvilling 2 vägde 1759 g.
    De ligger då på -13 %.

Blodtryck var 138/86
    Urinprov var bra så det var ingen början till HF.
    Glukosvärdet låg på 3,3.

Förut har mina tvillingar legat båda med huvudet nedåt men nu har tvilling 2 vänt på sig och ligger nu med huvudet uppåt.

Tack Glad
    Känns riktigt härligt!
    maha skrev 2011-09-23 17:33:47 följande:
    Så härligt! Skönt att det har gått så bra och mycket som hänt på 23 dagar! Grattis!
    Ja, tänk vad som kan hända på lite mer än tre veckor.
    Tack så mycket Glad

Mina underbara ungar! Felix -03 Måns -09 Alice och Iris -11
Svar på tråden tvillingar i höst?