Inlägg från: Jämthund |Visa alla inlägg
  • Jämthund

Januaribebis 2012

Heeeej..

Vilken dag. Idag hade vi äntligen vårat RUL. Vi har verkligen haft en heldag på stan och bara ägnat oss åt varandra... Var så nervös innan vi blev uppropade så jag höll på att trilla av stolen. Hade en puls på 140 och det nästan svartnade framför ögonen. Kärleken fick svara på hennes frågor för jag fick inte fram ett ord...
    Hoppade upp och la mig där på sängen och snabbt som tusan berättade hon att hjärtat slog. Min fasa har verkligen varit att graviditeten skulle ha avstannat... Men herrehjärtanens vilken tur att den inte hade det.
    Allt  såg jättebra ut men lite vanskligt att se för bebisen låg med ryggen mot oss. Alltså låg och kollade in i min rygg. Moderkakan låg i framvägg och rätt långt ner så jag fick ett extra UL i vecka 32. Blev oxå flyttad från 28/1 till 20/1 så nu är jag vips i vecka 19+4. Jippie!!

Ha en underbar kväll

• Jämthund

Bumbi 84 - vi hade faktiskt önskat att se bebisens kön men inte en chans att det gick att se. Den knep ordentligt med benen. Hade hon sett så hade hon berättat. Men, det är inte hela världen. Nu blir det en överaskning istället om vi inte lyckas se det nästa gång:)

• Jämthund

Äntligen Just klivit in i vecka 20+0. Vilken lycka:)
    Jobbar idag men usch så tråkigt. Inget folk i butiken så unnade mig en släng av familjeliv istället. Jag och min halsbränna. Är det någon mer som tampas med det?

• Jämthund

Men angående den här glukosbelastningen.. Det gäller bara om man har diabetes typ 2 då? Eller någon närstående/släkting då alltså?

• Jämthund

Jag blir lite konfunderad. Enligt bm så är jag dag i vecka 20+6 och har bf den 20/1 men enligt min graviditetskalender där jag knapprat in vilken dag jag har bf så är jag i v.21 idag. De var lika dant innan jag blev flyttad, då diffade det oxå en dag mellan bm och min kalender. Mysko! Tagit ledigt från jobbet idag och imorgon, skönt. Varit utE med hunden i skogen hela morgonen eller är fortfarande och njuter. I eftermiddag skall jag hälsa på sambon på sin nya arbetsplats och sen skall vi åka och köpa en bilbarnstol:) mysigt

• Jämthund

Precis hemkommen efter en heldag bland massor av hundar. Varit på utställning med min lilla kärlek. Hård konkurans när alla hundar är av samma sort men fasiken så bra det gick. Bäst i ras med CK. Kärlek! Nu blir det vila i ett par minuter innan dEt är dags för nästa äventyr. Imorgon far vi till Ullared och handlar till bebisen b.la. Åhhhhh va jag kommer att handla:)

• Jämthund

Var en heldag på i Ullared igår. Aj, vilken smärta jag har i benen idag. Kutade runt i foppatofflor hela dagen. Lagom sexigt men ack så skönt.
    Hade förväntat mig lite mer bebiskläder än vad som fanns. Köpte dock någon pyamas, tofflor, tossor och övrigt småplock. Förutom det i klädesväg köpte vi påslakan, lakan, tvättlappar, badbalja och allt det där till bädda och boa med. Hade måååånga kassar med mig hem.
    Men åandrasidan så är det bara fleeceoverall, vagn, spjälsäng och skötbord kvar sen så är det kittat. Ja, kanske lite gardiner och pyssel och plock till barnrummet då oxå...

• Jämthund

Angående behåring. Jag är oxå fruktansvärt luden och framför allt på magen. Precis som någon annan beskrev det.. Tunna hårstrån som Står rätt ut på magen. Jaja, vi får hoppas det försvinner vad det lider....

Svar på tråden Januaribebis 2012