• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Anonym

Nämen var är telefonen!! JAg ska anmäla grannen. Såg hennes dotter just gå förbi i blå skjorta och hade KEPS på huvudet. Dessa två manliga kläder. ANMÄLER NU!!

Var till och med tvungen att kolla att tråden i ligger i sandlådan Kräks

TS, du har ingen aning om vilka kläder hennes son vill ha. Det är sånna som du som bara späder på fördommar, låt barn och vuxna se ut som dom vill och önskar.

• Driftwood
    Anonym skrev 2011-05-04 13:35:52 följande:
    Nämen var är telefonen!! JAg ska anmäla grannen. Såg hennes dotter just gå förbi i blå skjorta och hade KEPS på huvudet. Dessa två manliga kläder. ANMÄLER NU!!
    Hade hon lösskägg?
  • Anonym (rikard)
    Rikard Ukraina skrev 2011-05-04 13:32:51 följande:
    [OFFTOPIC] Heter du också Rikard? Intressant. [/OFFTOPIC]

Klart, men samtidigt är det en norm.

Rikard
    (OFFTOPIC) Ja, heter Rikard. (OFFTOPIC)

Men normer behöver inte vara rätt och ändras med tiden.

Rikard
  • Rikard Ukraina
    Anonym (rikard) skrev 2011-05-04 13:38:31 följande:
    (OFFTOPIC) Ja, heter Rikard. (OFFTOPIC)

Men normer behöver inte vara rätt och ändras med tiden.

Rikard
    [OFFTOPIC] Varför är du anonym? [/OFFTOPIC]

Dock är maskulinitet en norm som knappt ändrats genom åren.

Rikard
  • Anonym (kvinna)

min egen pappa måste anmälas direkt. Kanske har preskiberingstiden gått ut för jag är närmare 35år men han lät mig, sin dotter, vara med och snickra på huset, har lärt mig ställa in tv-kanaler, byta däck och olja. Spelade fotboll, tennis och sköt gevär gjorde jag också.

Herre djälvar. Om jag anmäler honom själv nu och att ingen såg hur jag behandlades så borde nog staten kunna ge mig ett stort skadestånd när jag missade en flickas uppväxt. Jag måste få ballet lektioner som kompensation!!!

• Driftwood
    Anonym (kvinna) skrev 2011-05-04 13:46:39 följande:

min egen pappa måste anmälas direkt. 

hur vet du att det var din pappa och inte din mamma? Kan du se skillnad?
  • Anonym (kvinna)

Ha, ha =) min föräldrar födda på 40-50-talet skulle aldrig ha vågat annat än att lilla mor klädde sig i kjol som sig bör stannade hemma och bakade, far han hade ett ordentligt jobb och barnen lämnade han till mor om det behövdes bytas på.

Men när vi blev äldre (och slutade med blöjor) hade han med oss. Ansåg att hans uppgift var att lära barnen att klara sig själv, ska man klara sig själv så behöver man både kunna diska och byta proppar.

• Anonym (rikard)
    Rikard Ukraina skrev 2011-05-04 13:40:28 följande:
    [OFFTOPIC] Varför är du anonym? [/OFFTOPIC]

Dock är maskulinitet en norm som knappt ändrats genom åren.

Rikard
    (OFFTOPIC) Varför inte? (OFFTOPIC)

E du seriös nu? Eller bara spelar dum?

Rikard
  • Lilith Dark
    Halvester M skrev 2011-05-04 13:25:53 följande:
    Vet du inte det själv? Slå upp det eller kolla på google.se.
    Men nu är ju inte det något som är hugget i sten, utan alla har olika åsikter om vad som definierar manligt och kvinnligt. Det är därför jag undrar vad just han tycker är manligt.
    www.lilith.se Sveriges mest menlösa blogg
  • Lilith Dark
    Anonym (kvinna) skrev 2011-05-04 13:46:39 följande:

min egen pappa måste anmälas direkt. Kanske har preskiberingstiden gått ut för jag är närmare 35år men han lät mig, sin dotter, vara med och snickra på huset, har lärt mig ställa in tv-kanaler, byta däck och olja. Spelade fotboll, tennis och sköt gevär gjorde jag också.

Herre djälvar. Om jag anmäler honom själv nu och att ingen såg hur jag behandlades så borde nog staten kunna ge mig ett stort skadestånd när jag missade en flickas uppväxt. Jag måste få ballet lektioner som kompensation!!!

Själv har jag precis sökt hjälp eftersom jag var den i mitt tidigare förhållande som tog hand om bilen. Bytte däck, tändstift och liknande. Och jag gjorde det i baggy jeans och huvtröja. Jag har ett otroligt trauma nu.
    www.lilith.se Sveriges mest menlösa blogg
Svar på tråden Klär pojken i kläning