Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Floffz
    Lilith Dark skrev 2011-05-09 15:05:56 följande:

Du kan googla på Janet Shibley Hyde (som är den enda som har genomfört en sammanställning av metaanalyser) och Claude M Steele, professor på institutionen för psykologi vid Stanforduniversitetet i USA.

Har redan läst hennes analys. Vill du veta något intressant? Det är inga andra forskare eller psykologer som tar den på allvar, för att hennes urval var en väldigt small grupp. Det har enbart förstorats av feminister här i Sverige.

Du kan berätta varför människans hjärna skulle vara den enda utav alla djur på jorden där män/kvinnor är så "himla" lika.

Tycker det är kul att du tar upp just det att Rumänska och Kinesiska flickorna är bättre än killarna i just Usa, för det spelar ingen roll. Asiatiska pojkar är de som gör bäst av sig i matematik, just för att det är väldigt stor fokus på det, speciellt i Japan (sen kommer du med helt andra länder, vilket visar att du snackar dynga). Det är för övrigt enbart du som har sagt att pojkar skulle vara bättre på matematik, det enda jag säger är att det är skillnader på hur våra hjärnor fungerar, men vi kan ändå komma till likadana slutsatser (den stora skillnaden är att män oftast kommer fram till resultaten lite snabbare när det gäller just matematik). Det var också just detta en annan påpekar här, rabiatfeminister som du blir helt galna när man påpekar att det finns skillnader, för ni tror att man ser ner på kvinnan.

archneur.ama-assn.org/cgi/reprint/54/2/171

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2773139/

www.sciencedirect.com/science&_udi=B6WNP-4F8BF5H-1&_user=10&_coverDate=03%2F31%2F2005&_rdoc=1&_fmt=high&_orig=gateway&_origin=gateway&_sort=d&_docanchor=&view=c&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=13b80c1c15ea94f84cea706ed8018010&searchtype=a

www.physorg.com/news122122203.html

cercor.oxfordjournals.org/content/9/8/896.long

http://today.uci.edu/iframe.php?p=/news/release_detail_iframe.asp?key=1261

www.psychologytoday.com/articles/200306/the-new-sex-scorecard

Här får du lite länkar.
  • trollbottom
    Floffz skrev 2011-05-09 14:24:31 följande:
    www.oregoncounseling.org/ArticlesPapers/Docum...

Hej. Du kanske borde läsa på lite, för att förstå att det faktiskt finns skillnader, biologiska skillnader, både mentalt och fysiskt. Ni blir blinda i Sverige för att det ska vara så "likt" som möjligt.
    Du har missat poängen. Det ska inte vara så likt som möjligt utan barn ska få möjlighet att få växa upp och få mer möjligheter än innan. Om alla pojkar går i blå kläder med tuffa tryck och alla flickor i rosa med gulliga tryck så blir det likt. Om barn istället får växa upp och välja själv, vara sig själva så blir det en större mångfald.

En skock barn på dagiset där min son går är klädda enligt gamla traditioner. De ser likadana ut, pojkarna i mörka färger och flickorna i ljusa pastellfärger. Jag ser ingen skillnad på dom alls, den som sticker ut är min son som går i allt möjligt.
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • Lilith Dark
    Floffz skrev 2011-05-09 16:00:38 följande:
    Har redan läst hennes analys. Vill du veta något intressant? Det är inga andra forskare eller psykologer som tar den på allvar, för att hennes urval var en väldigt small grupp. Det har enbart förstorats av feminister här i Sverige.

Du kan berätta varför människans hjärna skulle vara den enda utav alla djur på jorden där män/kvinnor är så "himla" lika.

Tycker det är kul att du tar upp just det att Rumänska och Kinesiska flickorna är bättre än killarna i just Usa, för det spelar ingen roll. Asiatiska pojkar är de som gör bäst av sig i matematik, just för att det är väldigt stor fokus på det, speciellt i Japan (sen kommer du med helt andra länder, vilket visar att du snackar dynga). Det är för övrigt enbart du som har sagt att pojkar skulle vara bättre på matematik, det enda jag säger är att det är skillnader på hur våra hjärnor fungerar, men vi kan ändå komma till likadana slutsatser (den stora skillnaden är att män oftast kommer fram till resultaten lite snabbare när det gäller just matematik). Det var också just detta en annan påpekar här, rabiatfeminister som du blir helt galna när man påpekar att det finns skillnader, för ni tror att man ser ner på kvinnan.

archneur.ama-assn.org/cgi/reprint/54/2/171

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2773139/...

www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&...

www.physorg.com/news122122203.html

cercor.oxfordjournals.org/content/9/8/896.lon...

today.uci.edu/iframe.php?p=/news/release_deta...

www.psychologytoday.com/articles/200306/the-n...

Här får du lite länkar.
    Ja det är lätt att hävda att jag snackar dynga när man själv inte har någon koll på vad man pratar om. Jag hittade ju helt på det där om matematik och de stora internationella tävlingarna. Och jag hittade ju på sammanställningarna också.

Nej, jag tror inte det minsta på att du  på något sätt ser ner på kvinnor för att du hävdar att det finns skillnader. Bara för att man tror att det finns skillnader behöver man inte på något sätt anse att någon som besitter andra egenskaper är mindre värd.

Och jag tycker att det är oerhört roande att bli kallad för rabiat feminist när jag själv aldrig kallat mig för feminist eller sett mig som det. Nu blev min morgon genast lite bättre.
    www.lilith.se Sveriges mest menlösa blogg
  • linas fina
    trollbottom skrev 2011-05-10 01:39:35 följande:
    Du har missat poängen. Det ska inte vara så likt som möjligt utan barn ska få möjlighet att få växa upp och få mer möjligheter än innan. Om alla pojkar går i blå kläder med tuffa tryck och alla flickor i rosa med gulliga tryck så blir det likt. Om barn istället får växa upp och välja själv, vara sig själva så blir det en större mångfald.

En skock barn på dagiset där min son går är klädda enligt gamla traditioner. De ser likadana ut, pojkarna i mörka färger och flickorna i ljusa pastellfärger. Jag ser ingen skillnad på dom alls, den som sticker ut är min son som går i allt möjligt.
    Absolut!
    Hur kan man ens få det till att alla ska vara lika? Det är väl snarare tvärtom, att man ska få vara olika. 
  • Gröngölingen
    linas fina skrev 2011-05-11 19:13:09 följande:
    Absolut!
    Hur kan man ens få det till att alla ska vara lika? Det är väl snarare tvärtom, att man ska få vara olika. 
    Glad
  • Magnus Petersson

Håller med dig till 100% TS, allt detta tjat om att "alla ska vara olika" går mig på nerverna, borde förbjudas enligt lag om man frågar mig.

• Lilith Dark
    Magnus Petersson skrev 2011-06-28 17:57:28 följande:
    Håller med dig till 100% TS, allt detta tjat om att "alla ska vara olika" går mig på nerverna, borde förbjudas enligt lag om man frågar mig.
    Ja det är bättre att alla föds in i färdiga mallar, en rosa och en blå mall.
    LILITH - Sveriges mest menlösa blogg www.lilith.se
  • Candelavern
    Magnus Petersson skrev 2011-06-28 17:57:28 följande:
    Alla "ska" inte vara olika, däremot är tanken att barnen själva ska få utveckla en smak när det gäller färg och form samt inte begränsas på grund av sitt kön.

Personligen känner jag att detta " alla pojkar ska ha blått och alla flickor rosa annars är föräldrarna rabiata" går mig på nerverna.
  • Magnus Petersson
    Lilith Dark skrev 2011-06-29 07:21:29 följande:
    Ja det är bättre att alla föds in i färdiga mallar, en rosa och en blå mall.
    Ja hellre det än ett jävla feminazibögsamhälle där pojkar är flickor och flickor är pojkar
  • Skoldpaddan

Till dig TS (Anna), nu har jag bara läst ditt inlägg, inte alla andra som följer eftersom de var så många. Men till dig vill jag bara säga: Fy sjutton vilken DÅLIG vän du är! Anmäla din vän för en skitsak!!!
    Vidrigt att det finns såna som du! Trodde dinosariesläktet var utdött för längesen!
    Sluta lägga dig i andras liv - och skaffa dig ett EGET!!!

Svar på tråden Klär pojken i kläning