• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • oOOo  oOOo
    Anonym (apan) skrev 2011-05-01 19:27:03 följande:
    Jag tänker i alla fall låta mina barn växa upp som barn.
    Snarare du tänker låta dem växa upp som du vill, inte som de vill själv. 

Segla inte under flagg att de får välja kläder själv om nu inte så är fallet.
  • Teskedsmamman
    oOOo oOOo skrev 2011-05-01 19:25:55 följande:
    Vill dom ha det så varför inte. Vill dom ha klänning så varför inte. Vill dom ha byxor så varför. Vill dom vara nakna på sommaren så varför inte. Vill barn ha volanger så varför inte(blir man objekt om man har volanger???)

Gäller även vuxna.
    Herregud vilken inställning! Helt osannolik!

*och där tog diskussionen slut*
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Teskedsmamman
    Anonym (anonym som TS) skrev 2011-05-01 19:29:23 följande:
    Stackars förälder som nu blir kontrollerad av soc bara för att hon inte är som sin TS väninna före detta vänninna menar jag så klart).
    Jag håller tummarna att TS är ett stort elakt troll som bara startar trådar och får andra att börja bråka om kill och tjej roller.

Tänk att jag och andra hakar upp sig på en sådan här tråd när det finns saker som är så otroligt mycke viktigare som misshandel, incest, knark, alkohol och andra hemska saker som vi vuxna kan göra med våra älskade barn.
    Men visst är det så? Många anmäler till soc osv bara för att folk inte gör som de vill... Inte för att barnet far illa.
  • Anonym (anonym som TS)
    Teskedsmamman skrev 2011-05-01 19:38:10 följande:
    Men visst är det så? Många anmäler till soc osv bara för att folk inte gör som de vill... Inte för att barnet far illa.
    Då får man verkligen hoppas att de som jobbar på soc är kloka personer.
  • oOOo  oOOo
    Teskedsmamman skrev 2011-05-01 19:36:32 följande:
    Herregud vilken inställning! Helt osannolik!

*och där tog diskussionen slut*
    Så går det när du använder dig själv som norm. 
  • Anonym (apan)
    oOOo oOOo skrev 2011-05-01 19:35:55 följande:
    Snarare du tänker låta dem växa upp som du vill, inte som de vill själv. 

Segla inte under flagg att de får välja kläder själv om nu inte så är fallet.
    Natulrigtvis inte. Jag är ju förälder och uppmuntrar mina barn i den riktningen jag tror är rätt och konstruktiv. Det finns ju en anledningar  till att man har föräldrar, och en av dem är att barn inte själva är kapabla till att ta vissa beslut själv.
  • Teskedsmamman
    Anonym (apan) skrev 2011-05-01 19:56:15 följande:
    Natulrigtvis inte. Jag är ju förälder och uppmuntrar mina barn i den riktningen jag tror är rätt och konstruktiv. Det finns ju en anledningar  till att man har föräldrar, och en av dem är att barn inte själva är kapabla till att ta vissa beslut själv.
    WORD!!!

Det finns vissa saker barn kan bestämma själva, andra som vuxna ska bestämma... punkt slut liksom!

En 5-åring ska inte vara en diktator som styr sin familj helt, t ex... jag är förälder, jag lär dem vadsom är socialt accepterat, hur man uppför sig mot människor, djur och natur. När de blir stora (större) får de bestämma själva vad de ska ha på sig t ex... Idag kan jag lyssna på deras argument och ta beslut utifrån det, inte låta barnet styra helt.
  • oOOo  oOOo
    Teskedsmamman skrev 2011-05-01 21:27:27 följande:
    Det finns vissa saker barn kan bestämma själva, andra som vuxna ska bestämma... punkt slut liksom!
    Och vilka saker detta gäller vet just du. Argumenten väljs efter tillfälle. Ang klänning för pojkar så passar det att argumentera att barnet ska få välja själv, men det argumentet accepteras inte när det inte passar dig.
  • Lilith Dark
    Anonym (apan) skrev 2011-05-01 19:25:30 följande:
    Man får ju fråga sig hur spets och volang underlättar trädklättring, helahavetstormarlekar, spring i skogen osv....
    Ja det är inte så svårt att lista ut varför flickor oftast gungar eller leker lugnt i sandlådan medan killarna klättrar på stenar och i träd och springer runt.
    www.lilith.se Sveriges mest menlösa blogg
  • Lilith Dark
    Teskedsmamman skrev 2011-05-01 19:38:10 följande:
    Och samtidigt så gnäller folk att utredningarna om barn som far illa på riktigt (och dit räknas inte pojkar i klänning TS) tar så lång tid. Det skulle nog kunna gå lite fortare om folk inte anmälde till höger och vänster  bara för att de inte håller med om hur andra uppfostrar sina barn.
    www.lilith.se Sveriges mest menlösa blogg
Svar på tråden Klär pojken i kläning