• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • elinson
    Alltochinget skrev 2011-10-28 09:48:11 följande:
    Jag har också v30+0 som delmÅl men det är ett tag kvar. V 27+3 idag. Åh nästan 3 veckor kvar! :P det är det som är tråkigt med BF sent i januari, "alla" ligger så långt före ;)
    ja jag kan inte annat än hålla med... 27+0 idag. Känns som en evighet till 30... Fast vecka 25 känns som igår ;)
  • minjalin
    PrickenoGrodan skrev 2011-10-27 19:45:38 följande:
    Blev sjukskriven på 50% av läkaren. Någon erfarenhet av hur försäkringskassan tänker vid foglossning?
    Halvtid ska vara lättare än heltid i alla fall. Ska man få heltid för foglossning ska man gå på kryckor och grejer har jag hört. Jag är halvtidssjukskriven från mina 75% för ljumskbråck, åderbråck i underlivet och foglossning. Jag har fått det beviljat till 12 december för då har jag vart sjukskriven 90 dagar och då måste dom kolla med arbetsgivaren igen att inget har förändrats som gör att jag kan jobba. Typ omplacering eller nåt. Men jag pratade med handläggaren igår och hon var jättegullig. Skulle diskutera ärendet i nästa vecka med en annan och kanske ringa min arbetsgivare och se om det gick att lösa så jag fick ett besked i nästa vecka om hur det blir. Jag har ju fått hel graviditetspenning beviljad från 13 november så det blir lite meckigt om jag inte vet huruvida jag blir sjukskriven till bf eller inte eftersom sjukskrivning alltid går före gp och jag ska skicka in en blankett om hur mycket gravpenning jag vill ta ut.

Men sen tar de väl hänsyn till ens jobb också. Har man stillasittande jobb är det nog svårare, men jag står och går och lyfter hela dagarna (jobbar i butik) och våra lådor väger upp till 25 kg. Sen beror det ju på handläggaren också. Sist fick jag 1/4 havandeskapspenning på samma jobb, och nu fick jag full. En kollega som fick barn före mig förra gången fick också full så tyvärr hänger det nog mycket på handläggaren med alla sånna olika ärenden. Håller tummarna för dig i alla fall :)
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-10-28 06:25:56 följande:
    V 31 idag, helt sjukt. Gått hela 30+0 nu
    ja med!!! helt underbart.
    elias är världens sötaste!!!
  • shadowstorm

Då har man varit till BM. Har nu i vecka 29 ett SF-mått på 28 cm och en väldigt hög mage. Och bebisens hjärtslag låg på 148. Och blodtrycket och sockervärdena var bra :) Dock inte järnvärdet =P Men men....

Sen var vi och gick på affären jag och killen och jag höll på svimma fick snabbt rycka åt mig en choklad för att få en kick det var hemskt :(

• missable
    nya mamman skrev 2011-10-28 10:17:10 följande:
    Tittar jag bakåt ha det gått superfort men blickar jag framåt känns januari jätte avlägset... men jag går hemma och är sjukskriven och försöker få mina dagar att gå! Men man ska väl nå målet nångång iaf =)
    Jag håller helt och hållet med dig! sen känns det som de flesta som är aktiva i tråden har bf tidigt i januari... men men tiden går sakta men säkert! 
    Vad tycker du om att göra? Kankse har lite tips som vi kan utbyta??

Jag hoppas få lite praktik nu i november/december så jag har något annat att tänka på. Har ju varit hemma sen mars och börjat tröttna rejält nu. 
  • SFHelen

Fick men gravidpenning beviljad idag. Helt under hela perionden :D känns skönt. Nu är det bara sjukskrivningen man vill höra något om så man vet att man får pengar fram tills dess med. 

om 3 veckor är det dags för oss att börja packa bb-väskan lite smått. Kan inte fatta att det bara är 3 veckor kvar tills man ska börja fixa i ordning den. Tiden bara rusar förbi nu tycker ja, men det är nog för att båda barnen och min man fyller år nu på hösten så det är en hel del kalasande. sen är det en massa i vår omgivning som fyller och varit dop mm     

• Tärning6

Hej hur mår alla i dag sj har jag on i rygg har haft sedan igår eftermiddag/kväll blä men men.
    I dag nu så fort lillprinsen vaknar ska vi till affären å göra veckans handling sen hem å laga mat å liten ska få göra efterrätt.

Fick även nyss ett samtal av diabetessläkaren hon hade precis fått min remiss så eftersom jag ligger på gränsen så ska jag dit på måndag ska vara där kl:14.00 kommer då att få hem en blodsocker mätare.
    Men som det ser ut nu så tror dem att jag kommer klara av att behandla detta med kosten enbart vilket känns skönt

• fabler

Insåg en sak idag. Eftersom gratis är gott så borde bebisen ta napp. För gud vad mycket gratis nappar man fått denna graviditet, men sonen tror jag att vi fick en nu har vi en hel hög.

elias är världens sötaste!!!
  • Sapato

Usch, det känns som att bebis borrat sig neråt idag. Jag har fått illamående attacker flera ggr
    Minns inte att det kändes så här i v.30