Januaribebis 2012
Varför man inte skulle äta smöret i kräftorna vet jag inte. Hon hade en utläggning om att det inte var bra att äta men jag kommer inte alls ihåg varför.. Ja, det är ju svårt att undvika iaf... Ruggigt gott är det iaf. Mums!
Varför man inte skulle äta smöret i kräftorna vet jag inte. Hon hade en utläggning om att det inte var bra att äta men jag kommer inte alls ihåg varför.. Ja, det är ju svårt att undvika iaf... Ruggigt gott är det iaf. Mums!
Jag tror att det beror på att den lever i samma vatten som vanlig insjöfisk. Ex. Gädda, gös, abborre och sådana fiskar skall man ju undvika p.g.s kvicksilver b.la. Kräftan tar oxå åt sig de skadliga ämnena men det "fastnar" i smöret. Det fastnar i fettet helt enkelt som allt dåligt gör..
Haft gråtanfall här nu i eftermiddag.. Vägde 50 innan jag blev med barn. Jag har fan gått upp 10 kilo och jag vet inte hur. Jag har inte ätit en godis mer än vad jag brukar, jag tar inte mat två gånger, dricker inte läsk mer än vanligt.... Promenerar lika mycket som vanligt. Usch så jag ser ut....
Precis så hade jag det förra veckan. Hade det några gånger runt vecka 12 oxå. Nu senast stod jag och sminkade mig och från ingenstans så började jag må illa. Det kom på mig rätt snabbt och i samma veva började jag att svettas som en gris ungefär... Fick hjärtklappning och var tvungen att sätta mig ner för att ta det lite lungt. Kände mig lite bättre och gick sen ut med hunden för att kyla av mig lite. Åkte till jobbet utan tröja och väl där så frös jag som bara den. Riktigt skumt..
Va lungt... Jag känner heller inga buffar men jag är bara i vecka 16+5 ännu. På tal om arbete. Jag jobbar i butik och är jaktavdelningsansvarig. Lååångt, konstigt och påhittat ord.
Jag har/hade: Hälsosamtal v.6 VUL 8+3 Inskrivning 8+4 RUL 31/8 18+6 sen tror jag nästa besök hos bm är v. 26
Men hörrni, det verkar som alla känner sparkar och buffar. Jag har inte känt någonting än... Längtar oxå.
Jag har mitt RUL 31 augusti så jag väntar jag oxå.. Försöker att inte tänka på det över huvud taget. Hade jag gjort det så hade jag nog haft sömnproblem, ångest och magsår big time!
Jag måste fråga En sak.... I magbildstråden har flera av oss lagt upp bilder på våra magar och alla ser fantastiska ut men så kommer jag till mig själv... Har jättefin bebismage när jag står upp men när jag ligger ner är det bara en liten bula höger om naveln (oftast).. Men sen när jag sitter ner blir det mer en tjockismage.. Man skulle kunna säga att det är valkar på valkar i princip. Hur har ni andra det? Har ni lika fina magar näR ni sitter som när ni står??
Jag har oxå RUL imorgon. Har börjat drömma om det. Försöker att inte tänka på det... Jag vill inte gå hela dagen och ha ont i magen och vara nervös..