Inlägg från: Jämthund |Visa alla inlägg
  • Jämthund

Januaribebis 2012

Kommer inte ihåg om jag postade något i tråden när den startade eller om jag bara tänkte tanken. Folk snackar på som attan så jag varken hinner eller orkar läsa ikapp allt som skrivs. Men nu till saken, jag har oxå bf i januari. Första barnet..:) är idag i v. 13+1.

• Jämthund

Ang. Ömma bröst... Hade hyggligt ont dem första veckorna men det gick snart över fram tills ett par veckor sedan.. Ruskigt ont i brösten på nätterna. Det gör ju jätteont att vända sig om..

• Jämthund

Kallelse? Får man en kallelse till RUL? Jag har fattat det som att jag måste boka min tid själv på sjukhust här.. Men nu blev jag konfunderad..

• Jämthund

Bokade tid för mitt RUL idag. Den 31;a augusti är det dags. Är då i vecka 18+5. det är ju ett tag kvar men ack så tiden går fort. Tyckte att det var ett plus på den där Stickan bara för ett tag sen..

• Jämthund

Apropå järnvärde, vad är "normalt" att ha? Jag hade 14 och det var lite lågt enligt bm men hon sa inte vad man skulle ha. Berättade för min chef idag hur läget låg till och att det förväntad barn i januari. Han fick lite av en chock. Det är bara jag och chefen som jobbar så han hamnar i klistret när jag går hem. Måste anställa en ny omedelbart om jag skall hinna lära upp en. Nästan haft lite ångest över att berätta men han tog det bra som tur vad. Hade han inte gjort det hade jag gått därifrån omedelbart förvisso men du blev det ju okej. Han blev superglad för våran skull. *Phew*

• Jämthund

Men jo, jag är säker för hon talade in ett medelande på telefonen och jag har lyssnat på det flera gånger om.. Jaja, men då är det ju 114. Då vet jag, tack för informationen:)

• Jämthund

Måste oxå flika in i det här måste-kissa-på-natten. Fullständigt vansinne att behöva springa upp varje natt och kissa. I början kunde jag hålla mig om jag låg blixt stilla men nu går det inte längre. Känner inte riktigt den har kissenödig-känslan utan mer som någon annan beskrev det, ont. Inte en chans att jag kan hålla mig nu jag bara måste gå när jag vaknar.

• Jämthund

Jag känner min livmoder precis i höjd med naveln 15+2. Gjorde ett ultaljud i vecka 8+3 och då sa hon att jag hade en väldig stor livmoder. Dock var det inget konstigt med det. Bebisen skulle ju växa i den snart sa hon. Dessutom var den hjärtfotmad vilket hon aldrig hade sett innan.

• Jämthund

På tal om att må dåligt och kräkas. Skulle ta min järntablett idag på morgonen tillsammans med lite vanligt kranvatten vilket jag fullkomligt hatar att dricka.. Ungefär i samma veva som jag svalde tabletten höll den på att komma upp igen. Först rätt i diskhon. Reste på mig, öppnade kylskåpet... Han precis stänga och få handen över munnen men det sprutade mellan fingrarna när jag kaskadkräktes på kylskåpsdörr samt frysdörren, halva golvet, hallen och toalettgolvet och slutligen i toastolen. Ursäkta dem ingående detaljerna. Känner mig lite som en annan person just nu. Känslig, gråtfärdig... Ja, jag vet inte allt.

• Jämthund

Längtar efter kräftor??? Jag äter massor av kräftor.. Min bm sa att det var okej men man skulle undvika smöret. Jag hoppas det är okej för jag åt över 200 stycken förra veckan. Jag gör inget annat på kvällarna i princip..

Svar på tråden Januaribebis 2012