• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Rikard Ukraina
    Anonym (anonym som TS) skrev 2011-05-02 18:25:36 följande:

Länken funkar från min dator också, det är nog fel hos dig eller så är det du som skojar till det lite för att du inte vill se vad som visas.

Jag har konstaterat att min dator har någon form av virus redan.
    Anonym (anonym som TS) skrev 2011-05-02 18:30:15 följande:
    Och du skulle göra som TS att anmäla mamman till soc bara för mamman klär sin son i tjejkläder?
    Möjligtvis. Det kan jag inte säga rakt ut. Det beror på hur frekvent hon hade klätt sin son i tjejkläder samt om det fanns andra tecken som tydde på att hon behandlade sin son som en dotter.

Rikard
  • Anonym (anonym som TS)
    Rikard Ukraina skrev 2011-05-02 18:31:58 följande:
    Och du skulle göra som TS att anmäla mamman till soc bara för mamman klär sin son i tjejkläder?
    Möjligtvis. Det kan jag inte säga rakt ut. Det beror på hur frekvent hon hade klätt sin son i tjejkläder samt om det fanns andra tecken som tydde på att hon behandlade sin son som en dotter.

Rikard
    och om en mamma behandlade sin dotter som en kille hade du anmält mamman till soc då också?
  • Rikard Ukraina
    Anonym (anonym som TS) skrev 2011-05-02 18:35:36 följande:
    och om en mamma behandlade sin dotter som en kille hade du anmält mamman till soc då också?
    Naturligtvis, om det var under samma omständigheter som jag nyss beskrev.

Rikard
  • Daeminimon
    Jag har konstaterat att min dator har någon form av virus redan.

Rikard
    Exakt hur behandlar man sin son som en dotter? Jag kommer att behandla alla mina barn likadant, oavsett kön, ska jag också anmälas då?
  • Rikard Ukraina
    Daeminimon skrev 2011-05-02 21:57:50 följande:
    Exakt hur behandlar man sin son som en dotter? Jag kommer att behandla alla mina barn likadant, oavsett kön, ska jag också anmälas då?
    Nu överdriver du ju. Du inser väl själv att det inte är så jag menar?

Om man behandlar sin son som om han vore ens dotter (bättre formulerat?) så har man ju uppenbarligen något slags problem. En pojke är en pojke och bör inte tvingas bära klänningar och sminka sig och allt vad det nu kan innebära enbart för att hans mamma egentligen önskade sig en dotter. Förstår du nu vad jag menar?

Rikard
  • 7Illyl1

Oj nämen jag får en dotter snart. Ska vi våga låta henne ha byxor på sig? Gaah!

• Daeminimon
    Rikard Ukraina skrev 2011-05-02 22:17:32 följande:
    Nu överdriver du ju. Du inser väl själv att det inte är så jag menar?

Om man behandlar sin son som om han vore ens dotter (bättre formulerat?) så har man ju uppenbarligen något slags problem. En pojke är en pojke och bör inte tvingas bära klänningar och sminka sig och allt vad det nu kan innebära enbart för att hans mamma egentligen önskade sig en dotter. Förstår du nu vad jag menar?

Rikard
    Jag skulle inte tvinga en dotter att bära klänningar och sminka sig. Däremot skulle jag LÅTA både en dotter och en son att göra det om de bad om det.

Så återigen, hur behandlar man en son som en dotter?
  • oOOo  oOOo
    Daeminimon skrev 2011-05-02 22:41:13 följande:
    Så återigen, hur behandlar man en son som en dotter?
    Köper bindor till honom när han kommer upp i tonåren kanske?
  • Andreas 71

Jag ska börja sätta på min dotter en Strap-on, så hon också får vara kille ibland. För jämlikhetens skull.

• MLT

Rikard
    Hur behandlar man sin son som en dotter och vad är tjejkläder? Jag klär min son i rosa kläder, rosa nappar och han har flera dockor. I ettårspresent ska han få en barnspis med diverse tillbehör av mig och sambon. Det är inte tjejkläder eller tjejleksaker för oss, utan kläder och leksaker som vår son tycker om och det är ju det enda som betyder något. Kanske ger vi honom ett verktygsset eller någon maskin och förklarar att det här jobbar mamma med ;)  
Svar på tråden Klär pojken i kläning