Gjorde Ju min sockerbelastning idag. Det gick som befarat, pissdåligt. Så ja, jag har graviditetsdiabetes. Hur nu detta kunde komma sig men så är det iaf och det är bara att bita ihop. Bebisen skall bara vara i magen i 50 dagar till. Ja, 30 om jag får bestämma så det får gå bra helt enkelt, inte så mycket att välja på. Samtidigt kan jag inte sluta tänka på hur det skulle sluta om det inte hade varit för mitt extra ul jag hade för att kolla moderkakan. Hade det inte varit för den kollen så hade kanske detta aldrig upptäckts. Hemska tanke. Tur att jag har en far med typ 1 diabetes och har koll på vad man skall/inte skall bör/ inte bör äta... Tid till dietist fick jag veta tidigast på måndag så rent tekniskt kan jag gå i ett par veckor och klara mig själv. Nu är jag förvisso säker på vad jag bör göra men hade man inte varit uppväxt som jag hur lätt hade det varit då? Snacka om rena rama ljungeln.... Samtidigt som det verkligen sög att få reda på det här så var det bra oxå. Vi visste ju sedan tul i måndags att bebisen var stor och hade det inte varit för graviditetsdiabetesen nu då så hade det kanske berott på någonting annat och då hade vi inte haft en aning om vad....