Inlägg från: Jämthund |Visa alla inlägg
  • Jämthund

Januaribebis 2012

Var ju på ett ul/tul häromdagen och bebisen var visst jättestor. Är i vecka 32 och skall iväg på glukosbelastning imorgon och se om det är orsaken till det hela. Hoppas egentligen inte det men, hellre det än att inte veta varför. Usch, jag vet inte. Har ångest inför detta iaf. Skall till läkaren på måndag samt göra ett nytt ul... Usch, ingen säger någonting. Får inte svar på mina miljoner frågor som dyker upp i huvudet.

• Jämthund

Varit på glukosbelastningen nu. Vet inte resultatet ännu men uuhhhh va äckligt det där drickat smakade. Det höll på att komma upp ett par gånger. Tack och lov var vattnet riktigt kallt så trots att det var äckligt gick det bra ändå. Nu skall jag sitta här i väntrumet och vila till klockan 10. Kärleken är med så att det känns rätt bra men jag kan ju inte med att sova här bland folk. Efter det här stundar jobb och så varvar jag ner med lite julmatsshopping på icamaxi.

• Jämthund

Gjorde Ju min sockerbelastning idag. Det gick som befarat, pissdåligt. Så ja, jag har graviditetsdiabetes. Hur nu detta kunde komma sig men så är det iaf och det är bara att bita ihop. Bebisen skall bara vara i magen i 50 dagar till. Ja, 30 om jag får bestämma så det får gå bra helt enkelt, inte så mycket att välja på. Samtidigt kan jag inte sluta tänka på hur det skulle sluta om det inte hade varit för mitt extra ul jag hade för att kolla moderkakan. Hade det inte varit för den kollen så hade kanske detta aldrig upptäckts. Hemska tanke. Tur att jag har en far med typ 1 diabetes och har koll på vad man skall/inte skall bör/ inte bör äta... Tid till dietist fick jag veta tidigast på måndag så rent tekniskt kan jag gå i ett par veckor och klara mig själv. Nu är jag förvisso säker på vad jag bör göra men hade man inte varit uppväxt som jag hur lätt hade det varit då? Snacka om rena rama ljungeln.... Samtidigt som det verkligen sög att få reda på det här så var det bra oxå. Vi visste ju sedan tul i måndags att bebisen var stor och hade det inte varit för graviditetsdiabetesen nu då så hade det kanske berott på någonting annat och då hade vi inte haft en aning om vad....

• Jämthund

Tint0 - nej, alltså typ ett diabetes som han har är inte ärftligt så därför har det inte funnits skäl till att kolla mig extra. Mitt blodsocker har verkligen varit superduperbra Legat på mellan 3-5 hela tiden. Jag skall till diabetessköterskan på måndag så då får jag med mig en mätare vilket blir spännande. Skall till bm idag en sväng främst för blodtryckskoll men får säkert kolla sockret oxå.

• Jämthund

Helt sinnes. Tycker jag har haft en liten halvjobbig vecka med många orosmoment och mycket funderingar. Men, inte mer med det utan man får lov att bita ihop för dagarna måste flyta på ändå. Lämnade jobbet i god tid och skulle åka till barnmorskan. Ja, kolla blodtryck var det i princip. Men, på vägen dit måste man åka en bit på motorvägen. Inte Alls konstigt egentligen för där åker jag var dag. Hamnade i kö.. Stod still ett par sekunder. Det rörde på sig så jag bromsade bara in och väntade på att köra iväg och från ingenstans fort som fan kom en bil och drog rätt in i min bakände. Han tvärnita och gled på vägen trots torr körbana. Helt sjukt.... Jag såg att han kom så jag hann kura ihop mig lite. Slog inte i magen men självklart fick jag ont i nacken. Har tillbringat kvällen/eftermiddagen på akuten. Så typiskt.....

• Jämthund

Måste oxå gnälla lite.. Blev ju påkörd igår. Tyckte inte att det var så farligt men ajaj va ont jag har haft i kroppen idag. nacken har inte varit så farlig men axlarna och ut i armarna samt ryggen har värkt. Det börjar dock släppa och det känns som att jag har sträckt mig men det har varit en jobbig dag ändå. Har Haft annat ont i ryggen i säkert en månad och det har gjort sig påmint oxå. Brukar bara känna av det om jag sitter ner men idag har det varit mest ryggläge. Ja, och så får jag inte äta en ynka godisbit heller nu med min graviditetsdiabetes. Suck säger jag bara.... men det kunde väl ha varit värre...

• Jämthund

Har varit hos spec mvc idag och det gick faktiskt bättre än förväntat. Gjorde ju ett ul förra veckan som visade att jag hade en stor bebis i magen. Graviditetsdiabetes var boven i dramat. Var ju som sagt inne idag igen på ytterligare ett ul. Bebisen vägde omkring 3000g idag och skall jag gå hela tiden ut beräknades den att väga ca 5000g. Glöm der säger jag bara!!!!! Fick en tid för ytterligare en koll i vecka 37. Dem satte inte gärna igång förlossningen på en förstföderska men behövs det så gör det. Jag hoppas att dem sätter igång det när jag skall på koll där..... Om det inte har börjat tidigare. Det hoppades läkaren på iaf. Ja, hoppas är ju lätt att göra. Var och hämtade ut min blodsockermätare oxå... Sköterskan var superstressad och hann knappt förklara för mig hur mätaren funkade. Hon satt och nästan hoppade på stolen så jag sa att jag vet hur den funkar så du behöver inte berätta mer nu. Skitbra tyckte hon. Lagom inspererad. Strosat runt på stan efter doktorn... Kom hem vid 21. Fy f*n va jag hade ont i mina fötter och ben när jag kom hem. Höll på att inte ta mig till bilen. Va hemskt.... Sen ett par dagar tillbaka har jag haft riktigt ont i muffbenen. Eller ja.. Jag vet inte vart det f Gör ont exakt bara att det är mellan benen. Har svårt för att ha det ena benet framför det andra, ta av mig skon med hjälp av den andra foten, eller vända mig i sängen. Hemskt. Stackars Er med mycket Foglossnig.

• Jämthund

Varit hos bm idag för att lämna urin samt att ta blodtryck. Hon glömde att skicka med mig ett kisserör hem när jag var där sist så jag fick hålla mig till klockan halv10 fy bövelen, det gör jag aldrig om. Hade lite ketoner i urinen men hoppas inte att dem berodde på något jättekonstigt. Det känns som att det räcker med motgångar dem här sista veckorna.. Kollar ju mitt blodsocker i ett par dagar här. Än så länge har det sett jättebra ut men inte ätit en smula onyttigt sen förra veckan. Känns lite annorlunda. På torsdag är det dock julbord med jobbet. Efterätten kan jag hoppa över men jag ska äta massor av mat:) längtar!

• Jämthund

Jo, det kan oxå vara en orsak. Det har dock inte min kropp gjort utan det är nog någonting annat. Det har ju oxå med diabetes att göra. Nu har jag ju graviditetsdiabetes men jag förstår inte riktigt varför hon ringde till mig och skulle skrämma upp mig med det.

Svar på tråden Januaribebis 2012