-
Nej du lär ha att görashadowstorm skrev 2011-05-10 20:22:29 följande:Haha ja det har du rätt i men vi är ju gravida så himla perfekt tid :) Så kommer ju kunna vara ute massor kommer iaf jag vara. Lär ju inte vara många minuter still i sommar med en 2 åring som är mera vild än tam :D
Mina är lite större så jag behöver inte springa så mycket efter dem, men jag kan ta med dem på promenader och cykelturer under sommaren.
-
Jag ska också till BM i morgon för hälsosamtalRoewell skrev 2011-05-10 20:34:22 följande:Hej på er alla igen. Här inne händer det mycket som vanligt :) Imorgon ska vi till bm för första mötet, spännande. Har nu gått en vecka sedan ja plusade och firar även en vecka som rökfri
Känns fantastiskt bra !
-
Har varit iväg på hälsosamtal. Fick samma BM som jag hade förra gången (grav som slutade med MA) och jag trivs väldigt bra med henne. Hon hade sparat mina papper sedan sist för hon var så säker på att få träffa mig igen
Har fått tid för vul den 20/5 och tid för inskrivning samt samtal kring kub-test den 27/5.
Så spännande och det känns så skönt att jag får ett vul utan att behöva kämpa för det. Vill ju både kolla upp om/att nåpot lever där inne (eftersom jag haft MA tidigare) samt om det är en eller flera (eftersom jag åt pergo).
ha en bra dag allihop! -
Åh vad tråkigtSmoochiePoo skrev 2011-05-11 14:53:08 följande:Är så ledsen, verkar som jag har fått ett mf...blödde efter träningen nu ganska rikligt, kanske 2 äggkoppar det har dock slutat nu. Men hade ju även massor med molvärk i går eftermiddag....så jag får lämna er här
Lycka till alla andra <3
Måste ju dock inte vara mf, hoppas på och håller tummarna för det. Min svägerska blödde rikligt flera gånger under graviditeten och det gick ändå vägen för henne, hon fick en son i januari. Hoppas att du får komma in och kolla upp det så att du får ett ordentligt svar på om det är mf eller något annat.
-
Det förstår jag....usch vad träkigt och jobbigtAnnaLovis skrev 2011-05-11 19:13:05 följande:Hallå tjejer... Håller hårt i den här tråden sålänge. Får se hur länge jag blir kvar! *hoppas ända fram*
Idag var jag och gjorde ett tidigt VUL akut, fick smärtor på vänster sida och bruna flytningar för 2 dagar sen.
Nu har det avtagit till vanlig molvärk igen. Men barnmorskan sa att fostret såg litet och lite "platt"ut för att vara beräknat 6+3 (gissning). Inget hjärtljud talades det om heller men det är ju fortf. tidigt för det att se. Han gav mig ungefär 50/50 prognos just nu.
Så...nu ska jag avvakta i 7 dagar för ett nytt VUL, för att se om jag får en blödning (MF) eller om det lilla pyret vill stanna kvar inne hos mig . Känns riktigt skit just nu att inte veta vad som händer.
Fick själv göra fyra vul vid förra grav innan de kunde konstatera att jag hade ett MA.
Hoppas att ni vid nästa vul får se ett hjärta slå. Håller tummrna stenhårt! -
Grattis och välkommenKathleenH skrev 2011-05-11 19:31:36 följande:hej hej.. jag har precis plussat idag på BIM-4, det är så tidigt ännu så jag vågar knappt skriva det ens.. jag avvatar lite men ville ändå bara komma in och säga hej.
-
Jag är i v 7 tror jag. BM räknar enligt sista mens och då har jag BF på nyårsafton men jag räknar enligt ÄL och har då BF runt 3 januari men det skulle även kunna vara lite senare. Ska iväg på ett vul nästa fredag så då får jag förhoppningsvis se ett hjärta slå och får ett korrekt BF-datum. Jag fick ett MA i dec så vi har inte berättat för så många ännu men ser vul bra ut kommer vi nog berätta för en del.KathleenH skrev 2011-05-11 19:34:13 följande:Tack! Ni andra måste väl vara hyffsat nygravida ni med... det är lite jobbigt nu i början när allt är så osäkert och man inte kan prata fritt om det.. eller oftast vill man inte det iaf. -
Min mage har också svullnat eller vad man ska säga, jag har fått en ganska hård liten kula redan och min navel har ändrat form.C R skrev 2011-05-11 20:12:42 följande:Skickar styrkekramar till de som ha fått tråkiga besked idag!!!
Någon mer som är svullna om magen? Det ser ut som jag är i 4 mån eller nåt. T o m en kund på jobbet idag som frågade när jag skulle få bebis o då har jag löst sittande arbetskläder. Det känns ju inte så bra när allt är så nytt o mycket kan hända. Är v 6 nu. Ska till barnmorska på samtal i morgon, -
Skickar massor med styrkekramar till er som fått MF och MA.
Är så ledsen för er skull
Har fått två MA själv tidigare och det är grymt när man tror att allt är ok och så visar det sig via vul att den lille inte lever därinne. Ska på vul nästa fredag. Är både spänd och förväntansfull men även nervös och orolig.
Hoppas allt är ok där inne men man vet ju inte....... -
Tack så mycketPluttisen skrev 2011-05-12 20:12:36 följande:Jag hoppas på det bästa för din skull.
det gör jag också.
Känner mig gravid i alla fall....fast det är ju tyvärr ingen garanti på att det är som det ska där inne.
Men jag hoppas att vi alla här inne nu ska få lyckade graviditeter, med ett/eller flera pyren som växer till sig under 9 månader