Inlägg från: Jämthund |Visa alla inlägg
  • Jämthund

Januaribebis 2012

Jag kan inte säga att jag någon gång kännt bebisen hicka. Däremot rör den sig ordentlig och sparkar den på ena sidan av magen så syns det oxå på den andra sidan. Ja, imorgon skall jag till bm igen och kolla blodtryck. Hoppas innerligt att det är lite lägre än sist.

• Jämthund

Jag går inte heller hem försen till nyår. Beror lite på hur många semesterdagar jag har kvar då men därikring går jag iaf. Bf 20/1. Var hos bm idag för att kolla blodtrycket för andra gången den här veckan. Det hade gått ner till 145/85 så det var okej om än lite förhöjt. Ja, nya tag nästa vecka och hoppas på att det har gått ner ännu mer:)

• Jämthund

Usch, vilka jobbiga nätter jag börjat få. Måste sluta äta mat efter klockan åtta på kvällarna. Jag håller på att spy om nätterna och det är riktigt jobbigt... Det känns som att äter jag för sent så hinner inte maten sjunka ordentligt och lägger jag mig då så kommer den upp igen. Särskilt om man blandar med lite bubbeldricka (ursäkta informationen). Löjligt jag vet men inte en chans att jag dricker vanligt vatten istället. Dessutom kan jag inte dricka varken gul eller röd saft för halsbrännans skull..... Vilka problem. Någon ställde frågan om det tog lång tid att bli gravid.. Jag satte in en spiral i mitten av december 2010. Efter blödningar dagligen så plockade vi ut den mitten av april 2011. Blödde nog i fjorton dagar efter det och såfort det var bra körde vi på... Kan väl ha tagit ett par dagar eller så innan det var något som fastnade där inne..tror att bm räknade med att vi blev gravida någon av dem sista dagarna i april. Jag hade nog räknat med att bli gravid någon gång sent under sommaren men ack så fort det gick:)

• Jämthund

Just det.. Kom på en fråga. Hur är det där med magmusklerna när man blir gravid? Kommer dem att dela på sig eller gör dem kanske inte det? Varför gör dem det och när i sådana fall? kännde mig som ett frågvist barn där... Min mage ser ut som ett tält när jag skrattar eller sätter mig upp. Magmusklerna är defenetivt kvar där dem brukar. Jätteroligt ser det ut iaf.

• Jämthund

Jag har ett tips till Er där Ute. Hade lite kompisar hemma igår och de flesta av oss är/var gymnaster. Dräkter, thights och toffsar åkte fram och gymnastiken var i full gång. Jag som säkert väger 20 kilo mer än vanligt skulle stå på händer. Ja, det går ju att räkna ut hur det gick. Flög rätt in i kylskåpet men utan men som tur är och absolut utan någon fara för bebis. Ja, tipset lyder som såhär, stå inte på händer för man kan trilla och slå sig! Trots att jag är 23 år så tycker jag fortfarande att det är jätteroligt med gymnastiken och jag brukar göra lite handvoltet och grejer ute för att se så jag fortfarande kan men nu har jag legat lågt sen i somras så aa, det gör sitt till att inte hålla formen uppe. Vi fick oss ett gott skratt iallafall:)

• Jämthund

Jag har ett tips till Er där Ute. Hade lite kompisar hemma igår och de flesta av oss är/var gymnaster. Dräkter, thights och toffsar åkte fram och gymnastiken var i full gång. Jag som säkert väger 20 kilo mer än vanligt skulle stå på händer. Ja, det går ju att räkna ut hur det gick. Flög rätt in i kylskåpet men utan men som tur är och absolut utan någon fara för bebis. Ja, tipset lyder som såhär, stå inte på händer för man kan trilla och slå sig! Trots att jag är 23 år så tycker jag fortfarande att det är jätteroligt med gymnastiken och jag brukar göra lite handvoltet och grejer ute för att se så jag fortfarande kan men nu har jag legat lågt sen i somras så aa, det gör sitt till att inte hålla formen uppe. Vi fick oss ett gott skratt iallafall:)

• Jämthund

Ni är inte ensamna med bristningar. Jag har oxå fått på höfterna. Inga på magen ännu men det kan man ge sig på att det bergis kommer....

• Jämthund

Jag har oxå till viss del illamående. Men värst är nog att jag har blivit väldigt känslig för hur jag ligger eller sitter. Kan inte vara böjd, ligga för mycket på sidan, böja mig ner eller sådant. Idag satt jag på golvet och försökte montera ihop en sak men blev snabbt illamående och var tvungen att springa på toa och fick vila en stund på sängn innan det blev bra igen.

• Jämthund

Varit hos bm idag för att kolla mitt blodtryck. Roligare än så var det inte men det positiva var att det hade gått ner till 140/80 och iochmed det så slipper jag gå på extrakontroller hela tiden.. Inget direkt annat sådär att berätta. Nämde i tidigare inlägg att jag blivit mer och mer känslig för hur jag rör mig. Såfort det blir någon form av tryck på magen så mår jag ruskigt illa och vill spy. Nu ikväll skulle jag och kärleken duscha... Jag som är lite sådär romantisk satt på golv för orken tröt helt enkelt. Blev lite jobbigt att sitta och mitt i allt började jag hosta.... Mm, det var bara det att kvällens middag kom upp i samma veva. Mums!! Har förövrigsovit ruskigt dåligt ett par nätter. Tycker att magen släpar i backen och har fruktansvär halsbränna. Spyor kan komma plättlätt. Lite småfrustrerande må jag säga. Imorgon är det dags för andra och sista träffen men föräldragruppen. Skall bli spännande minsann.

• Jämthund

Gnällvarning! Haft en fruktansvärd natt. Vaknade vid 00 någongång med världens huvudvärk. Jag har aldrig ont i huvudet annars men inatt var det hemskt. Låg länge och hade planer på att somna om utan resultat. Fick gå upp och ta en Alvedon vilket i princip har hänt ett par fåtal gånger i mitt liv. Hade halsbränna och sådär jobbigt ont i magen dessutom. Vaknade vid 7, trött som ett ägg. Tack för det bebis:) Skall sluta jobbet för dagen och åka hem för att gå ut med hunden. Hon är aldrig hemma själv annars men försöker vänja henne lite. Hon verkar inte fara direkt illa för hon ligger exakt lika dant när jag kommer hem som hon gjorde när jag gick. kärleken har oxå tagit ledigt och så skall vi på föräldraträff. Bäst av allt, jag har tagit ledigt resten av veckan för att utöva mitt största intresse. Jag har jobbat hela 8 dagar sedan den 25:e... Tar ut semester och roar mig med annat istället. Me like!

Svar på tråden Januaribebis 2012