• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Busan10
    JohannaOMikael skrev 2011-09-24 10:45:45 följande:
    Suck ... Ligger inne på BB för 3e dagen. De trycker i mig sprutor och jag ser ut som en nåldyna :( de vill ha mig i strikt sängläge till efter helgen eller till onsdag. Sen får de komma. Jag ser ut som en tvättbjörn runt ögonen. Är det inte sammandragningar så är det bricanylen som stör sömnen!! Hoppas allt är bra med er andra.
    Usch va tråkigt det låter! Hoppas du får dig lite sömn!
    tractasil var verkligen ett dunder medel mot bricanylen, hoppas du får det istället =)
    härda ut snart är dina underbara barn här!
  • Busan10

Ni som fått Enäggs, ser ni skillnad på barnen?

• snuttisen3

Har sovit förskräckligt dåligt inatt då jag har haft en febrig dotter bredvid mig med nästan 40 graders feber.. Så dagen resulterar i trötthet och huvudvärk. Inte roligt med huvudvärk när dottern skriker så fort man nämner ordet medicin. Känns jobbigt att behöva tvinga i henne medicin för att få ner febern. Har fungerat hur bra som helst tidigare, men nu har hon blivit lite mer medveten tror jag. Hoppas febern går ner snart.

snuttisen1 v.32+4
  • Busungarnas mamma

Busan10
    Vi ser skillnad, fast det är inte så svårt eftersom Iris väger 300 gr mer och är 3 cm längre än Alice.
    De blir dock mer och mer lika för varje dag.
    Jag gissar att de kommer luras väldigt mycket i framtiden

• Frila2
    Busan10 skrev 2011-09-24 14:40:27 följande:
    Ni som fått Enäggs, ser ni skillnad på barnen?
    En bekant till mig har enäggstvillingar och de har alltid färgkoordinerat barnen för de är verkligen extremt lika. När de var sådär 4 månader hade de missat kläderna och mamman visste inte på en hel dag vem som var vem
  • spattanjansson

Lite naglack på en tånagel läste jag Barry bra knep till enäggstvillingar :)

Själv väntar jag tvåäggs så jag slipper ju det problemet :)

Alltså hur man än ligger nu så känns det som man krossar en av bebisarna....

• gellabella

Snabb uppdatering från BB. Våra tvillingar föddes med planerat snitt 110922 (i torsdags alltså) i v. 37+6. Det blev till vår stora förvåning 2 pojkar! Verkar vara enäggs och de mår jättebra. BabyBaby Vet inte hur länge vi blir kvar på BB. Nu går dagarna åt att få till amning i kombination med ersättning, äta själv och att vila. Har inget nät (använder mannens mobil utan 3G-täckning här...), men lägger ut ett blogginlägg med bild på underverken om en liten stund.

Hoppas ni har det bra!! Snart är väntan över och ni har också era små hos er. Hjärta Får läsa ikapp när vi har nån vettig uppkoppling och tid... Är övertygad om att det hänt massor sedan i onsdags!

Kram! /gellah

Svar på tråden tvillingar i höst?