• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Daeminimon
    MLT skrev 2011-05-03 00:07:46 följande:
    Hur behandlar man sin son som en dotter och vad är tjejkläder? Jag klär min son i rosa kläder, rosa nappar och han har flera dockor. I ettårspresent ska han få en barnspis med diverse tillbehör av mig och sambon. Det är inte tjejkläder eller tjejleksaker för oss, utan kläder och leksaker som vår son tycker om och det är ju det enda som betyder något. Kanske ger vi honom ett verktygsset eller någon maskin och förklarar att det här jobbar mamma med ;)  
  • oOOo  oOOo
    MLT skrev 2011-05-03 00:07:46 följande:
    Hur behandlar man sin son som en dotter och vad är tjejkläder? Jag klär min son i rosa kläder, rosa nappar och han har flera dockor. I ettårspresent ska han få en barnspis med diverse tillbehör av mig och sambon. Det är inte tjejkläder eller tjejleksaker för oss, utan kläder och leksaker som vår son tycker om och det är ju det enda som betyder något. Kanske ger vi honom ett verktygsset eller någon maskin och förklarar att det här jobbar mamma med ;)  
    Vi har en strip stolpe hemma och sonen går på "Kids pole dance", vi förklarar givetvis att det här jobbar pappa med
  • Anonym (anonym som TS)
    Daeminimon skrev 2011-05-03 00:09:50 följande:
  • Anonym

haha.. det jag menar. brukar säga till dem som påstår att tjejer och killar ska ha det precis jämnställt att ha en rosa dopklänning på sin pojke då på dopet, det brukar de inte gå med på, hm? ;)

bara o acceptera att det är två olika kön

• saferide
    Rikard Ukraina skrev 2011-05-02 22:17:32 följande:
    Nu överdriver du ju. Du inser väl själv att det inte är så jag menar?

Om man behandlar sin son som om han vore ens dotter (bättre formulerat?) så har man ju uppenbarligen något slags problem. En pojke är en pojke och bör inte tvingas bära klänningar och sminka sig och allt vad det nu kan innebära enbart för att hans mamma egentligen önskade sig en dotter. Förstår du nu vad jag menar?

Rikard
    Så du menar att det är helt ok att en FLICKA tvingas att bära klänningar och sminka sig?

Att låta barn vara barn och inte lägga så jävla mycket värdering i vad de gör eller inte gör och vad de har och inte har på sig. Menar ni verkligen att "vara en flicka" ligger i kläderna man har på sig? Och som någon säger, hur BEHANDLAR man sitt barn som en flicka? Min son älskar Hello Kitty och ville ha en rosa cykel och menar ni då på ALLVAR att jag ska säga till honom "Nä, det där får bara FLICKOR ha!". Ni är sjuka, har en sjuk syn på världen.
  • linas fina
    Rikard Ukraina skrev 2011-05-02 22:17:32 följande:
    Nu överdriver du ju. Du inser väl själv att det inte är så jag menar?

Om man behandlar sin son som om han vore ens dotter (bättre formulerat?) så har man ju uppenbarligen något slags problem. En pojke är en pojke och bör inte tvingas bära klänningar och sminka sig och allt vad det nu kan innebära enbart för att hans mamma egentligen önskade sig en dotter. Förstår du nu vad jag menar?

Rikard
    Blä skulle jag tycka om någon som sminkade sin dotter också. Tycker inte det fins någon skillnad där. Varför skulle det vara okej med smink på en flcika och vedervärdigt på en pojke?
    Lika dumt och onödigt tycker jag. 
  • Rikard Ukraina
    saferide skrev 2011-05-03 11:20:51 följande:
    Min son älskar Hello Kitty och ville ha en rosa cykel och menar ni då på ALLVAR att jag ska säga till honom "Nä, det där får bara FLICKOR ha!". Ni är sjuka, har en sjuk syn på världen.
    Jag menar inte att du bör säga det till honom. Hade jag varit du hade jag dock sagt det, och sedanefter försökt uppfostra honom som en man och inte som en pojkflicka. No offense.

Rikard
  • Lilith Dark
    Rikard Ukraina skrev 2011-05-04 09:55:14 följande:
    Jag menar inte att du bör säga det till honom. Hade jag varit du hade jag dock sagt det, och sedanefter försökt uppfostra honom som en man och inte som en pojkflicka. No offense.

Rikard
    Kan du vara snäll och berätta lite närmare hur en riktig man är, förutom vilka kläder de har på sig?
    www.lilith.se Sveriges mest menlösa blogg
  • Anonym (Haha)

Det är tydligen inne nu att försöka provocera med att klä sina söner i klänning, det går över när alla genusmammor inser att det är lite djupare än det.

• Driftwood
    Lilith Dark skrev 2011-05-04 12:59:09 följande:
    Kan du vara snäll och berätta lite närmare hur en riktig man är, förutom vilka kläder de har på sig?
    Det går inte, har du inte hört ordspråket "Kläderna gör mannen"
Svar på tråden Klär pojken i kläning