Januaribebis 2012
Tog ledigt från jobbet idag och sitter ute i skogen och tränar hunden. Så passande att jag har världens halsbränna. Usch, det är riktigt hemskt... Mår fruktansvärt av den skiten...
Tog ledigt från jobbet idag och sitter ute i skogen och tränar hunden. Så passande att jag har världens halsbränna. Usch, det är riktigt hemskt... Mår fruktansvärt av den skiten...
Jag Har inte förberett hunden på något särskilt vis. Hon är dock alltid med mig... Alltid till vardags och alltid på jobb och hon träffar mycket barn. Såfort ett barn kommer in i butiken där jag jobbar så kommer hon ut från kontoret och skall hälsa. Hon måste känna på lukten för hon kommer ut oavsett om det är barn i en bilbarnstol eller barn i högre ålder men aldrig när det är någon vuxen. Klappa och dra i henne är en del rätt duktiga på oxå men hon säger aldrig något. Jag hoppas och tror att det kommer att gå bra med en bebis hemma.. För övrigt, tar min första semestervecka med start imorgon. Jag och hunden skall på älgjakt veckan lång... Ack så vi längtat:)
98 dagar kvar för våran del. Åh, nu längtar jag verkligen. Tänk vilken omställning det kommer att bli. Känner mig för övrigt som en flodhäst i storlek. Inte en aning om vAd jag väger nu men lååååååångt ifrån Mina vanliga 50 iaf. Fått några bristningar på utsida lår, skitstora bröst, jättefin mage.... Vända sig om i sängen eller resa sig från golvet är skitjobbigt.. Promenera kan jag i princip inte heller göra.. Får som håll i magen. Långt ner i magen på höger och vänster sida.. Det är lite halvsegt faktiskt..
Den här veckan har jag haft kängor på mig dagligen. Vem tror ni får knyta dem?? Inte jag klockan 06.00 iallafall.. Nog för att jag kan böja mig men jag kan bannemig inte andas.. Dessutom, får fruktansvärt ont i skinkorna av att sitta ner. Hemskt ta mig tusan...
Usch och fy för en dag som denna... Sitter i skogen och håller på att frysa rumpan av mig. Det kan jag förvisso leva med vad jag däremot har problem med.. Jag har fruktansvärd halsbränna. Jag har så ont i ryggen så jag knappt vet vad jag heter och som lite grädde på moset så har jag hemskt ont i rumpan. Ja, sittbenen för att vara exakt. Ligga ner funkar lixom inte i skogen. Sitta eller stå finns inte på kartan..... Fullständigt värdelöst!! Idag är jag inte helt nöjd. Men, kanske får betala för gårdagens strapatser.... Gårdagen var guld. Jag och kärlen åkte runt på flertalet bilfirmor och kollade efter nytt åk. Jodå, vi hittade vad vi sökte en hyggligt ny Volvo V70, jättefin! Vi beställde oxå våran barnvagn, emmaljunga city cross och slutligen köpte vi en spjälsäng och bara för att jag älskar allt som har med älgar att göra så var vi tvugna att köpa den där gunghästen på Ikea som är formad som en älg. Älskart:)
Känner mig så gnällig... Haft en fruktansvärd natt verkligen. Vad är det för fel på kroppen egentligen? Har hostat inatt som jag vet inte vad... Men, inte nog med det jag har hållt på att spy vid varje hostning oxå. Ska väl egentligen inte gnälla för det finns dem som har det så mycket värre....
SFHelen- jag känner med dig. Hade samma probelm som dig fast igårnatt. Var nog uppe och spydde en sisådär tre gånger. 9 gånger va jag uppe totalt för att jag mådde så dåligt. HalsbRänna kan fara åt h-vete!!! Inatt har jag bara varit uppe två gånger och inte för halsbRänna. Så skönt !
Den där halsbrännan är hemsk. Ändå äter jag losec såfort jag får någon känning utav det. Det värsta av allt är nog att jag nästan spyr eller får en sur uppstötning i sömnen och lixom sätter i halsen så jag behöver hosta. Jag tror att det är så det går till iaf... Måste oxå klaga lite på annat än bara halsbrännan. Jag har fått så fruktansvärt ont i min rygg. Skall inte skylla på bebis för mest ont gör det högt upp i ryggen.. Jag vet inte vad det är som gör ont egentligen om det är i någon muskel eller om det är något annat.. Det tar ordentligt på psyket att ha ont iallafall.
Godförmiddag på er. Nyss kommen ifrån bm. Mitt första besök utan sällskapet vid min sida. Förvisso gick det okej ändå men det kändes lite annorlunda när inte han var med. Hade alldeles för högt blodtryck. Bm undrade om jag verkligen orkar jobba som jag gör.. Jodå, jag är pigg som en mört. ja, hoppas att det bara var tillfälligt. Jag skall dit på torsdag igen och kolla ännu en gång.. Sf-måttet låg på 29 nu i vecka 28 så det följer kurvan som det skall. Hon hade väldans problem med att hitta hjärtljuden. Inte roligt... Förvisso blev jag inte så stressad för bebis sparkade på lite strax innan jag åkte men ändå Phew.... Inte roligt. För övrigt dags för första föräldrautbildningen idag. Hade egentligen inte tänkt att gå för sällskapet jobbar. Men vatusan, jag kan la gå själv. Egentligen så är det inte föräldrautbildningen som lockar utan det är mest roligt att träffa andra människor i samma situation... Ja, vi får se hur det blir med det eller om jag blir kvar här på jobbet. Önskar iaf alla en fantastisk dag!
I vecka 8+3 hade jag gått upp från 50-55,5 kg nu har jag inte vägt mig sen dess i princip men nosar nog runt 65 skulle jag tippa. Helt sanslöst, tjock har jag verkligen blivit med. En del trosor sitter till och med oskönt dessutom skär dem in sådär skitsnyggt på sidorna...