Januaribebis 2012
Vår lilla knodd är beräknad att komma 12 Januari. Först trodde vi på den 3:e med efter RUL så blev vi flyttade nio dagar..(åt rätt håll ;))
Grattis till graviditeten och välkommen till tråden :)
Någon mer än mig som tycker det trycker i bröstet, att det är svårare att andas? Jag har hört att halsbränna kan vara så, men jag har själv inte haft det så förrut. Har sur smak i munnen om jag ens andas på apelsinjuice för tillfället och får ont uppe som vid magkatarr då och då men trycket i bröstet oroar mig lite. Åt Losec tidigare för min magkatarr och ett annat receptbelagt medel för ett par år sedan, kanske den som är tillbaka och spökar.
Kondisen för tillfället är bortblåst jag flåsar efter en vanlig promenad :S Jag har inget körkort så jag brukar gå och cykla mycket och har inget problem med detta i vanliga fall. Men nu blir jag svag och nästan yr och illamående.. Någon som har tips på hur man kan mjukstarta träning vid graviditet?
Jag tycker inte det är konstigt att du vill lära känna din bebis innan ni bjuder in omvälden. Dessutom så tar det tid för en familj att anpassa sitt nya liv efter ett spädbarn, för det blir gärna så i början. Ditt andra barn behöver lung och ro och dig och pappan för det är en stor omställning att få ett syskon, så den första tiden handlar om att få storebror att inte känna sig övergiven och då vill han inte dela dig med ytterligare personer. Prata med din kompis och säg att den första tiden är familjetid och att du kommer bjuda in henne när ni är redo för besök. Att hon betyder jätte mycket för dig och att du gärna lyssnar på tips men att du måste fokusera på din familj i början.
Vårdguiden.se
När det gäller RS virus är den största risken att barnet drabbas av lunginflammation som kräver sjukhusvård. Av de som blir inlagda är ungefär 80% under 6 månader. De flesta barn drabbas under sina första år så det är jätte vanligt och ger oftast bara symptom som en vanlig förkylning.
- Om ditt barn är under sex månader, undvik så långt det är möjligt kontakt med förkylda personer. Att hålla isär syskon går knappast, men barnkalas eller förkylda vänner och släktingar kan man försöka att undvika.
- Undvik folksamlingar i förkylningstider.
- Var extra noga med handhygienen när du har spädbarn, särskilt när du själv är förkyld eller om du har äldre barn som är förkylda. Tvätta händerna ofta och noggrannt med tvål och vatten
Jag tycker att man oroar sig som förälder och att det är helt normalt. Det är en rädsla att ens lilla barn ska bli sjukt och behöva ligga på sjukhus, stå på dig! Kram

ccecy skrev 2011-09-01 20:50:15 följande:
Jag skulle rekomender örontermometer eftersom det går snabbt att mäta och är smidigast. Dock kollar runt lite och köp inte första bästa :) Ni kan ju kolla recentioner och dylikt. Den vi hade först mätte tokigt i dotterns öra trots att hon är 5 år och vi mätte på rätt sätt (dock mätte den rätt hos oss stora). Återförsäljaren sa då att dottern hade för litet öra så att det inte fungerade (ändå stod det i bruksanvisningen att den gick att använda på barn). Den vi har nu är underbar!