Inlägg från: Jämthund |Visa alla inlägg
  • Jämthund

Januaribebis 2012

Jag har sovit som en prinsessa inatt. Bara varit vaken för kissepaus två gånger. Ja, kärlekens klocka samt att han sa hejdå då var jag ju vaken med... Men en helt okej natt. Legat i sängen hela morgonen men nu är det dags att gå upp för det här är skittråkit.. Har föresten inget vatten hemma. Det har varit dålig fjutt pÅ det i flera dagar men nu är det obefintligt. Dessutom krånglar tvättmaskinen så det tänker jag kräva ut en ny:) ibland är det skönt att hyra hus.. Särskilt när allt sådant här händer i juletid. Dags att ta tag i dagen... Gå ut med hunden så hon får leka i snön står först på programet.

• Jämthund

Var hos bm en sväng... Skulle bara kolla mitt blodtryck men trots sjukskrivning och vila så låg jag på 145/100. Måste dit på fredag igen och kolla en extra gång. Hon tyckte att det var för lång tid till nästa vecka. Inga ketoner och ingen äggvita i urinen heller. Ack så skönt. Hade gått ner ett kilo sen i fredags. Det tackar inte jag nej till:) gått upp från 55 (inskrivningsvikt) vägde 50 innan jag blev gravid och är nu uppe i 73.. Helt sinnessjukt! Hann med en jättesnabbis till mediamarkt oxå. En gräddvit nespresso kapselkaffetjosanbryggare blev det. Skall kärleken få i julklapp:)

• Jämthund

Helt allvarligt.. Den sista veckan och framförallt dem sista nätterna så har jag varit fruktansvärt varm. Inte bara nätterna utan dagarna oxå... Jag håller på att svettas ihjäl och kan absolut inte somna. Fryser alltid annars men inte nu... Om jag hade fått välja så hade fönstret stått vidöppet nu och skänkt mig lite minusgrader men det är ju visst inte bara jag som sover här. Funderar på att husera i något av de andra sovrummen ett tag. Jag och hunden för vi verkar lila rastlösa och svettiga bägge två ungefär....

• Jämthund

Jo, men på tal om traditioner. Vi barn (hrm) ja, alltså jag och mina syskon vi har många jultraditioner. När vi var små så band mamma ett snöre i fotändan av sängen som man på morgonen skulle följa. Huset är verkligen insurrat i snöre för vi är ändå tre stycken. Nu bor ju inte jag hemma så jag får mitt snöre vid dörren istället.. I andra änden så ligger det ju då självklart ett morgonpaket och ja, jag tycker fortfarande att det är spännande. Men sista året för mig.. Bebisen får stå på tur till nästa År. Var hos bm idag igen för att kolla blodtrycket. Phew, det hade sjunkt en aning. Var nu nere på 125/95 så det känndes skönt. Kan jag slappna av och njuta i helgen. Var sen och lämnade hund och paket hemma hos mamma och pappa. Imorgon skall vi först till sambons föräldrar men då är det födelsedagskalas och sen hem till mina för julfirande. Just det.. Klockan 08.00 imorgon så serveras minijulbord till frukost här hemma. Läängtar som ett barn inför morgondagen:)

• Jämthund

Åhh, jag har haft en helt fantastisk dag. Började med julbords-frukost hemma idag. Jättemysigt. Vidare till svärmor och svärfar för mat. SEn hem till farmor och farfar som promt skall bjuda på massor av mat trots protester. Gröt är det som gäller egentligen. Sen så hem till mamma och pappa för att äta resterna av deras julbord. Jag är så mätt så det går inte att beskriva. Imorgon är det upp och äta julfrukost här hos mamma och pappa och sen vidare till mormor och morfar för att äta kalkon. Förövrigt fått ruskigt mycket julklappar. Sååå nöjd och bara massor av bra saker har jag fått:) Varit sjukt svullen om mina fötter nu ikväll plus att jag fått min första bristning på magen... Ganska precis vid naveln. Ja, en vecka får bebis på sig sen startar operation utdrivning!

• Jämthund

Hm, inga värkar eller sådana roligheter för mig inte. Däremot så har jag precis varit med hunden hos djursjukhuset. Hon var helkonstig här hemma och gick runt och var yr så jag fick åka in direkt med henne. När vi kom dit så skulle hon leka med dem andra hundarna och visade inga tecken på några som helst konstigheter. Fick återkomma imorgon istället när labb och liknande var öppet.. Ser inte alls fram mot det besöket egentligen men måste ju veta vad det är med henne.

• Jämthund

Här är en till som varit vaken av och till inatt. Fram till klockan två hade jag varit uppe tre gånger och kissat. Och nu efteråt har jag varit uppe två gånger till. Börjar bli rätt surt att springa så många gånger vareviga natt. Nu har jag varit uppe sen klockan 05.00 men varför egentligen? Det finns ju inte ens något att kolla på på tv förtusan. Skall ju till veterinären med hunden snart oxå. Ett besök jag inte ser fram mot......

• Jämthund

Missable - jag sitter i samma sits som dig. Gjorde ett tul runt 3:e/ 4:e och då vägde bebis 2900g. Så räknar med att min ligger på detsamma som din nu. Skall på koll den 5:e januari och hoppas att jag får tid för igångsättning annars kommer jag ju få en bebis kring 5000g om jag skall gå tiden ut och det VÄGRAR jag.

Svar på tråden Januaribebis 2012