Januaribebis 2012
Min älskade lilla tös fick känna lillasyster sparka idag (innan sin pappa) så hon är överlycklig <3 Syns även utanpå magen nu när bebis är igång.. Åh, vad ljuvligt det är.
Min älskade lilla tös fick känna lillasyster sparka idag (innan sin pappa) så hon är överlycklig <3 Syns även utanpå magen nu när bebis är igång.. Åh, vad ljuvligt det är.
Hur vet man att man behöver börja med järntabletterna, någon? BM sa att jag skulle börja någon gång mellan v.18-v.20 är nu i v.18+6 men med redan trög mage :S vill man ju vänta så länge som möjligt. Ni pratar om olika järndepåer och blodvärde? Jag fick ju bara veta att mitt blodvärde låg på 130, perfekt sa hon. Tycker jag är lika trött och yr som tidigare så ingen förändring.
Skulle ni avråda från att lyfta tungt? Ökar det missfallsrisk? Har hört att BM avråder från det främst för att man belastar rygg och bäcken, och senare i graviditeten kan framkalla sammandragningar genom att lyfta för tungt. Lyfte en soffa igår och det gick ju bra, men tänkte först efteråt att det kanske var dumt?
Bebis sparkar på bra <3 Nu lite mat.
Jag pluggar ett psykiatriskt omvårdnadsprogram och slutar juni 2012. Så jag ska fortsätta plugga medan sambon ska vara pappaledig de första 5 månaderna. Det känns lite konstigt faktiskt.
Niins - beklagar sorgen. Finner inga ord...kram
hej tjejer,
jag har sen semester och har inte varit inne på FL sista tiden.
Vet inte om ni tagit upp detta (ni skriver ju så mkt! :) ) då jag har mååååånga sidor att ta igen men frågar här så får vi se... Är nyfiken på var ni känner rörelser i magen. Jag vet att många ännu inte känner rörelser, men snart så :). Jag har BF 2 Januari och är alltså i vecka 21 (redan!? Tiden bara droooog iväg :) ) och är nyfiken på var ni andra känner rörelser då min lilla kille håller till (oftast) rätt långt ner, typ strax ovanför pubishåren. Ibland är han lite här o där och överallt :) men jag har märkt att det sparkar mest rätt långt ner i livmodern. Va känner ni andra av rörelser?
Det här är mitt 2:a barn men det är 7 år mellan barnen så jag vet inte om det påverkar att min livmoder inte växer fortare denna gång än första gången - den har precis nått naveln på mig.
Hoppas annars ni har en strålande helg
framför er :)