Inlägg från: Jämthund |Visa alla inlägg
  • Jämthund

Januaribebis 2012

Då kan vi bilda klubb. Vaknade vid 3-någonting av halsbränna. Var uppe och tog en tablett men vad hjälper det? Kalasfint att jag skall upp om 40 minuter oxå. Jag är skittrött på det här nu....

• Jämthund

Hm, jag har inte heller skickat in mina papper ännu men kärleken lovade att ta dem till brevlådan idag för dem är iaf färdiga och klara. Måste ta tag i sådant nu. Försäkringskassan. Vad va det mer? Gå till ?socialkontoret/tjänsten/styrelsen? Och säga vem fadern är osv... köpte iaf skötväska, blöjor samt en ny bh som fungerar att amma ur. Det var på rean så jag kunde knappast motstå. Nu skall bara rummet inredas och sen är nog det mesta införskaffat... Lite småpyssel som fattas bara.

• Jämthund

Godmorgon. Oxå legat vaken en god stund men nu är det inte skönt längre så nu hoppar jag upp. Värdelöst!

• Jämthund

LillaEko - tänkte lite på det där med blöjor vilket var på tapeten här nyss. Jag bor ju oxå inom samma landsting som du alltså jönköping. Nu kanske det skiljer på de olika bb men på ryhov är det fritt vad gällande blöjor. Men du kanske har annat sjukhus??

• Jämthund

Har oxå fruktansvärd halsbränna. Men en losec om dagen underlättar det hela men det blir långt ifrån bra.. I söndags fik jag halsbränna strax efter frukost och hade det fram till 16.30 ungefär trots losec. Ibland är det hemskt och något som underlättat det för mig är att inte dricka för mycket bubbeldricka, citrusfrukter, något gult eller något rött. Ja, det blir ju mycket som jag undviker men mår bättre. Sen klarar jag inte av att äta/dricka dem närmsta timmarna innan läggdags.

• Jämthund

Varit på extrakontroll hos bm. Hade högt blodtryck när jag var där i måndags och fick kolla extra idag.. Hade 145/98 och då var bm inte nöjd. Fick lägga mig och vila 30 minuter och hade sen 125/68... Ja, lite skillnad. Ska fortfarande jobba men skulle visst vila mer. Inte lätt att vila när man är på jobbet 10-18 det finns varken tid för paus på förmiddagen eller när man kommer hem men jag skall gott försöka. Sjukskiven är det sista jag vill bli.

• Jämthund

Jag sitter ner i duschen och rakar benen. Det går finfint. Dessvärre är det med muffen, jag når egentligen inte och dem gånger jag faktiskt gör det missar jag hälften ändå.. Men, jag vill ju gärna att det skall se hyggligt ut framöver oxå så det är bara att kämpa på.

• Jämthund

Jag är på väg till mamma och pappa denna trevliga 1:a advent på middag. Älgfile stod på menyn idag. Skall byta däck på bilen oxå. Eller jag, kärleken får väl göra det trots att jag tycker att jag fortfarande kan. Jag känner mig verkligen inte så handikappad som folk försöker få mig till att vara. Förvisso är ju blodtrycket högt så får väl passa på och vila medans jag kan då men det är inte lätt. Skall köpa julskinka och lite annat mys så vi har lite att roa oss med ikväll. Imorgon är det dags för ul för placenta-läges-koll. Skall bli superspännande:) hoppas bebis kniper ihop så jag inte ser vad det är.

• Jämthund

Har haft en usel morgon. Varit på ultraljud för placentaläges-koll. Den såg jättebra ut men, så var det ett men. bebisen var stor enligt beräkning. Hela 28% plus låg den på. Jag fick inte svar på en enda fråga som ploppade upp. Nu känner jag mig inte alls på topp. Ny koll nästa vecka. En glukosbelastning skall hinnas med innan dess... Jätteont i magen nu och det skall jag ha i en hel vecka. Ovetandes och undrande. Usch!

Svar på tråden Januaribebis 2012