Inlägg från: Jämthund |Visa alla inlägg
  • Jämthund

Januaribebis 2012

Var på julbord med jobbet igår. Fy attan va mätt jag blev. Inte sugen på mat idag heller. Fick knöka i mig en macka på morgonen. Var bara lite avis på världens godis och dessert- bord igår men vad gör man inte för det lilla pyret i magen. Fick för övrigt en liten kusin i onsdags. Ja, den sista förmodar jag... Skall nog åka och snuffsa på den lilla pluttan ikväll. Sitter för övrigt och försöker planera för lite julklappar. Jag är tom på idéer verkligen.

• Jämthund

Åhh, var och gosade med min lilla kusin igår. Tre dagar gammal och så bedårande. Hon lät som en liten gris när hon låg och gruffade. Jag smälter så söt. Hon vägde 3700g men jag tycker att hon var liten ändå. Jag och kärleken slogs om blöjbyte och pyamaspåsättning. Han får klart godkänt;) jag har 14 kusiner som alla är yngre än mig så barn faller rätt naturligt medans mannen i princip inte har några små omkring sig... Då blir det inte lika smidigt. Det är ju absolut något nytt. Men som sagt, han fick klart godkänt och var så duktig:) det pirrade verkligen till i kroppen när jag tittade på honom med bebis i famnen. Nu lääääääängtar jag som tusan.

• Jämthund

Vilken mysmorgon. Var uppe och kollade på lucian en stund på tv:n men vankade tillbaka till sängen och kärleken istället. Det var så kallt på nedervåningen så det var inte mycket att sitta där och huttra. nu har vi hunnit med mysfrukost iaf och skall snart ta tag i livet. Skall till dietisten idag och höra hur jag skall sköta min diabetes. Hitills har det gått super men hon kan gärna komma med lite roliga recept för att för tillfället så är det rätt blankt där uppe... Skall jobba när jag är färdig på sjukhuset men tänkte smita ifrån lite. Jag behöver verkligen köpa lite julklappar... Mamma skall få en robotdammsugarE av pappa. En anledning till att han skall få köpa en ny hund vilket är okej om pappa börjar dammsuga mer. Snacka om att göra det enkelt för sig... Dock är inte han så statsvan så den biten har jag oxå hand om.... Ha en underbar dag i lucivädret:)

• Jämthund

Leia - tack för receptet. Det skall jag absolut testa på. Var hos dietisten idag. Hon sa inte en sak som jag inte redan visste. Herre Gud, jag far och flänger och tar ledig otaliga timmar i veckan för att gå på alla läkar, bm, dietist och övriga besök. Det är helt okej att gå på saker och ting men då vill jag ju veta något nytt... Ligger för övrigt i sängen och väntar hem mannen från arbetet. Tänkte nästan vara så generös så att jag bjuder pÅ en svängom i sänghalmen. Absolut inte för min skull, lockar inte särskilt men han blir säkert glad:)

• Jämthund

Vi har förvisso en hund som behöver tas om hand men jag tänker inte säga när vi åker in. Tror att jag blir igångsatt och skall försöka lämna hunden hemma hos mamma och pappa i den vevan. Men, funkar inte det så gör det inte. Annars har grannen lovat att ställa upp om det skulle vara någonting. Började föresten tvätta beviskläderna igår... Det börjar ju trots allt närma sig.

• Jämthund

Ames - för att jag har ju graviditetsdiabetes vilket har resulterat i stor bebis så därför vill dem nog det. Läkaren hoppas på att förlossningen börjar självmant innan den 5:e januari och har den inte det skall vi disskutera vidare då:)

• Jämthund

Haanky - Precis så har jag det oxå. Ont på ena sidan av ryggen, ganska högt upp. Haft det i ett par månader nu men gnällt som ett litet barn de senaste veckorna. Mest känns det på eftermiddagen/kvällen. Helt sjukt ont att sitta ner oavsett om det är i soffan eller på en stol. Bilen skall vi inte prata om... På väg hem från jobbet vilket det tar 30 minuter att åka hem ifrån så hinner jag nog tänka 150 gånger att jag måste stanna och resa på mig. Får alltså riktigt äckelont och vet inte vart jag ska ta vägen. Har börjat känna av det när jag ligger ner men inte med riktigt lika stark smärta. Stå upp ät det ända läget då det inte känns.... Var förövrigt på julbord igår igen. Ett helt fantastiskt sådant och så fint är det. Maten smakade gudomligt och tji fick jag för det. Åt alldeles för mycket vilket orsakade kraftig rubbad nattssömn men nu, nya tag igen. Skall till bm imorgon så det ser vi verkligen fram mot:)

• Jämthund

Hm, har haft en konstig dag.. Den blev inte alls som jag hade tänkt mig. Var hos bm idag på morgonen. Mätte magen sf-mått 36. Är idag i v.35. Hjärtljud kring 150. Inga ketoner i urinen heller. Klockrent! Sen var det ju det där med blodtrycket. Har ju legat på förhöjt dem senaste fem veckorna men idag fick det vara nog. Jag har verkligen vilat och tagit det lungt men tydligen har det inte hjälpt... Blev sjukskriven från och med idag tills dess att barnet behagar att titta ut. Snacka om att bli chockad. Hon har sagt flera gånger att sjukskrivning ligger nära till hands men aldrig trodde jag att jag skulle bli sjukskriven. Får inte göra någonting annat än att ligga hemma och göra ingenting. Känns skitkonstigt....

• Jämthund

Zatori - ja, jätteskönt att allt annat såg bra ut. Hade suttit ner i 20 minuter och trycket var då 140/100 sen låg jag ner och vilade. 15 minuter på vänster sida och hade istället 120/70.... Ja, något såntdär var det. Kommer inte ihåg vad hon sa. Men tokigt vad det kan skilja mycket. Men nu ikväll tycker jag att det skall bli rätt skönt faktiskt. Har varit fruktansvärt trött den senaste vecka och jag sa till min sambo senast idag på morgonen att det hade varit skönt att vila lite så nu får jag ju verkligen passa på.

• Jämthund

Haft en fruktansvärt seg natt. Varit vaken hur mÅnga gånger som helst. Jag har likaså kissat hur många gånger som helst plus att jag har varit förbaskat varm. Låg utan täcke ett tag.. Var kall som en isbit efter en stund. Ja, men vad gör det när jag kan gå hemma och strosa hela dagen.. Rikigt busväder här idag. Förvisso ligger det snö och det har det gjort sen i torsdags.. Men nu kommer det lite extra:) supermysig. Inte så konstigt egentligen men i stan (Jönköping) som ligger 3 mil bort så ligger inte en snöflinga medans det är mycket mer här. Jag gillar! Jo, tänkte här igår att nu måste jag ju ta och fixa lite inför bebisens ankomst... Min första plan var att bädda sängen men herregud, spjälsängsskyddet var ju för litet. Det glipade säkert en dm. Finns det verkligEn olika storlekar? Skall pyssla Vidare idag och gör kanske en fuling tills jag kommer iväg och kan köpa ett nytt.

Svar på tråden Januaribebis 2012