• MissT

Januaribebis 2012

RaraS skrev 2011-05-16 20:13:15 följande:
    En fråga angående att ha era män och sambos med på VUL.

Brukar ni ha det? Innan har inte min man kunnat följa med för han har jobbat. Men jag ska ju på VUL nästa vecka och då kan han följa med...måste erkänna att känns lite konstigt att ha honom med när man ligger i den där stolen med benen i luften...

Men i och för sig...jag slutade vara pryd i höstas vid operationen med katetrar och allt...så han kan få vara med om han vill!
    Det har varit lite olika om han varit med eller inte. När jag fick MA i dec gjorde jag 4 vul innan om då var min man med några gånger. Han tycker själv det är jobbigt att vara med i rummat och se när de sticker in staven men när jag ska på vul på fredag vill jag ha min man med. Hoppas ju på ett pickande hjärta men man vet ju aldrig och oavsett resultat känner jag att det är skönt att ha honom där.
  • MissT
    KathleenH skrev 2011-05-16 20:16:46 följande:
    Vad tråkigt att höra om din morfar, jag vet hur det känns. Alla reagerar ju olika så det är svårt att råda, men för ett år sen gick min morbror bort, alldeles för ung, och två veckor senare föddes min brorson, och det var oerhört skönt att kunna blanda sorgen efter morbror med glädjen att lille Emil kom till världen. Så jag tror att ett snt besked ger glädje och att det kan vara skönt att tillåta sej att både skratta och gråta samtidigt!
    Tack
    Ja det är lite så jag tänker. De vet om mitt MA i dec och vet att vi försöker så jag tror att de skulle bli glada för både vår skull och deras skull. Vill liksom inte gå runt och dölja det så mycket längre för det blir både dop och begravning snart i släkten.
  • MissT
    LoboSonora skrev 2011-05-16 20:19:34 följande:
    Får man vara med här ? :D jag har BF 18 januari :) mitt andra barn
    Självklart....Välkommen och grattis
  • MissT
    LoboSonora skrev 2011-05-16 20:33:36 följande:
    Tack så mycket =) Hoppas veckorna går fort nu så man kan göra ett VUL , vill inte gå förtidigt eftersom det är risk att de inte hittar nånting just då.. Är rädd att jag ska börja blöda igen oxå, det gjorde jag sist med min son. Blödde i typ 4 veckor och en gång åkte jag till och med till akuten då rådgivningen sa att jag fått missfall.. Så jag hoppas på en blodfri graviditet =)
    Usch då Hoppas verkligen du slipper blödningar denna gång. Jag fick MA i dec och ska få komma på vul på fredag. Ser fram emot det men är samtidigt nervös...... Förstår om du inte vill göra vul för tidigt, så kände jag också. Fick göra 4 vul sist innan de säkert kunde konstatera MA och det var en rejäl bergodalbana. Ena gången såg det bra ut...nästa inte...osv. Hoppas att det ska gå vägen för oss alla i tråden!
  • MissT
    Majskorn skrev 2011-05-19 10:46:32 följande:
    Vul idag....håll tummarna för att jag ser hjärtslag :)
    Håller tummarna stenhårt!
    Har mitt vul i morgon så då får du/ni gärna hålla tummarna för mig.
    Hoppas att vi båda får positiva besked.
  • MissT
    LoboSonora skrev 2011-05-19 11:34:08 följande:
    Hej tjejer.

Igår på kvällen kom det blod i trosorna (typ 2 msk) och imorse kom det oxå ganska mycket, det är ibland mörkt och ibland ljust men jag har inge ont i magen o det är inge klumpar.. Ringde kvinnokliniken idag men fick ej komma dit eftersom jag bara e i v 6 (5+0) och det var för tidigt att se.. skulle vänta en vecka och höra av mej då.

När jag väntade min son blödde jag ap mycket men inte såhär tidigt, så jag är lite orolig nu.. Hoppas att hela "blodgrejen" bara är nått som blir när jag blir gravid och att det inte är ett pågående mf :(

Hoppas allt e bra med er iaf.. :)
    Hoppas att det inte är någon fara. Jobbigt att behöva gå och vänta en vecka men så länge det inte kommer några klumpar och du inte har ont så är allt förhoppningsvis bra inne i magen.
  • MissT

Hej tjejer!
    Jag lämnar er nu.....var på vul och läkaren kunde se en hinnsäck motsvarande 7v men inget foster i. Ska tillbaka om en vecka men läkaren gav oss inget hopp utan det verkar vara en ofostrig graviditet och det blir en ny skrapning framöver om det inte kommer ut av sig själv.

Önskar er alla ett stort lycka till. Ta hand om er!
    Hoppas ni ska slippa föer ma, mf, x i tråden.
    Kram från mig

• MissT
    Majskorn skrev 2011-05-20 10:45:37 följande:
    Fy stackare, vet typ hur det känns :( Usch! Kram på dig!
    Tack detsamma.....stor kram till dig också.
    Livet är för djävligt ibland.....
  • MissT
    Mysgrodan skrev 2011-05-20 10:54:09 följande:
    Ursch!! Gråter en skvätt för både dig och Majskorn!! Gråter

Men blödde du eller hade några andra symptom som pekade på att det var en "ofostrig graviditet" ?? Har aldrig hör talas om det förut?
    Tack.
    Hade inga tecken eller funderingar på att det skulle gå åt skogen. Magen har vuxit lite, jag mår illa, har molvärk, är trött osv så det kom som en chock. Inga blödningar. Gjorde vul för att jag haft ma tidigare och för att jag åt pergotime och skulle följa upp om det var en eller flera därinne.
  • MissT

Hej tjejer!

Fick mitt livs chock idag. Var på uppföljningsvul inför skrapning och vår graviditet som dömdes ut av läkaren förra veckan som en ofostrig graviditet visade sig vara en "normal" graviditet. Fick se både ett foster och ett pickande hjärta vid dagens vul Har ju inte vågat hoppats alls i o m vad läkaren sa till oss förra veckan men antagligen kollade hon inte särskilt noga för något mer än en hinnsäck tycker jag hon borde kunnat se eftersom hjärtat syntes tydligt idag. Beräknades till 7+3 så 1v mindre än vad vi tidigare räknat på enl äl. Så BF på min födelsedag den 10 januari Är så lyckligt så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Mirakel kan tydligen ske!

Lämnade ju tråden för en vecka sedan men kommer gärna tillbaka nu.

Kram till alla

Svar på tråden Januaribebis 2012