Inlägg från: Jämthund |Visa alla inlägg
  • Jämthund

Januaribebis 2012

Jag gjorde ett extra UL för att kolla så att min moderkaka hade flyttat sig i förhållande till hur den låg på RUL i vecka 18-19. Gör man ett UL längre fram i graviditeten så brukar dem göra ett TUL oxå och det var så man märkte att min bebis var stor. Varför är den stor? Jo, för att jag har graviditetsdiabetes och det är ingen som kommit på det försen nu på senare tid.. Missable - var det första gången du var på tul?

• Jämthund

Missable - Mitt socker har inte överstigit 5 en ynka gång hos bm men så gjorde jag den där glukosbelastningen och så var det uppe på 13. Kanske bara berott på att jag skött min frukost bra bm inte märkt något. Jag hade ketoner i urinen vilket betyder att jag har läckt socker ett tag. Alltså haft diabetes en tid. Sen tar man i samband med detta ett blodprov som heter? Ja, jag vet i tusan acb någonting fast bokstäverna i någon annan ordning. Iaf, det ger en tillbakablick på hur blodsockret legat under en längre tid. Fråga din bm om du oxå kan få göra en glukosbelastning. Inte för att det är mycket till nu men man ger ju inte barnet den här extra energin som den egentligen inte behöver.

• Jämthund

Precis så heter det. Att det skall vara lika svårt att komma ihåg var gång. Tack bebismys2011. Missable - visst är det konstigt hur saker och ting ändras fort. Jaha, ännu en natt med dålig sömn och massor av kissepauser. Bäst av allt är att det faktiskt kommer rejält med kiss när man väl är på toa så det inte bara är ett par menlösa droppar. Det är väl det enda positiva med att gå upp. På tal om ingenting alls... Färdknäppte två gånger igår. Jippie! Sov en sväng på dagen och vaknade av att jag hade mensvärk i ryggen så nog satte det lite fart. Haft ont till och från hela natten men det blev nog inte roligare än så. Grop, nu skall jag och hunden mysa vidare i sängen. Dags för lakansbyte idag så då får man passa på:)

• Jämthund

På tal om bh. Jag har inte köpt någon amningsbh alls. Mest för Att dem är fula och även om jag fyller ut dem sen så gör jag inte det nu.. Men, vad jag skulle säga var att jag fick i julklapp... Från bikbok en bh som man drar över huvudet. Jag vet inte alls vad det kallas... Det är inga axelband eller så. Man skulle kunna säga som en tubtop fast i liten version. Dösmidigt.

• Jämthund

Paet - jag har gått upp från 55 kg vilket jag vägde vid inskrivningen (egentligen 50 som jag vägde innan jag blev gravid) till 72-74 tror jag det var nu så du är inte ensam. Det är bara att köra stenhÅrt när bebis kommer ut. Sen skall jag unna mig en öl, ett glas vin, lite goda ostar, massor av godis samt en snus men det får vänta ett tag till.

• Jämthund

Varit hos BM nu.. Urinen var utan anmärkning, hjärtslag 142, sf-mått 37. Är idag i v. 36+5. Blodtrycket var visst skyhögt, en braaa bit över 100 var undertrycket så jag fick lägga mig och vila en stund och vips så hade det gått ner till 120/70. Man skulle kunna säga att det är beroende på om jag vilar eller sitter upp blodtrycket ändras.

• Jämthund

Va trött jag blir på mig själv. Somnade i soffan innan.. Inte mitt på dagen utan mellan 19.00 och 20.30. Värdelöst för tusan. Är inte det minsta trött. Skall upp hyggligt imorgon oxå. Måste ha morgonmys innan det är dags att bege sig till familjerätten. Vi skall hämta våran vagn oxå. Skall bli så spännande:)

• Jämthund

Varit på familjerätten idag och skrivit på papper. Min sambo är även juridiskt sett pappa nu.. ja, eller kommer att vara när bebis är ute. Det var ju skönt att ha det gjort. Fixat det sista inför bebis ankomst. Nu har vi nog precis allt tror jag. Iaf av det som är mest nödvändigt. Vagnen hämtade vi oxå idag... Den är bara så fin. Jag älskar verkligen vagnen om än den inte är så särskild.. Skall gå runt med den lite och känna på tinget. Ut går jag verkligen inte idag för fy fasiken vilket väder det är. Inte ens hunden är pigg på att gå ut och leka

• Jämthund

Haanky - vi beställd vagnen för ett bra tag sen och hämtade den idag. Hann till och med ångra mig en gång men det blev en emmaljunga citycross med vitt chassi. Svart liggdel med några vita sträck på och en svart sittdel med gröna detaljer på. Är sååååå nöjd.

• Jämthund

Vecka 37 idag. Tiden går så ruskigt fort och snart är den där magen borta. Det känns superkonstigt. Jag har lixom knappt vant mig och vad som ligger i magen har jag inte heller uppfattat. Ska jag få en bebis? Nej, inte jag inte... Precis såhär känns det. Lite märkligt faktiskt.

Svar på tråden Januaribebis 2012